VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici pověsti, její hlavní znaky a dělení. V závěru zkusí žáci podle zadaných informací sestavit dvě pověsti tak, jak se odehrály. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr. Zuzana Lindovská Jazyk: český Očekávaný výstup: Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovnává je i jejich funkci a vlastními slovy interpretuje smysl díla. Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : šestý ročník základní školy
P ověsti
P ověst je napůl smyšlený a napůl pravdivý epický příběhje napůl smyšlený a napůl pravdivý epický příběh čerpá z lidové slovesnostičerpá z lidové slovesnosti lidé si je předávali z generace na generaci (existují v různých podobách)lidé si je předávali z generace na generaci (existují v různých podobách) mohou v nich vystupovat nadpřirozené bytostimohou v nich vystupovat nadpřirozené bytosti narozdíl od pohádek nekončí vždy dobřenarozdíl od pohádek nekončí vždy dobře
D ruhy pověstí místní démonické legendární národní heraldické
M istr Hanuš a pražský orloj Podle obrázků zkus přijít na to, jak se asi příběh odehrál. Správné řešení si potom přečteme v čítance pro 6. ročník (Fragment, s. 92).
D rak na brněnské radnici Podle obrázků zkus přijít na to, jak se asi příběh odehrál. Správné řešení si potom přečteme v čítance pro 6. ročník (Fragment, s. 82).