Laboratorní práce č. 3 Vlastnosti aktivního uhlí Mgr. Helena Roubalová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy filtrů, druhy filtrací
Advertisements

Metody dělení složek směsí
Laboratorní práce Sacharidy I. PaedDr. Jiřina Ustohalová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Laboratorní práce č. 1 Filtrace Mgr. Helena Roubalová
VY_32_INOVACE_10_CHEMICKÉ NÁDOBÍ
Vodík Mgr. Helena Roubalová
Zásady Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Laboratorní práce A – FILTRACE B – CHROMATOGRAFIE
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
LABORATORNÍ PRÁCE Organická analýza PaedDr. Jiřina Ustohalová
LABORATORNÍ PRÁCE Vitamíny I. PaedDr. Jiřina Ustohalová
Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Laboratorní práce č. 2 Destilace Mgr. Helena Roubalová
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
2.1 Vím, co jsou směsi, jak vznikají, jaké jsou druhy.
Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/ ; CHROMATOGRAFIE.
Laboratorní práce č. 2 Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
TAJNÉ PÍSMO Provedení 2. varianty pokusu.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Acidobazické indikátory
LABORATORNÍ PRÁCE Sacharidy II. PaedDr. Jiřina Ustohalová
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Laboratorní práce č. 3 List
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
METODY ODDĚLOVÁNÍ SMĚSÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Metody dělení směsí Můžeme ze směsi oddělit složky??? Odtučnit mléko?
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zařízení chemické laboratoře Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
15 filtrace - laboratorní práce
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Chemické nádobí a pomůcky.
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Autor: Stejskalová Hana
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Laboratorní sklo Kádinka – neslouží k odměřování objemů !!!
Autor: Stejskalová Hana
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_06
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Stavba atomu.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_07
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Uváděj písmenem typ směsi
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Transkript prezentace:

Laboratorní práce č. 3 Vlastnosti aktivního uhlí Mgr. Helena Roubalová Chemie 8. ročník Laboratorní práce č. 3 Vlastnosti aktivního uhlí Mgr. Helena Roubalová

Ověř absorbční vlastnosti aktivního uhlí. Úkol: Ověř absorbční vlastnosti aktivního uhlí.

Pomůcky: Stojan, filtrační nálevka, tyčinka, filtrační kruh, filtrační papír, 2 kádinky, kalibrovaná zkumavka, třecí miska s tloučkem

Aktivní uhlí (lék Carbosorb) Vodný roztok barviva (inkoust) Chemikálie: Aktivní uhlí (lék Carbosorb) Vodný roztok barviva (inkoust)

Aparatura: Nakresli filtrační aparaturu a popiš její části.

Jednoduše svými slovy napiš, jak jsi prováděl vlastní práci. Postup: Jednoduše svými slovy napiš, jak jsi prováděl vlastní práci.

Pozorování: Odpověz na otázky: 1. Zachytil filtrační papír barvivo z roztoku? 2. Jakou barvu měl filtrát směsi roztoku barviva a aktivního uhlí.

Opiš a doplň vhodné výrazy: Závěr: Opiš a doplň vhodné výrazy: Pokusy jsme prokázali, že filtrační papír __________ (zachytí/nezachytí) barvivo rozpuštěné ve vodě. Aktivní uhlí toto barvivo z roztoku ______________(zachycuje/nezachycuje).

Literatura: Beneš, P., Pumpr, V., Banýr, J.: Základy chemie pro 2. stupeň pro základní školy, nižší ročníky víceletých gymnázií a střední školy. Fortuna. Praha 2002