Procesní řízení realizace projektů (praxe) Prezentace modulu Procesní řízení realizace projektů (praxe)
Struktura osnovy kurzu Cíle kurzu Určeno pro cílové skupiny Struktura částí Co získají absolventi Formy studia Literatura
Cílové skupiny Lektoři Manažeři Vedoucí kateder Hlavní řešitelé Studenti Zaměstnanci institucí Ostatní
Tréninkový plán 1 Téma – Tutoriál 1 Cíl – Cíle výuky, přiblížení problematiky a průběhu studia (mapa studia), koresp. úkoly. Dotace – 1h Metoda – výklad, diskuse (prezenční forma) Výstupy – mapa studia Pomůcky – PowerPoint
Tréninkový plán 2 Téma – Funkční vs. procesní řízení, definice procesu Cíl – Nastudování výhod procesního řízení, rozdíly funkčního a procesního řízení. Definice pojmů. Dotace – 2h Metoda – e-learning (samostudium) Výstupy – pojmy Pomůcky – distanční výuková opora
Tréninkový plán 3 Téma – Metodiky procesního reengineeringu, metody modelování procesů (ARIS, BSP, ...) Cíl – Nastudování metod a technik modelování procesů a jejich použití. Dotace – 4h Metoda – e-learning (samostudium) Výstupy – pojmy, modely Pomůcky – distanční výuková opora
Tréninkový plán 4 Téma – Organizační struktura a procesní řízení Cíl – Struktura organizace, složení procesních týmů, (ne)důležitost organizační struktury. Dotace – 2h Metoda – e-learning (samostudium) Výstupy – složení týmu, model organizační struktury Pomůcky – distanční výuková opora
Tréninkový plán 5 Téma – Analytické postupy procesní analýzy Cíl – Nastudování postupů a praktické tvorby analýzy procesů. Dotace – 3h Metoda – e-learning (samostudium) Výstupy – analýza (model) procesů Pomůcky – distanční výuková opora
Tréninkový plán 6 Téma – Tutoriál 2 Cíl – Řešení případové studie a koresp. úkolů, vysvětlení problémových oblastí. Dotace – 2h Metoda – řešení případové studie, diskuse (prezenční forma) Výstupy – popis org. struktury a souč. stavu procesů. Pomůcky – PowerPoint, případová studie, ARIS toolset
Tréninkový plán 7 Téma – Zavádění procesního řízení Cíl – Nastudování postupu zavádění procesního řízení. Odlišnosti procesů ve vědě. Dotace – 4h Metoda – e-learning (samostudium) Výstupy – plán zavádění, popis etap a činností Pomůcky – distanční výuková opora
Tréninkový plán 8 Téma – Zlepšování výkonnosti procesů Cíl – Co v procesech měřit, jak měřit a zlepšovat procesy. Dotace – 2h Metoda – e-learning (samostudium) Výstupy – body měření, metriky Pomůcky – distanční výuková opora
Tréninkový plán 9 Téma – Práce v týmu, komunikace, management znalostí a procesy Cíl – Pochopení problematiky vedení týmu, motivace, příprava lidí na změny, spojitost KM s procesy. Dotace – 2h Metoda – e-learning (samostudium) Výstupy – motivační a platový plán, struktura KM Pomůcky – distanční výuková opora
Tréninkový plán 10 Téma – Tutoriál 3 Cíl – Rozebrání případové studie, uzavření problematiky, diskuse Dotace – 1h Metoda – řzhodnocení, řešení problémů (prezenční forma) Výstupy – dokumentace procesu, zápočet/zkouška Pomůcky – případová studie, ARIS toolset
Literatura Hammer, M., Champy, J.: Reengineering the Corporation. Nicholas Brealey Publishing. 1993. Hammer, J.: Agenda 21. Management Press. Praha 2002. Hammer and company: The Process Organization: An Executive Perspective. White Paper. 2001. Robson, M., Ullah, P.: Praktická příručka podnikového reengineeringu. Management Press. 1998. Řepa, V.: Podnikové procesy – procesní řízení a modelování. Praha. Grada 2005. Scheer, A., W.: Business Process Engineering – Reference Model for Industrial Enterprises. Berlin. 1994. Collison, Ch., Parcel, G.: Knowledge Management. Computer press. Brno 2005. Lukasík, P., Procházka, J., Vaněk, V.: Procesní řízení. Skriptum. 90 str. Přf, OU. 2005.