Zemědělství ČR Rostlinná výroba

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Rostliny našich rybníků 4.ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Zemědělství České republiky.
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Rostliny v okolí lidských obydlí
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Půda.
Součin mocnin se stejným základem
Vznik půdy - půda pokrývá povrch zemské kůry
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zemědělství ČR Živočišná výroba
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Prvouka – 2. ročník ZŠ „Neživá příroda – Půda“
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: PŮDA
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Evropa – vegetace 5. ročník
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Středočeský kraj 5. ročník
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
Hospodářské rostliny 4. ročník
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Přírodověda – Podnebné pásy ( Subtropický pás )
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Pedosféra.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Josef Hanzl Černozem.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Jednotky hmotnosti 5. ročník
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Pedosféra = půda na Zemi
PEDOSFÉRA - půdní obal země - vzniká postupným rozpadem hornin.
Transkript prezentace:

Zemědělství ČR Rostlinná výroba Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám

Název: Zemědělství ČR – rostlinná výroba Anotace: Zemědělství v jednotlivých oblastech jsou ovlivněny: podnebím, kvalitou půdy, vyspělostí obyvatelstva a přírodními podmínkami. Půda jako přírodní zdroj. Jednotlivé oblasti ČR a jejich rostlinná výroba. Vypracoval: Mgr. Iva Hořejší Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět, přírodověda Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace, lze využít i k opakování. Druh učebního materiálu: Prezentace PowerPoint Ročník: 4. ročník Datum vytvoření: 4. prosince 2011

Zemědělství Zemědělství v určité oblasti je ovlivněno: Podnebím (ČR – mírný podnebný pás) Kvalitou půdy Vyspělostí obyvatelstva (technika) Přírodními podmínky

Půda Půda je přírodní zdroj. Vznikla postupným zvětráváním a rozpadem nerostů a hornin a působením půdních organizmů Nejúrodnější část se nazývá – HUMUS

zvětralé části nerostů a hornin Složení půdy HUMUS vrchní tmavá část půdy VLASTNÍ PŮDA zvětralé části nerostů a hornin PŮVODNÍ PEVNÁ HORNINA nejhlubší vrstva Půda také obsahuje – půdní vodu, půdní vzduch a živé organizmy.

Druhy půd - odlišují se svojí barvou, drsností, jemností, lepivostí, soudržností a velikostí jednotlivých částic. hnědozem černozem Např. jílovité, hlinité, podzolové, vápenité, nivní půdy ….

Humus Složen ze zbytků odumřelých těl rostlin a živočichů Čím více je v půdě humusu obsaženo, tím více je půda úrodnější

Rostlinná výroba Pěstování hospodářských rostlin (pole, vinice, chmelnice..)

Nížiny – teplé oblasti Nejúrodnější půdy - černozemně Pěstuje se zde: pšenice, kukuřice, cukrová řepa V nejteplejších oblastech se pěstuje ovoce a zelenina, vinná réva, chmel Chov prasat a drůbeže

kukuřice pšenice Cukrová řepa

Ovoce a zelenina

chmel vinná réva

Vysočina Ve vyšších nadmořských výškách se vyskytují především hnědozemě. Pěstuje se zde – oves, len, řepka olejka a brambory Chov dobytka (krávy, prasata)

brambory len

oves řepka olejka

Horské oblasti Nejméně kvalitní půdy – podzolové půdy Horské louky – pastviny pro ovce

Téma: Zemědělství ČR – rostlinná výroba, 4. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional PowerPoint Zoner - České kliparty 1, 2, 3 www.obrazky.cz www.naturfoto.cz Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)