Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Projekt CZ.1.07/1.1.38/ Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku uměleckých řemesel a oborů gastro TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Název, který upoutá Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_123_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Projekt CZ.1.07/1.1.38/ Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku uměleckých řemesel a oborů gastro TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Rašplování, pilování a broušení dřeva
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Autor: Mgr. Petra Zdráhalová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
, Název školy Střední odborná škola Luhačovice
 Projekt CZ.1.07/1.1.38/  Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku  uměleckých řemesel a oborů gastro  TENTO PROJEKT JE.
Projekt CZ.1.07/1.1.38/ Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku uměleckých řemesel a oborů gastro TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov Číslo.
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
PČ_015_Práce s papírem – korálky
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
I Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Lubomír Kacálek Název šablony III/2 – Inovace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
postup výroby dřevěných schodů
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
NÁZEV SŠ:SŠ-COPT Uherský Brod AUTOR:Radek Beníček NÁZEV PREZENTACE:15. Výroba pažby NÁZEV SADY:Odborné vyučování pro 3. ročník oboru Technik puškař a Puškař.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Obor: Elektrikář - silnoproud Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Výroba sedacího nábytku lamelového
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Obor: Elektrikář - silnoproud Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Technika kraul – činnost horních končetin Lekce č. 6
9. Řezba plošných arabesek
Transkript prezentace:

Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku Projekt CZ.1.07/1.1.38/01.0015 Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku uměleckých řemesel a oborů gastro TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY

Autor: Rostislav Chvíla Modul M4 Autor: Rostislav Chvíla

Zdobná technika intarzie s použitím motivů keltských uzlů Určeno pro studenty oboru: Uměleckořemeslné zpracování dřeva ŠVP design a zpracování dřeva Studentům 1. a 2. ročníku Propojení výuky grafického programu s odborným výcvikem Vyučováno na dílnách SOŠ Luhačovice Rozsah 30 vyučovacích hodin

Zdobná technika intarzie a použití motivů keltských uzlů Zdobná technika intarzie spočívá ve skládání dýh, různých dřevin a jejich odstínů, v obrazce a dekorativní vzory. Touto technikou lze zvládnout jak jednoduché geometrické motivy tak také velmi složité prostorové obrazy . Nejčastěji se této techniky využívalo v nábytkářství ke zdobení viditelných ploch nábytku. Také motivy keltských uzlů, sloužily jako zdobné prvky různých předmětů denní potřeby. Propojením této zdobné techniky a keltských motivů se nabízí možnost jak vytvářet originální zdobné plochy nábytku na ročníkových a maturitních pracích.

Výběr materiálu, přenesení vzoru: Posouzení vhodně zvolené kombinace dřevin tak aby vznikl požadovaný kontrast Použití vhodných a snadno zpracovatelných dýh Přenesení vzoru na materiál Praktická ukázka:

Technika intarzie Praktická ukázka: Postupné vyřezávání a vkládání jednotlivých dílů Různé postupy výroby intarzie Fixace vložených dílů Postup při řezání dýh Práce s řezbářským nožem

Praktická ukázka: Přípravy pro dýhování Zhodnocení stavu a posouzení kvality provedení Možnost oprav míst s drobnými vadami Odstranění lepící pásky Přelepení dýhovací páskou

Dýhování Praktická ukázka: Příprava dýhovacího lisu Nanášení lepidla Rovnoměrné stažení v lisu Nejčastější chyby při dýhování a jejich předcházení Praktická ukázka:

Povrchová úprava – broušení Odstranění dýhovací pásky Broušení povrchu intarzie Oprava vad tmelením Broušení před konečnou povrchovou úpravou Vlhčení

Povrchová úprava Šelakovou politůrou Výběr a druhy šelakových politur Gruntování Nanášení politury polnou Leštění Vytažení oleje Praktická ukázka:

Povrchová úprava voskováním Výběr a volba vosku Nanášení vosku na plochu intarzie Leštění kartáčem

Povrchová úprava lakováním Výběr a volba vhodného laku Způsoby nanášení laků Technologický postup Výhody lakování a lakované plochy

Otázky Jakým způsobem je možno motiv keltských uzlů přenést na materiál? Jaké jsou dva hlavní způsoby vytváření intarzie? Uveď alespoň tři příklady kombinace dřevin pro použití intarzie. Jaké jsou možnosti oprav vad vzniklých při výrobě?

citace Foto: Autor [1]Http://woodworkessence.com/?p=811. [online]. [cit. 2012-10-27]. Dostupné z: http://woodworkessence.com/?p=811 [2] Http://www.slohovy-nabytek.cz/sites/www.slohovy-nabytek.cz/files/stul.jpg. [online]. [cit. 2012-10-27]. Dostupné z: http://www.slohovy-nabytek.cz/sites/www.slohovy-nabytek.cz/files/stul.jpg [3] Http://woodworkessence.com/wp-content/uploads/2011/images/Caracole%20marquetry%20by%20Zoltan%20Vargay.jpg. [online]. [cit. 2012-10-27]. Dostupné z: http://woodworkessence.com/wp-content/uploads/2011/images/Caracole%20marquetry%20by%20Zoltan%20Vargay.jpg