Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Laserová tiskárna barevná
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám
Počítačová grafika.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Počítačová grafika.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
Vstupní a výstupní zařízení
Přídavná zařízení.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základy úprav fotografií
Formáty grafických souborů
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_FOTF11560ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony a klíčové aktivity.
Tiskárny 1. část Výstupní zařízení.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
LED tiskárna barevná Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí LED diod resp. práškového toneru. Využívají se celkem čtyři tonery (tři barevné,
Inkoustová tiskárna Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí inkoustu. Obr. 1.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF35860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_E3-02 POČÍTAČOVÝ TISK AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU: POČÍTAČOVÝ TISK Časová náročnost:
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
VY_32_INOVACE_PSYPS10560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF34760DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.11/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autor materiálu: Mgr. Jiří Černohorský Datum vytvoření: říjen 2012.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
VY_20_INOVACE_SVF21460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_FOTF11060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_FOTF11960ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Barevné modely Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Základní pojmy Grafiky
Digitální fotografie 1.část ZS 2009 Pojem digitální fotografie Barevné modely Formáty digitálního obrazu Typy digitálních fotoaparátů Základní úpravy digitální.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Barevné prostory v Adobe Photoshop
Transkript prezentace:

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor:MgA. Jiří Žižka Určeno pro předmět: Odborný výcvik Tematická oblast:Porovnání klasické a digitální fotografie, 2. roč. Obor vzdělání: Fotograf (34-56-L/01), 2. ročník Název výukového materiálu: Adobe Photoshop: lekce č. 8 Popis využití: Výukový materiál o úpravách a zpracování digitální fotografie s využitím programu Adobe Photoshop. Čas: 60 minut VY_32_INOVACE_OVF20860ŽIŽ

VY_32_INOVACE_OVF20860_ŽIŽ  vhodný pro digitální fotografy  slouží zejména pro přípravu obrázků na reprodukci tiskem  standard pro komerční tisk  obsahuje téměř všechny barvy, které bychom našli i v běžně používaných gamutech CMYK  tento pracovní prostor má největší barevný gamut ze všech pracovních nabízených Photoshopem  v oblasti světle zelených barev přesahuje možnosti CMYKu (nevýhoda při předtiskové přípravě)  Zvolíme-li z menu nastavení Standardní pro prepress v Evropě, aktivujeme současně i Adobe RGB (1998).  Adobe RGB (1998) zahrnuje většinu barevných gamutů prakticky všech inkoustových tiskáren a fotografických tiskáren a je tou nejlepší volbou ze všech dostupných pracovních prostorů Photoshopu  Připravujeme-li obrazové soubory pro výstupní zařízení, je vhodné konzultovat všechna nastavení s obsluhou dané tiskárny. Photoshop nám poskytuje několik vlastních pracovních prostorů RGB. Pouze dva z nich jsou však schopny dobré reprodukce barev. Nyní si některé z nich vyjmenujeme a popíšeme:

VY_32_INOVACE_OVF20860_ŽIŽ  standardní RGB pracovní prostor Photoshopu  zpravidla bývá nastaven ihned po instalaci programu  zjednodušeně řečeno zastupuje jakýsi „ univerzální monitor“ nenavržený pro seriózní práci s obrazem  významně omezuje rozsah barev, především oblast azurové (cyan)  u inkoustových tiskáren rovněž nepodává příliš uspokojivé výsledky kvůli problematickému gamutu  u většiny fotoaparátů bývá využíván jako interní-nativní barevný prostor  nevhodný pro tištěný výstup  naopak přijatelný jako alternativa pro běžné využití – zasílání fotografií elektronickou cestou za účelem prohlížení na jiném monitoru, pro účely webové grafiky případně zhotovení fotografií do rodinného alba  pokud preferujeme kvalitní barevný výstup zvolíme raději Adobe RGB (1998)

VY_32_INOVACE_OVF20860_ŽIŽ Značka D65 označuje tzv. bílý bod. Adobe RGB (1998)sRGB Obr. 1 Obr. 2

VY_32_INOVACE_OVF20860_ŽIŽ  Do tohoto pracovního prostoru převádíme naše snímky pouze tehdy, když jsou-li určeny pro reprodukci tiskem v komerční sféře.  Výjimkou v tomto směru jsou však stolní inkoustové tiskárny využívající CMYK inkousty. Chovají se totiž jako RGB zařízení (převádějí RGB data do barev používaných CMYK inkoustů a zhotoví tzv. „pěkné tisky“).  Velmi specifický prostor.  Jeho nastavení ovlivňuje např. druh inkoustů, použitý papír, případně typ tiskařského stroje.  Proto neexistuje jednoduché a všeobecné doporučení nejvhodnějšího CMYK prostoru.

VY_32_INOVACE_OVF20860_ŽIŽ Gamut barevného prostoru CMYK má složitější tvar a je menší než sRGB. Obr. 3

VY_32_INOVACE_OVF20860_ŽIŽ  Tisknete-li černobílé obrázky na stolní inkoustové tiskárně, nastavíme stupně šedi na Gray Gamma 2.2.  Toto specifické nastavení se vztahuje pouze ke speciálním případům, kdy se používají přímé barvy, které se tisknou nikoliv jako složky CMYK, ale jako samostatná barva navíc.  Typické je použití přímých barev např. u tvorby firemního loga, kde je třeba zachovat přesně určitou barvu.  Při běžné práci s fotografiemi s přímými pracovními prostory resp. barvami do styku nepřijdeme.

Obr. 1http://commons.wikimedia.org/wiki/File:CIE1931xy_AdobeRGB.svg, Obr. 2http://commons.wikimedia.org/wiki/File:CIExy1931_sRGB.svg?uselang=cs, Obr. 3http://fotoroman.cz/glossary2/3_cmyk.htm, Použitá literatura: 1.Eismann, Katrin: Photoshop – retuš a restaurování fotografie, Zoner Press, Brno Adobe Creative Team: Adobe Photoshop CS5 - Oficiální výukový kurz, Computer Press, Zdroje : VY_32_INOVACE_OVF20860_ŽIŽ