9. zasedání Rady vlády České republiky pro bezpečnost silničního provozu Informace o nové kampani Ministerstva dopravy k bezpečnosti silničního provozu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt „2009 – Rok smíření“ Martin Špryňar generální tajemník Sdružení Kampaň Jedeme v tom spolu II.
Advertisements

Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Dopravní nehody dětí v roce 2013 a
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva Cíle a financování informační kampaně na podporu digitalizace.
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Přehled pořádaných akcí, které můžete sponzorovat :
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Kampaň Nahá celebrita Martin Kožíšek, Manažer pro internetovou bezpečnost.
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Prázdninový provoz Ing. Martin Farář
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Komunikace s veřejností Presentace Města Hlučína pro workshop na téma zapojování veřejnosti Praha Americké centrum 24.ledna 2012.
1 Promotion kampaň Národního orgánu pro koordinaci říjen / listopad 2008.
BEZPEČNĚJŠÍ SILNICE ZACHRAŇUJÍ ŽIVOTY Program EuroRAP v České republice Projekt EK Evropský atlas bezpečnosti silnic.
DOPRAVNÍ VÝCHOVA konkrétní změny v RVP
Praha, Postavit dobré základy je klíčové Kampaň Nemyslíš, zaplatíš v létě 2009.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
BESIP MINISTERSTVA DOPRAVY
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Vnímání bezpečnostně informační kampaně „Nemyslíš? Zaplatíš!“
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
I jízda na motocyklu může být bezpečná…. Změna počtu usmrcených v EU v letech 2001 – 2010 (v procentech) zdroj: ETSC Počet těžce zraněných snížen o 31.
Bezpečnost silničního provozu v roce 2009 Tisková konference, 15. ledna 2010 ministr dopravy Gustav Slamečka.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Strategie BESIP 2012 – 2013 Ministerstvo dopravy – BESIP.
Bezpečnost seniorů v dopravě. Za seniory osoby považujeme osoby, jejichž věk je vyšší než 65 let Po šedesátce právě vlivem věku lze zaznamenat změny organizmu,
„Řídím, piju nealko pivo“ společný projekt Policie ČR a Českého svazu pivovarů a sladoven Ing. Martina Ferencová předsedkyně komise Společenské zodpovědnosti.
Praha, 1. června 2012 Ministerstvo zemědělství Regionální potravina tisková konference.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Praha, Postavit dobré základy je klíčové Kampaň Nemyslíš, zaplatíš v roce 2008.
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
Společně proti úrazům ve městě Chrudim. Zdravé město Chrudim  Zdravé město od roku 2001 – vstup do NSZM ČR  Podpora zdraví (soulad psychické, fyzické.
Lukáš Pešek tváří Nemyslíš – zaplatíš Úspěšný závodní jezdec se zapojuje do kampaně Nemyslíš – zaplatíš – intenzivnější oslovení motorkářské komunity i.
(2) Doporučení odboru prevence kriminality Ministerstva vnitra k realizaci vybraných projektů prevence kriminality na místní úrovni.
Kampaň Sdružení AP pro podporu technického vzdělávání Průhonice, 10. prosince 2008 SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO PRŮMYSLU / AUTOMOTIVE INDUSTRY ASSOCIATION.
Aleš Řebíček 444 dní za volantem. Dvě hlavní témata  Z hlediska veřejnosti jsou nejsledovanějšími tématy z resortu dopravy:  důsledky novelizace zákona.
Testování efektu přímé komunikace na vybrané skupiny zákazníků Dr. Max Březen 2015.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Velikonoce začátek motoristické sezóny aktivity BESIP - zranitelní účastníci provozu Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
25 / 1 / 2011.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
„Řídím, piju nealko pivo“ společný projekt Policie ČR a Českého svazu pivovarů a sladoven Ing. Martina Ferencová předsedkyně komise Společenské zodpovědnosti.
KE ZLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI NA SILNICÍCH ZLÍNSKÉHO KRAJE?
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Prevence užívání alkoholu za volantem TÉMA: Aktivity BESIP pro snížení dopravních nehod pod vlivem alkoholu POSLANECKÁ SNĚMOVNA PARLAMENTU ČR
Média - jak s nimi a jak na ně?
Atraktivní zaměstnavatel
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Dopravní nehody pod vlivem alkoholu
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

9. zasedání Rady vlády České republiky pro bezpečnost silničního provozu Informace o nové kampani Ministerstva dopravy k bezpečnosti silničního provozu zajišťované do roku 2010 Praha, 20.11.2008

Hlavní cíl kampaně Snížit do roku 2010 počet usmrcených v silničním provozu na polovinu úrovně roku 2002. Podle tohoto záměru by mělo v roce 2010 zemřít na českých silnicích maximálně 650 osob. V loňském roce na silnicích zemřelo 1 123 osob.

Strategie dlouhodobé komunikace Paralelní strategie 2008 – 2010 Image: strategické komunikační kampaně zaměřené na změnu myšlení (MORÁLKA) z hlediska dlouhodobého efektu celoroční komunikace využívající vizuální masová média (TV, billboard, inzerce, internet) napříč všech cílových skupin Taktika: přesně cílené komunikační kampaně zaměřené na okamžitou změnu/ovlivnění chování (NEVĚDOMOST) přesně kopíruje kalendář ročních období, tak aby byl zaručen okamžitý efekt na chování účastníků silničního provozu

3 hlavní kampaně a 10 dílčích Dlouhodobé strategické kampaně – Image Rychlost a agresivita za volantem Zádržné systémy Alkohol a psychotropní látky Dílčí kampaně s přidělenou důležitostí – Taktika Řidiči osobních automobilů ve věku 18-25 let: 40% Motocyklisté: 20% Chodci/cyklisté (viditelnost): 10% Děti (zádržné systémy): 10% Profesionální řidiči: 10% Ostatní (řidiči ve věku nad 25 let): 10%

Nemyslíš, zaplatíš Hlavní vzkaz nové komunikační strategie Ministerstva dopravy v oblasti bezpečnosti silničního provozu Slogan vychází z principu „zločin a trest". Vyjadřuje, že pokud někdo nedodržuje pravidla a riskuje, musí být připraven nést následky. Chceme, aby se řidiči přinutili myslet, když řídí, a byli si vědomi své odpovědnosti vůči svému životu i životům druhých. Aby si uvědomili, že pokud nemyslí, zaplatí zdravím nebo životem. Pro primitivní hazardéry může hrát odstrašující roli i prvoplánový význam slova "zaplatíš" - vysoká pokuta.

Logo kampaně

Hlavní motiv Motiv na první pohled působí varovně. • Evokuje nehodu, při které teče krev. • Slovo "nemyslíš" je graficky vytvořeno v podobě SPZ a slovo "zaplatíš" je v kaluži krve a tím se zdůrazňuje to, čím zaplatíš. • Zvolili jsme tykání jako formu, která by mohla zlidovět a používat se v běžné řeči. • Vizuálně je silně zapamatovatelné a velmi odlišné od ostatních log.

Dlouhodobá kampaň Kampaň Nemyslíš, zaplatíš! bude apelovat na všechny účastníky silničního provozu od 1. října 2008 do konce roku 2010 pomocí těchto komunikačních nástrojů: televizní klipy rozhlasové spoty tiskové inzeráty kino reklama internet billboardy rámečky v klubech a restauracích speciální instalace dopravních nehod letáky plakáty a další POS informační materiály

Tři hlavní témata kampaně Agresivita za volantem Alkohol a psychotropní látky Zádržné systémy

TV klip Manažer (agresivita)

TV klip Hecování (agresivita)

TV klip Nevěsta (psychotropní látky)

TV klip Blázinec (zádržné systémy)

TV klip Divadlo (zádržné systémy) Pokud se na zadním sedadle nepřipoutáte, jste nebezpeční pro sebe i pro ty před sebou. Jste připraveni zaplatit i tuhle cenu?

TV klip Diskonehoda (alkohol)

TV klip Tuning (agresivita)

Inzerce / billboardy

Inzerce / billboardy

Inzerce / billboardy

Webová stránka www.nemyslis-zaplatis.cz Jednoduchou interaktivní formou informuje o důsledcích dopravních nehod. Motivuje k větší pasivní i aktivní bezpečnosti na silnicích. Videa, příběhy obětí, vizuální analýzy jednotlivých typů nehod a interaktivní mapa rizikových míst na českých silnicích. Základní struktura webu: Víte, že Výpovědi obětí Mapa nehodových míst Konsorcium odborníků

www.nemyslis-zaplatis.cz

Rozhlasové spoty Tradičním „společníkem“ řidičů je rozhlas, jedná se tedy o významnou součást kampaně. Rozhlasové spoty jsou zaměřené na okamžitou změnu či ovlivnění chování řidičů / taktická část kampaně Jejich nasazení i scénář odpovídá rizikovým obdobím, kdy je na silnicích největší provoz, tedy například ranní špičce nebo nedělnímu návratu z víkendu. Podobně jako v televizi, i zde hodně pracujeme s emocemi. Páteční víkend Ranní špička Profesionální řidiči Nedělní víkend Podvečerní špička Alkohol Diskonehoda Odjezd na dovolenou Příjezd z dovolené

Dílčí kampaně Připravují se i dílčí kampaně zaměřené vždy na jednotlivé cílové skupiny: na mladé řidiče (18 – 25 let) na motocyklisty na chodce a cyklisty na děti a rodiče (zádržné systémy) na profesionální řidiče

Mladí řidiči 18 - 25

Motocyklisti

Motocyklisti

Cyklisti

Chodci

Rodiče s dětmi

Profesionální řidiči

Připravované speciální aktivity

Připravované speciální aktivity

Připravované speciální aktivity

Zkušenosti ze zahraničí Dobré zkušenosti ze zahraničí, kde nasazení kampaní podobného typu vede ke snížení nehodovosti o 5 – 7 %. To by mohlo znamenat, že kampaň ročně na našich silnicích zachrání životy 60 - 75 osob.

Aktuální výsledky kampaně Kampaň Nemyslíš – zaplatíš! vzbudila velký zájem veřejnosti Jen během října spatřilo první dva spoty (Manager, Hecování) v televizi přes 3,5 milionů lidí Obrovský ohlas měla videa na internetu, kde je ve stejném období zhlédlo odhadem 2 a půl milionu uživatelů Druhá vlna kampaně generovala další a ještě větší zájem o kampaň Nemyslíš, zaplatíš: Celkem již webové stránky vidělo 126 tis. lidí Od spuštění webové kampaně minulý pátek do 19.11.2008 přišlo na web cca 93 tis. nových uživatelů A již funguje i z hlediska nehodovosti / úmrtnosti na silnicích – říjen 2007 97 mrtvých vs říjen 2008 77 mrvých

Děkujeme, že jdete příkladem. www.nemyslis-zaplatis.cz