Coins forgery.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace DUM OBČANSKÁ VÝCHOVA
Advertisements

Vznik, vývoj a formy peněz
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
KVALIFIKOVANÁ EKONOMICKO-PRÁVNÍ ADMINISTRACE PRO KOMERČNÍ SFÉRU
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 11.srpna 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.2.9.
Archimédes byl řecký matematik, fyzik, inženýr, vynálezce a astronom. Je považován za jednoho z nejvýznamnějších vědců klasického starověku.
PENÍZE Historie peněz Hlavní funkce peněz Domácí a zahraniční měna
MĚNA V ČESKÉ HISTORII.
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VM září 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VM Opakování - Powerpoint.
Mikroekonomie I Peníze a poptávka po peněžních zůstatcích Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
MÉ KRÁLOVSTVÍ.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Vývoj peněz II. Petr Machala.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_10 NázevInvestice do drahých kovů Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekInvestování.
Mé království.
Starověké Řecko I. počátky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Staří Sumerové Barbora Broncová.
Správná volba pro vaše investice
Vy_32_INOVACE_ZB04_0464TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
PENÍZE Božena Genrtová.
RZ PravěkStarověk StředověkNovověk Období vývoje lidstva.
Peněžní prostředky.  při hotovostním platebním styku se používají hotové peníze = peněžní prostředky, které jsou:  v podobě papírové  v podobě v mincí.
PENÍZE Ing. Renata Slaná
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 04Číslo.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Dějepis Starověk – Řecko 1 Pavel Šupka
£ English money £1 read: a pound or one pound £1.15 read: one pound fifteen £3.3O read: three pounds thirty £1= 100p 1p read: one penny 5p read: five.
STAROVĚK.
Republika Makedonija The Former Yugoslav Republic of Macedonia
Alexandr Makedonský = Veliký
LÁTKY A TĚLESA.
Hotovostní platební styk
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_12 Název materiáluPeníze AutorMgr.
Peníze Z hlediska ekonomie jsou peníze takový statek, který slouží jako všeobecně přijímaný prostředek směny - platidlo, tedy statek, pro který platí,
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0108 Název vzdělávacího materiálu: Vývoj peněz.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_02 - PŘ – RUDY 2- DRAHÉ KOVY Autor: Denisa Štelzigová.
Tematická oblast Numizmatika Datum vytvoření Ročník 6. ročník osmiletého nebo 1. ročník čtyřletého gymnázia Stručný obsah Student se seznámí.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno: Karin Šubrtová.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 2 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Bankovky a mince od r Bankovky za první republiky ( ) Československá měna byla vydána 15. dubna První hodnoty 1 Kč, 5 Kč, 10 Kč,
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jana Drtinová Číslo VY_62_INOVACE_6006 NázevPeníze Téma hodinyPeníze PředmětZáklady finanční gramotnosti.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_3301_ mince Téma: Mince aneb od duhovky ke koruně Číslo.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
DOBA BRONZOVÁ Zpočátku lidé zacházeli s mědí jako s lepším druhem nerostu. Hmota se dala kováním tvarovat, roztepávat na pláty, vytahovat do délky. Poté.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Historie pohostiství Předmět: Stolničení
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výchova k občanství Banky a jejich funkce
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Starověký řím 6. ročník NG.
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. František Jahnátek Název materiálu:
Velká hospodářská krize
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
Přemyslovští králové Vlastivěda 4. ročník
ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ. ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ Obsah Přemysl Otakar I. Situace ve městech Přemysl Otakar II. Nástup Lucemburků Zdroje.
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ POSLEDNÍ PŘEMYSLOVCI.
Transkript prezentace:

Coins forgery

History of banking Vynález peněz a mincí patří k největším vynálezům lidstva. Jejich vynálezu však možná překvapivě předcházel vznik bankovnictví,i když možná ve formě, kterou by málokdo čekal. Doklady o nejstarších bankách pocházejí ze staré Mezopotámie.

The first coins Situace se změnila, až když v letech 561–546 před n. l. v Malé Asii v Lýdijském království zavedl král Croseus první mince. Říkalo se pak úsloví „bohatý jako Croseus“. První mince byly vyrobeny z elektronu – směsi stříbra a zlata. Tyto mince měly stejnou ryzost, váhu a tvar a na důkaz jejich pravosti na jednu stranu státní mincovna vyrazila obraz lva. Mince a mincovnictví se velmi rychle rozšířily do Řecka, Makedonie, Persie i Říma. Pro menší platby byly později zavedeny mince z obecných kovů.

First coin forgery Když vládcové zjistili, že mohou z hodnoty peněz ubrat část drahého kovu a nahradit ho méně hodnotným, aniž by to zpočátku ovlivnilo kupní sílu takové mince, začali mince pravidelně „zlehčovat“ (ubírat pdíly drahých kovů).