Regionální zeměpis Funkce a cíle. 2007 Zdeněk Bergman Funkce geografie poznávací aplikační všeobecně vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Aneb jak se ho učíme Jan Prousek 3. ročník březen 2012
Jádrové a periferní oblasti
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Cíle územního plánování Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek.
GEOGRAFIE KRAJINNÁ SFÉRA
Ekonomická geografie Stanislav Polouček International School of Management Prešov, Slovakia.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Hospodářský zeměpis ve výuce oboru Podnikání. Obecný cíl výuky předmětu: formování geografického myšlení porozumění hospodářství v jeho územních souvislostech.
Krajina, krajinné složky
ETICKÉ ASPEKTY OCHRANY PŘÍRODY
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
SVĚTOVÁ EKONOMIKA.
Perspektivy rozvoje venkova RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo pro místní rozvoj.
Světové hospodářství Quinta, první ročník.
Potenciál území v oblasti integrace a inovace Ekonomika a zaměstnanost (spolupráce škol a lokálních firem, coworkingová centra, podnikatelské inkubátory,
Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
REGIONÁLNÍ GEOGRAFIE ČESKÉ REPUBLIKY I
, Brno Připravila: Hana Habrová
Stupeň rozvoje států světa
Životní prostředí v konceptu ÚP hl. m. Prahy Ing. arch. Martin Říha.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
K současným trendům v rozvoji venkova RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo pro místní rozvoj.
ZÁKON č.17/1992 Sb. o životním prostředí Životním prostředím je vše, co vytváří přirozené podmínky existence organismů včetně člověka a je předpokladem.
Cestovní ruch Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 7.ročník Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor / předmět: Zeměpis Tematický okruh:
Společenské a hospodářské prostředí
Společenské a hospodářské prostředí
Životní prostředí Petr Machala.
Civilizační centra Vznik a vývoj.
prof. RNDr. Rudolf Brázdil, DrSc. Mgr. Zdeněk Máčka, Ph.D.
Základní principy geografického výzkumu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Ekologické problémy Petr Machala.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – sféry Země autor VM:Ondřej Vojáček.
Válečné konflikty I. Petr Machala.
Nauka o krajině. Nauka o krajině se stala fundamentem na jehož základě se formovala geoekologie jako komplexní fyzická geografie, která se orientuje na.
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
Vztahy geografie k ostatním vědám
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Přírodní poměry Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Geografie = zeměpis Z řeckého γεός geos = (po)zemský + γράφειν grafein = psáti Věda studující prostorové rozšíření jevů na Zemi, jejich vzájemnou interakci.
M AKROREGIONY SVĚTA – JÁDRA A PERIFERIE Autor: Hana Brýdlová.
GEOGRAFICKÉ PROJEKTY SE ZAMĚŘENÍM „GEOGRAFIE PRO PRAKTICKÝ ŽIVOT I JINÉ ŠKOLNÍ PŘEDMĚTY“ MARIE NOVOTNÁ ZČU V Plzni
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
ÚVOD DO STUDIA GEOGRAFIE. GEOGRAFIE JAKO VĚDA GEOGRAFIE – slovo řeckého původu - v překladu do češtiny znamená POPIS ZEMĚ neboli ZEMĚPIS ( γεός geos pozemský,
Geopolitika a geostrategie Úvod do kurzu Definice pojmů apod.
Socioekonomická geografie, hospodářské sektory
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Hospodářství jádrové a periferní oblasti
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Aktualizace SUR ČR – Analýza podkladových dokumentů
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Eva Khorelová
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Geografie Krajinná sféra
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_13_20_životní prostředí.
Charakteristika zeměpisu CR
PŘÍRODNÍ SFÉRA ZEMĚ.
Člověk mění a vytváří krajinu
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Transkript prezentace:

Regionální zeměpis Funkce a cíle

2007 Zdeněk Bergman Funkce geografie poznávací aplikační všeobecně vzdělávací

2007 Zdeněk Bergman Úkol Dokážete popsat, jak jste mimo školu využili svých dosavadních regionálně zeměpisných znalostí?

2007 Zdeněk Bergman Regionální geografie soubor poznatků o jednotlivých zemích, oblastech, kontinentech aplikace systematických geografických disciplín na dané území syntetizující přístup k informacím o krajině a jejích složkách (vazba člověk – příroda)

2007 Zdeněk Bergman Cíle výuky regionální geografie získání základní prostorové orientace ve světě zvládnutí práce s prostorově lokalizovanými informacemi pochopení základních vztahů mezi společností a přírodou

2007 Zdeněk Bergman Úkol Popište vztah mezi dvěma složkami krajiny na Teplicku: – morfologie terénu – osídlení – hydrosféra – hospodářství – biosféra – cestovní ruch

2007 Zdeněk Bergman Vývoj vztahů mezi společností a přírodou – tři fáze determinace – společnost je zcela závislá na přírodním prostředí, žije v harmonii s přírodou konkurence – člověk přetváří prostředí: likviduje část biosféry (devastace), znečišťuje hydrosféru a atmosféru, zásahy do přírody ohrožuje sám sebe (globální problémy) kooperace – vyspělá společnost chrání přírodu, obnovuje poškozenou krajinu, zachovává zdravé životní prostředí pro budoucí generace (trvale udržitelný rozvoj)

2007 Zdeněk Bergman Úkol Charakterizujte tři fáze vývoje vztahů (interakcí) mezi společností a přírodou na Teplicku.

2007 Zdeněk Bergman Typologie zemí světa vymezení skupin územních jednotek podle společných znaků – bohatý Sever – chudý Jih – mapka na s. 7 – popsat rozdíly, jmenovat země, výjimky oproti zakreslené hranici – tabulka na s. 7 – přehled makroregionů

Přehled makroregionů

2007 Zdeněk Bergman Čeká nás příště Jádrové a periferní oblasti Kolébky civilizace Změny (přesuny) civilizačních center

2007 Zdeněk Bergman Úkol na příští hodinu Prostudovat učebnici – příslušnou kapitolu Asie – umět ukázat na mapě všechny státy