Informační systém pro řízení lidských zdrojů ve veřejné správě
IS pro režijní agendy úřadu Požadavky soulad s platnou legislativou důsledná a včasná aktualizace příznivá cena za vlastnictví systému (licence, implementace, školení, údržba, provoz, rozvoj) využití moderních softwarových architektur a technologií škálovatelnost rozsahu a výkonu systému využití bezpečnostních technologií nezávislost na jediné platformě provozování vlastními prostředky úřadu, nebo formou různých modelů outsourcingu
OKbase OKbase je originální české programové vybavení pro komplexní správu lidských zdrojů a podporu režijní práce úřadu nebo podniku. Cílem je splnit všechny uvedené požadavky, zejména v segmentu správních úřadů, institucí veřejné správy a podniků.
Moderní technologie - vícevrstvá architektura OKbase využívá vícevrstvou architekturu (VVA), která odděluje datovou, aplikační a prezentační vrstvu. Aplikační programové vybavení je instalováno na aplikačním serveru, na PC uživatelů je umístěn pouze sofistikovaný prezentační software (VVA klient) nebo webový prohlížeč. Použitá architektura a platforma Java umožňuje přenositelnost klienta, aplikačního serveru i databázového serveru na různé platformy, škálovatelnost aplikace a efektivní údržbu.
VVA – malý nebo střední úřad
VVA – centrální úřad s pobočkami
VVA – samostatné pracoviště
Funkčně bohatý VVA klient VVA klient založený na platformě Java poskytuje komfortní prostředí pro profesionální uživatele, při maximální efektivitě datových přenosů mezi klientem a aplikačním serverem. Součástí systému je automatická instalace a údržba prostředí VVA klienta s pomocí technologie Webstart.
Funkčně bohatý VVA klient
Modulární koncepce systému OKbase tvoří funkčně propojené moduly, které sdílí společnou databázi. Modulární architektura umožňuje transparentní rozšiřování funkcí systému kdykoli po jeho instalaci, v souvislosti s růstem potřeb společnosti a rozšiřováním nabídky modulů.
Funkční moduly
Docházkový modul Docházkový modul je nástroj pro evidenci pracovní doby zaměstnanců. Aplikace umožňuje jednoduchou a účinnou formou evidovat odpracovanou dobu, příchody a odchody zaměstnanců, dovolené nebo překážky v práci a následně je vyhodnocovat, kontrolovat, podepisovat a schvalovat. Základem pro implementaci jsou konfigurovatelné aktivity, směnové kalendáře zaměstnanců, docházkové terminály, identifikační čipové karty a samoobslužný provoz.
Docházkový terminál
Docházkový terminál/kiosek - parametrizace
www samoobsluha Samoobslužné funkce OKbase umožňují běžným zaměstnancům s použitím internetového prohlížeče prohlížet nebo opravovat docházku, plánovat dovolenou a udržovat aktuální stav vybraných personálních údajů - v souladu s přidělenými právy.
www samoobsluha – přehled docházky
www samoobsluha – doplnění docházky
VVA klient – denní docházka
VVA klient – přehled docházky
Personální modul Personální modul je účinný nástroj pro optimalizaci využití lidských zdrojů organizace. Umožňuje evidovat a spravovat personální údaje o osobách v pracovněprávních vztazích (zaměstnancích nebo osobách ve služebních poměru), uchazečích o zaměstnání i bývalých zaměstnancích. Mezi základní funkce patří systemizace pracovních pozic, práce s organizačními strukturami, hodnocení zaměstnanců, evidence školení, zdravotních prohlídek a bezpečnostních pomůcek.
Personální údaje
Model úřadu OKbase umožňuje evidovat celou historii organizační struktury úřadu v hierarchickém modelu.
Model organizace (úřadu)
Typové pozice, pracovní místa OKbase umožňuje hierarchicky evidovat typové pozice, instance pracovních míst v organizační struktuře a obsazená pracovní místa.
Typové pozice, pracovní místa
Modul stravování Modul Stravování je určen pro evidenci a operativní provoz stravování zaměstnanců a podporu doplňkového prodeje v kantýně. Zaměstnanci si prostřednictvím www prohlížeče objednávají obědy, které s využitím bezkontaktních čipových karet odebírají. Čipové karty též slouží pro doplňkový prodej v kantýně. Součástí modulu je podpora pro sestavení jídelníčku, vedení skladu a prodeje v kantýně a vytváření sestav pro dodavatele jídel i pro srážky ze mzdy za odebraná jídla.
Doplňkový prodej
Systémový modul Systémový modul je základní součástí OKbase. Vytváří prostředí a poskytuje funkce pro běh všech modulů. Systémový modul je správcem konfiguračních parametrů, uživatelských práv a funkcí, zabezpečuje i základní funkce související s ochranou osobných údajů a dalších uložených dat.
Systémový modul
Moduly OKbase a další vývoj V současné době OKbase zahrnuje následující moduly: Personalistika Docházka Stravování Systém Před dokončením je modul: Mzdy Postupně budou doplňovány moduly: Přístupový systém Úkoly a správa požadavků a další
Ing. Ivo Rosol, CSc. Dotazy, kontakt ředitel vývojové divize OKsystem s.r.o. www.oksystem.cz rosol@oksystem.cz