Grafika - úvod do 3D grafiky. Co je to? Počítačová 3D grafika je technika trojrozměrného zobrazování objektů v počítačové grafice. Na objekt vytvořený.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př.5.10-Energie v životním prostředí-prezentace
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Grafika – 3D Editor. Jaký 3D editor? •3D editorů je velké množství a výběr správného editoru nám velice usnadní práci •Některé jsou vhodné na průmyslový.
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
Klávesnice 2. část Vstupní zařízení.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
1 Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Počítačová grafika - úvod
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_123_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Klávesnice 1. část Vstupní zařízení.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
PowerPoint. PowerPoint Co je to PowerPoint? Program PowerPoint slouží k tvorbě prezentace. Pracuje se zde s tzv. snímky. Každý snímek tvoří jednu obrazovku.
VY_ 32_INOVACE_PC.17 Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh Informační a komunikační technologie Informatika - teorie Název materiáluTest PC teorie AnotaceOrientace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_055 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_139_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_416_LAN AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EXCEL 2010 Úvod. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Elektronická komunikace
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Počítačová grafika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_057 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Ploskovice, p.o., okr. Litoměřice Číslo projektuCZ.1.7/1.4.00/ Název projektu „Zlepšení kvality vzdělávání.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Počítačová grafika Výpočetní technika.
Vlastnosti stránky a tisk
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B17 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření duben 2013 Ročník 6.
Google Sketchup (VI. Část)
Google Sketchup (I. Část)
Transkript prezentace:

Grafika - úvod do 3D grafiky

Co je to? Počítačová 3D grafika je technika trojrozměrného zobrazování objektů v počítačové grafice. Na objekt vytvořený ve 3D editoru je tak možné nahlížet ze všech stran, tak jak tomu je v reálném světě

3D vs 2D 3D objekty jsou oproti 2D grafice zobrazovány v trojrozměrném souřadnicovém systému [x,y,z] (k šířce a výšce přibyla hloubka). Nepohybujete tedy objekty jen nahoru/dolů, doleva/doprava, jak je tomu v 2D grafických programech, ale můžete je posouvat i k sobě nebo od sebe. V 2D programech jako Photoshop nebo Illustrátor jednotlivé vrstvy a objekty pokládáte na sebe a překrýváte, ale v 3D prostoru se vzdálenější předměty a objekty reálně zmenšují, a se scénou můžeme libovolně otáčet a naklápět. Objekty jsou základním stavebním prvkem, jako v Photoshopu vrstvy.

Kde najdeme 3D grafiku? Na stejných místech jako klasickou 2D grafiku, ale nejčastěji:  Počítačové hryArchitektura  FilmPrůmyslový design  ReklamaUmění

Hry a Film

Architektura a průmyslový design

Ale jak to udělat? Abychom vytvořili plnohodnotný 3D objekt, musíme dodržet alespoň těchto 4 kroků v našem postupu: 1) Modelování – objekt si vymodelujeme tak aby vypadal tak jak chceme 2) Texturování – vymodelovaný objekt má jen základní šedou barvu, je potřeba definovat jeho povrch (barvu, odlesky, materiál, drsnost…) 3) Osvětlení – aby se projevily vlastnosti povrchu, musíme do naší scény přivést světlo 4) Rendering – tedy vytvoření 2D obrázku z našeho 3D modelu. Tento můžeme poté sdílet na internetu, tisknout.

To je vše? Není! S našimi 3D modely můžeme dělat ještě více věcí:  1) Animovat je! – vytvářet animované filmy s použitím námi vytvořených 3D objektů. Klidně i 3D lidí!  2) Tisknout je! – Ano, při dnešních technologiích 3D tiskáren můžeme objekty i „tisknout“ z plastu. 3D tiskárny však zatím nejsou masově rozšířené, ale sehnat se dají.

Objekty vytištěné na 3D tiskárně

A v čem to uděláme? 3D editorů je velká spousta a existují jak placené programy, tak i ty zdarma Je těžké říct, který je nejlepší. Každý má nějaké silné a slabé stránky, nebo je třeba velice úzce zamřen (třeba jen na tvorbu obličejů, nebo přírody)

A v čem to uděláme? Známé placenéZnámé zdarma 3Ds Max Studio Cinema 4D Rhinoceros 3D SketchUP Blender Wings 3D

Základní škola a Mateřská škola Brno, Milénova 14, Zkvalitnění výuky na ZŠ Milénova, Brno CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Informatika 7 Mgr. Karel Picka Informatika a komunikační technologie Informační technologie Informatika Název školy Název a číslo projektu Název sady vzdělávacích materiálů Jméno tvůrce vzdělávací sady Číslo sady Tematická oblast (dle RVP) Vyučovací obor (dle RVP) Vyučovací předmět (dle ŠVP) Ročník Datum vzniku Název šablony klíčové aktivity Anotace – návod na použití materiálůČísla vz. materiálů Sada materiálů pro seznámení s počítačovou grafikou jak v rovině teorie, tak praxe. Žáci se postupně seznámí se základy PC grafiky, vyzkouší si práci v rastrovém editoru (úprava fotky) a sada bude zakončena prací v prostředí 3D editoru.

Zdroje Obrázky: Obr.1: Obr.2: Obr.3: hangglider.jpghttp://4.bp.blogspot.com/-0w_QuIE-Pdc/UMHeGfdU8fI/AAAAAAAAADM/x4OsZ7dmU5E/s1600/Far-Cry-3- hangglider.jpg Obr.4: Obr.5: Obr.6: Obr.7: Obr.8: LOGA: Cinema 4D (Maxon) 3Ds Max (Autodesk) Rhinoceros 3d (Robert McNeel & Associates) Blender (Blender Foundation) SketchUP (Trimble Navigation) Wings 3D (Björn Gustavsson)