KOMUNIKACE S POZŮSTALÝMI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SPIS Systém Psychosociální Intervenční Služby
Advertisements

Péče o seniora trpícího depresí
Maminka maminek kontaktní sestra
DUCHOVNÍ POTŘEBY (NEJEN) UMÍRAJÍCÍCH PACIENTŮ A JAK SE K NIM STAVĚT
Dýchací soustava a psychosomatika
DOBROVOLNÍCI V HOSPICI
Psychosociální pomoc.  V sousedství zemřela náhle matka od malých dětí…  Při autonehodě zahynul syn vašich známých  Ve vaší vesnici vyhořel dům, ve.
MUDr. Jana Vojtíšková Ústav všeobecného lékařství 1. LF v Praze.
TRANSPLANTACE LEDVIN.
Moralizují více lidé, kteří nemají spojence?
NEMOC jako fenomén sociální práce
Emoce (city).
KOMUNIKACE SE SENIORY Olga Bürgerová.
City Pavel Šuranský.
Krizová intervence Radka Janebová.
Problematika eutanázie
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Manželské problémy a sex
Spirituální péče v hospici z pohledu lékaře
Sdělování nepříznivých informací.
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Naděžda Špatenková Charita Ostrava, 26. listopadu 2009.
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Things we knew, things we did… Things we have learnt, things we should do Selhání v komunikaci lékař - pacient PhDr. Dr.phil. Laura Janáčková, CSc. Oddělení.
Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.
LILIUM CANDIDUM J.Víchová Klinika dětské hematologieaonkologie FNM Oddělení klinické psychologie FNM.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Péče o umírajícího dle vzoru LCP - zahraniční zkušenosti Anita Reda, Blanka Highfiel, Velká Británie.
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
Komunikace s rodiči.
KOMUNIKACE SE SENIORY Olga Bürgerová.
VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Kdo říká, co, jakým kanálem, komu s jakým efektem.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Ivana Petriková, Tomáš Vebr
Fáze vyrovnávání se s narozením postiženého dítěte a jeho přijetí
Seminář Trauma.
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Standardy psychosociální krizové pomoci a spolupráce zaměřené na průběh a výsledek plk. PhDr. Zuzana Vrbová, kpt. Mgr. Martina Čapková MV - generální ředitelství.
Informační a poradenské centrum VIOLA Pilotní projekt Centra sociálních služeb Praha pro muže a ženy, kteří chtějí řešit konfliktní vztahy se svými blízkými.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
STRES. POJEM STRES anglicky stress = napětí, zátěž, tlak, tíha, namáhání stav nadměrného zatížení či ohrožení reakce organismu na fyzickou nebo psychickou.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
SENIOR WORK Eva Smejkalová.
Paliativní péče v pobytových zařízeních sociálních služeb
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Jak vést lidi v těžkých situacích
PSYCHOLOGIE ZÁTĚŽE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu.
Mimoverbální komunikace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
POZNÁMKY KE STALKINGU NA ZÁKLADĚ ZKUŠENOSTÍ Z PRAXE ZPRACOVALA mjr. Mgr. Klára Zbořilová, Ph.D. říjen 2016.
Povinnosti průvodce CR při vzniku mimořádných situací
Mgr. Sylvie Stretti Mgr. Andrea Nondková
Ošetřování nemocných v terminálním stádiu
Stres a jeho zvládání.
Etická dilemata ošetřovatelské péče v sociálních službách
zármutek a pomoc pozůstalým
Terénní péče o seniory s demencí a jejich podpora v domácím prostředí
Sociální práce s rodinou 10
Michaela Borovanská, Jana Malíková
MOBILNÍ HOSPIC SV. KRYŠTOFA
Interkulturní adaptace
Transkript prezentace:

KOMUNIKACE S POZŮSTALÝMI Olga Bürgerová

Cíle: Pochopit vážnost situace Popsat zásady komunikace

Požadavky na zdravotníka: Pro zdravotníka stres – obavy z vlastní konečnosti nebo svých blízkých, beznaděj,myšlenky na selhání medicíny, vlastní selhání Zvládnout vlastní emoce Důstojně pečovat o mrtvé tělo Pomoci spolupacientům Pomoci příbuzným - pozůstalým

Psychický mechanismus truchlení: Bezprostřední reakce pozůstalých na smrt je apatie,skleslost,pocit prázdnoty, které trvají hodiny, dny Další období truchlení – pláč,zoufalství, hněv, hledání viníka, sebeobviňování, trvá dny Smutek až rok PP – poskytnout citovou oporu

ZÁSADY KOMUNIKACE S POZŮSTALÝMI VČAS INFORMOVAT O ZHORŠENÍ STAVU – LÉPE PŘIVYKNOU VÁŽNOSTI SITUACE, ÚSTNĚ ZPRÁVU PODAT VSEDĚ, NÁPOJ ZVOLIT KLIDNÉ PROSTŘEDÍ, SOUKROMÍ PŘEDSTAVIT SE, VYJÁDŘIT UPŘÍMNOU SOUSTRAST VYJADŘOVAT SE JASNĚ, ZEMŘEL(ODEŠEL)

POŽADAVKY NA ZDRAVOTNÍKA KONDOLENCE PŘEDÁNÍ POZŮSTALOSTI

Zásady komunikace: Popište události okolo úmrtí (sjednotit informace), nedramatizovat, rozpory v informacím vedou k dohadům Oznámit že netrpěl PONECHAT ČAS NA PŘIJMUTÍ Nechat vyjádřit emoce – pláč, smích Podat uklidňující léky

Zásady komunikace Umožnit příbuzným s patřičnou pietou vidět tělo Nabídnou rodině kontakty – psycholog, duchovní

Předání pozůstalosti: Zásady Způsoby D.Ú. Příprava prezentace