Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala Ludmila Kebzová
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
vytvořený v projektu OP VK
Starověká Indie.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
STAROVĚKÁ INDIE.
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
STAROVĚKÁ INDIE.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Starověká Indie Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o starověké Indii.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INDIE.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Starověká.
Asie - obyvatelstvo. Asie - obyvatelstvo Světadíl s největším počtem obyvatel na světě (asi 4 mld. lidí) Světadíl s největším počtem obyvatel na světě.
Starověká Indie 6. ročník
VY_52_INOVACE_03/2/12_ZEMĚPIS
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
Starověká Indie Petr Machala.
Kultura starověké Indie
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.8 Starověká Indie Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Starověká Indie Klára Kratochvilová 6.A. Hinduismus Hinduismus je zřejmě nejstarší existující náboženství na světě. Jeho počátky spadají do doby před.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Buddhismus Albert Procházka, Samuel Mann, Tadeáš Petrů, Slávek Rydval.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:6.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS. VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS.
Starověká Indie.
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Kultura Mezopotamie TÉMATICKÝ CELEK:
INDIE.
Indie Uč. str
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6. Téma : Indická náboženství Autor : Mgr. Monika Konečná

Co nepatří do dějin starověkého Egypta? Podtrhni! 1) zikkurat řeka Nil Sumerové 3) hliněná destička hieroglyfy faraón 2) 4)

Ve kterém pohoří pramení Indus a Ganga? _____________________ Kam se vlévají? Na mapě vyznač města: Harappa Mohendžo - daro 5)

v povodí řek Indus a Ganga, Indický poloostrov (jížní Asie) Starověká Indie v povodí řek Indus a Ganga, Indický poloostrov (jížní Asie) teplé a suché podnebí, pravidelné jarní záplavy pěstování pšenice, ječmene, bavlny, luštěnin, rýže Rozhodněte, ke kterým obrázkům patří popisky. Vrcholky Himalájí. Pobřeží Bengálskéhozálivu. Krajina v povodí Gangy. 7) 8) 6)

3000 př.n.l. vznikají nejstarší městské státy: Harappa, Mohendžo - daro 2000 př.n.l. do Indie pronikají indoevropské kmeny Árjů, společnost se začíná dělit na kasty Bůh Ganesh. 9) Velké uši symbolizují schopnost slyšet všechny starosti. Sloní hlava symbolizuje moudrost. Do velkého břicha se vejdou všechny starosti. Bůh je skromný, jezdí na malé myšce.

- nejstarší z dnešních světových náboženství (15.stol. př.n.l.) Hinduismus - nejstarší z dnešních světových náboženství (15.stol. př.n.l.) - vyznává 30 milionů bohů - víra v reinkarnaci (znovuvtělování) Duše je nesmrtelná, pokud se člověk bude chovat během svého života dobře postoupí v příštím životě na vyšší místo ve společnosti, pokud ne, může se narodit i jako zvíře. 10)

- nejdůležitější z bohů je „svatá trojice“ (Brahma, Višnu, Šiva) - náboženské spisy – Védy - duchovní učitel - Guru 10) 11)

má očistit tělo i duši, do řeky se sype i popel zemřelých lidí Koupel v řece Ganze má očistit tělo i duši, do řeky se sype i popel zemřelých lidí v naději, že budou vysvobozeni z věčného převtělování 13) 12) Pro Evropana je „úsměvné“, že se tato naprosto nehygienická, špinavá voda prodává v krásně tepaných vázičkách jako léčivý elixír. 14)

zakladatel Buddha („osvícený“) – vlastním jménem Siddhártha Gautama Buddhismus - vznikl v 5. stol. př.n.l. zakladatel Buddha („osvícený“) – vlastním jménem Siddhártha Gautama - neuznává žádná božstva 15) odsuzuje zabíjení zvířat a vedení válek základem je tzv. osmidílná stezka, která vede k dosažení NIRVÁNY (osvobození)

Vytvořte si vlastní mandalu. Její tvorba má prý uklidňující účinky  Mandala – magický útvar, používá se při meditacích. Spojení kruhu (nebe) a čtverce (člověk). 16)

Buddhismus se rozšířil hlavně do jížní a jihovýchodní Asie (Tibet, Čína, Korea, Thajsko…) 17)

Doplňte chybějící text. Kolébkou indické civilizace se stala oblast mezi řekami _______ a _________ . Lidé, kteří se u řeky usazovali, se původně živili _____________. V povodí řeky __________ vzniká první vyspělá starověká indická civilizace. Její název zní _______________________ . _________________ a _______________ jsou velká indická náboženství.

Použité zdroje: Literatura: Obrázky: LINHART, J., at al. Dějepis 6: Pravěk a starověk. 1. vydání. Plzeň: Fraus, 2007. 252 s. ISBN 978-80-7238-208-8. ČAPKA, F. – LUNEROVÁ, J. Dějepis I: Člověk a společnost pracovní sešit. 1. vydání. Praha: Scientia, 2008. 79 s. ISBN 978-80-86960-43-2. Obrázky: 1) URL:<http://www.archeologie.webzdarma.cz/sfinga.jpg>[cit. 23. října 2010] 2) URL:<http://www.turistika.cz/foto/11478/3360/mid_152525.jpg>[cit. 23. října 2010] 3) URL:<http://izismile.com/img/img2/20090825/nefertity_uk_03.jpg>[cit. 23. října 2010] 4) URL:<http://nd01.jxs.cz/401/526/e91fc3c3c9_41887882_o2.jpg>[cit. 23. října 2010] 5) KOUCKÁ, Ivana. Dějepis 6. 1. vydání. Olomouc: Prodos, 1997. s. 51. 6) URL: <http://www.turisimo.cz/assets/country/indie/nizina.jpg>[cit. 23. října 2010] 7)URL:<http://www.treking.cz/treky/gharwalsky-himalaj5.jpg>[cit. 23. října 2010] 8) URL:<http://www.pantok.cz/indie/images/kanniyakumari.jpg>[cit. 23. října 2010] 9) URL:<http://www.ganeshspa.cz/images/supplements/ganesh.jpg>[cit 23. října 2010] 10) URL:<http://harekrsna.cz/cvs/files/images/reinkarnaceb_0.jpg>[cit. 23. října 2010] 11) URL:<http://www.volny.cz/j.volesky/indie/030.jpg>[cit. 23. října 2010] 12) URL:<http://www.volny.cz/j.volesky/indie/037.jpg>[cit. 23. října 2010] 13) URL:<http://www.kompas.estranky.cz/img/picture/313/ganga_5t.jpg>[cit. 23. října 2010] 14) URL:<http://www.volny.cz/j.volesky/indie/127.jpg>[cit. 23. října 2010] 15) URL:<http://theunexplainedmysteries.com/images/buddha_big.jpg>[cit. 23. října 2010]

16) URL:<http://mandalky. sweb. cz/mandaly/mandala46. jpg>[cit 16) URL:<http://mandalky.sweb.cz/mandaly/mandala46.jpg>[cit. 23. října 2010] 17) URL:<http://leccos.com/pics/pic/buddhismus-_mapa_rozsireni.jpg>[cit. 23. října 2010]