Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0985 Předmět: Základy společenských.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

Zahraniční obchod.
VÝROBA, OBCHOD, SLUŽBY Mgr. Michal Oblouk.
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám"
Obor: H/01 Kuchař-číšník
Předmět: Občanská nauka Ročník: 2. Téma: Člověk a právo
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Stolničení Ročník:3. Téma:S.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská nauka Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:II.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Sídla.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: základy společenských.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Účetnictví Ročník: 2.
Světové hospodářství.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Název Světová ekonomika - úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Téma: Svět práce a financí Vypracoval: Ing. Milan Havlas
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_130_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Stolničení Ročník:3. Téma:S.
ÚVOD OD ROZVOJOVÝCH STUDIÍ I
Světové hospodářství • propojení národních ekonomik prostřednictvím mezinárodních integrací • předpoklady rozvoje: světové ekonomické integrace světové.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Podnikání v cestovním.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Podnikání v cestovním.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Vypracoval: Rychtaříková Eva Materiál: VY_32_INOVACE_468
Masová komunikace, masová média
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_97.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:1.-4.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Účetnictví Ročník: 2.
Ruská federace x WTO a OECD
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
Globální problémy.
Od moderní k nové společnosti
Globalizace Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Světové hospodářství.
Globální problémy lidstva. GLOBALIZACE - Co myslíš, že znamená tento pojem? Je abstraktní pojem, který naznačuje „srůstání světa“. Jde o nerovný proces,
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
Globalizace.
GLOBALIZACE.
GLOBALIZACE.
GLOBALIZACE.
Transkript prezentace:

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Základy společenských věd Ročník: IV. Téma:Mezinárodní vztahy Vypracoval: Mgr. Jaromír Šebek Materiál: VY_32_INOVACE_21 Datum: Anotace: Globalizace a její důsledky pro současnou podobu světa. Obor: M/02 Cestovní ruch

GLOBALIZACE Globalizace je fenomén komunikačního, obchodního a kulturního propojování světa. V globalizovaném světě přestává hrát roli vzdálenost a čas. Podmínkou pro vznik globalizace je rozvoj dopravy – přesun zboží a osob po planetě je stále rychlejší a snazší. Rozvoj kapitalismu – obrovské množství kapitálu se může bez zábran přesouvat po celé planetě. Odstraňování ochranářských opatření – státy dnes v daleko menší míře než dřív chrání domácí výrobce.

Tradiční výroba Například švec byl dříve v každé vesnici, boty byly velmi drahé, ale kvalitní, výrobce za jejich kvalitu osobně ručil. Globalizovaná produkce Boty z globalizovaných obchodů jsou levné, ale nenajdete za nimi osobní příběh. Byly vyrobeny prostě tam, kde je momentálně výhodné.

Doprava ve středověku Převezete toho málo, pomalu, a ještě za každým pařezem sedí lapka. Doprava v současnosti Současná lodní doprava je schopna přesouvat tak obrovské objemy, že náklady na dopravu se na výsledné ceně produktu projeví jen nepatrně.

Pepř černý V 16. století ovládali obchod s kořením Portugalci. Pepř se z Indonesie dostával do Evropy částečně loděmi a částečně karavanami po souši. Výsledná cena pepře v Evropě? Vyvažoval se stříbrem a dovolit si jej mohli skutečně jen ti nejbohatší. A kolik stojí pepř dnes?

Urbanizace Urbanizace je dalším předpokladem globalizace. Urbanizace, tedy stěhování lidí do měst, přináší obrovskou koncentrace lidí na jednom místě. Lidé žijící ve městech jsou vykořenění z tradiční společnosti a přijímají kolektivní identitu. Od roku 2011 poprvé v dějinách lidstva žilo víc lidí ve městech než na venkově. Tokio

Informační společnost V tradiční společnosti jsou hlavním zdrojem výrobky – potraviny nebo řemeslná produkce. V globalizované společnosti jsou hlavním zdrojem bohatství informace. Symbolem našeho věku jsou společnosti jako Google, Microsoft nebo Facebook, které vytvářejí závratné bohatství, ale přitom neprodukují nic hmotného.

Globální vesnice Pojem pochází od kanadského teoretika médií Marshalla McLuhana. Všichni jsme obyvateli globální vesnice, díky televizi a internetu sledujeme ty samé události a ty samé celebrity. Čím se vlastně lišíme od tetek drbajících na návsi?

Nadnárodní firmy Velké nadnárodní firmy zaměstnávají až několik set tisíc lidí. Jejich obrat je vyšší než HDP menších států. Působí zejména v oblasti dobývání nerostných zdrojů, v obchodě a informačních technologiích. Nadnárodní firmy jsou schopny lobbyingem ovlivňovat politiku svrchovaných států.

Globální odpovědnost V situaci propojení světa vyvstávají globální problémy – ekologické nebo globálně politické výzvy, které je nutné řešit společnými silami na poli mezinárodní spolupráce. Globálním problémem je existence jaderných zbraní – státy, které je vlastní, musí počítat s rizikem jejich použití, nesou obrovskou odpovědnost. Globální oteplování – boj proti oteplování má cenu jen v případě, že se do něj zapojí většina zemí společně. Jiné globální výzvy: obchod s narkotiky, mezinárodní terorismus, politický extremismus.

ZDROJE: evropskych-lodich ks.html chrome jadernou-bombu.html