Průběžná konference k projektu Prevence násilí na pracovištích v oblasti zdravotnictví a sociální péče Praha 18.10.2011 Přednášející za HMC: PhDr. Pavla.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 2. POLOLETÍ - OTÁZKY
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Města ČR – orientace na mapě
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
na EDUCE – Střední odborné škole, s.r.o.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Adoptuj panenku a zachráníš dítě! Agáta 1 Ája 2.
MINISTRANTI NAPAJEDLA
PROGRAM PRO VÝUKU T ČLÁNKU
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Lektorka Mgr. Blanka Kadeřávková
Vzdělávací a tréninkový program pro kariérové poradce.
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Posilování sociálního dialogu s důrazem na zvládání krizové situace při vzniku násilí na pracovištích, zejména zdravotnických zařízeních a zařízeních sociálních.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Projekt UNIV 3 – podpora procesů uznávání Rekvalifikační program Profesní kvalifikace:MANIKÉRKA A NEHTOVÁ DESIGNÉRKA ( H) Termín:1. 8. –
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Cesta tam a zase zpátky Konference „Má Česko strategickou vizi EU?“, Praha dne 19. září 2012.
Abeceda VY_32_INOVACE_122, 7. sada, ČJ2 Český jazyk, 2. ročník ANOTACE
Přednost početních operací
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ELearning Snímek 1 eLearning Tomáš Kubálek
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Transkript prezentace:

Průběžná konference k projektu Prevence násilí na pracovištích v oblasti zdravotnictví a sociální péče Praha 18.10.2011 Přednášející za HMC: PhDr. Pavla Banýrová, Mgr. Dagmar Borecká

Rozdělení projektu Harmonogram A (1.část) Září 2010 – prosinec 2010 Moduly (M) a Specializace (S) Témata: Obecná problematika násilí na pracovišti a právní souvislosti Psychologické aspekty násilí na pracovišti a krizová komunikace Základy sebeobrany Management prevence násilí na pracovišti - Cíl: proškolit 60 klíčových osob, rekrutace lektorů Harmonogram B (2. část) Leden 2011 – prosinec 2011 Témata: Obecná problematika násilí na pracovišti a právní souvislosti Psychologické aspekty násilí na pracovišti a krizová komunikace Základy sebeobrany Management prevence násilí na pracovišti - Cíl: proškolit min. 800 lidí

Rozvrh výuky klíčových osob (část A) ve společné části (M1-M4) a specializaci (S1-S4) v projektu Prevence násilí na pracovištích ZÁŘÍ 2010 ŘÍJEN 2010 LISTOPAD 2010 PROSINEC 2010 Datum Praha Olomouc Modul Počet dnů Skupiny 1 - 4 pro modul 1 20.9.10   1.10.10 ÚT 2.11.10 MBU S1 1 1.12.10 S4 3 M1 = modul 1 4 M1 1 M1 2 M1 3 M1 4 21.9.10 ASA 2.10.10 ST 3.11.10 S2 1 ESP 2.12.10 S3 3 PEL M2 M2 1 M2 2 M2 3 M2 4 22.9.10 3.10.10 ČT 4.11.10 S4 1 HEL 3.12.10 M3 3 M3 1 M3 2 M3 3 X 23.9.10 4.10.10 5.11.10 4.12.10 M4 M4 1 M4 2 M4 3 M4 4 24.9.10 5.10.10 6.11.10 5.12.10 Celkem dnů 15 25.9.10 6.10.10 7.11.10 6.12.10 S = Specializace 1 5 S1 2 S1 3 S1 4 S1 5 26.9.10 7.10.10 8.11.10 7.12.10 S3 4 S2 S2 2 S2 3 S2 4 S2 5 27.9.10 8.10.10 9.11.10 8.12.10 S4 4 S3 S3 1 S3 2 S3 5 28.9.10 9.10.10 10.11.10 S4 2 9.12.10 S4 S4 5 29.9.10 10.10.10 11.11.10 10.12.10 20 30.9.10 11.10.10 12.11.10 11.12.10 12.10.10 13.11.10 12.12.10 modul 1 = Obecná problematika násilí na pracovišti a právní souvislosti Lektoři 13.10.10 14.11.10 13.12.10 modul 2 = Psychologické aspekty násilí na pracovišti a krizová komunikace A. Samuelová 14.10.10 15.11.10 14.12.10 modul 3 = Základy sebeobrany M. Bušina 15.10.10 16.11.10 15.12.10 modul 4 = Management prevence násilí na pracovišti E. Špičková 16.10.10 17.11.10 16.12.10 H. Elexová 17.10.10 18.11.10 P. Elbogen 18.10.10 19.11.10 JBR J. Bradová 19.10.10 20.11.10 20.10.10 21.11.10 21.10.10 22.11.10 22.10.10 23.11.10 23.10.10 24.11.10 24.10.10 25.11.10 25.10.10 26.11.10 26.10.10 27.11.10 27.10.10 28.11.10 28.10.10 29.11.10 29.10.10 30.11.10 30.10.10 31.10.10

Mnichovo Hradiště+Dolní Cetno Uherský Brod+ Uherské Hradiště Harmonogram B M1   M2 M3 M4 Skupina B T1 T2 T3 T4 T5 T6 T7 T8 Místo 1. datum Uzávěrka přihlášek NB1 23.3. 12.4. 13.4. 14.4. 24.5. 25.5. 26.5. 7.6. Ostrava NB2 13.9. 4.10. 5.10. 6.10. 22.11. 23.11. 24.11. 7.12. NB3 24.2. 28.3. 29.3. 30.3. 6.4. 7.4. 8.4. 28.4. Jihlava NB4 22.9. 11.10. 12.10. 13.10. 7.11. 8.11. 9.11. 29.11. Vsetín NB5 17.10. 14.11. 15.11. 16.11. 31.10. 1.11. 2.11. 30.11. NB6 15.9. 29.9. 20.10. 27.10. 3.11. Mnichovo Hradiště+Dolní Cetno NB7 22.4. 28.4 29.4 30.4. 12.5 13.5 14.5 30.6. Moravský Beroun NB8 29.10 3.11 4.11 5.11 18.11. 19.11. 20.11. 9.12. 29.10. NB9 31.5. 8.6. 9.6. 10.6. 7.9. 8.9. 9.9. 10.10. Jičín NB10 1.6. 13.6. 14.6. 15.6. 14.9. 16.9. Nový Bydžov 11 11.2. 1.3. 2.3. 3.3. 2.5 3.5. 4.5. 1.4. 12 8.3. 9.3. 10.3. 9.5 10.5 11.5. 13 14.3. 15.3. 16.3. 16.5. 17.5. 18.5. NB14 5.4. 5.5. 6.5. 6.6. Bohumín I. NB15 15.4. 12.5. 13.5. 16.6. Havířov 16 9.3 23.5. 17.3. 18.3. Plzeň 17 30.5. 23.2. 25.2. 5.9. Praha NB18 21.3. 11.4. 9.5. 10.5. 19.4. Loštice+Mohelnice NB19 28.03. 29.03. 4.4. Dřevohostice 20 21.4. 11.7. 12.7. 13.7. 20.6 21.6 22.6 Semily NB21 3.10. 18.10. 19.10. 4.11. Zlín 22 25.7. 26.7. 27.7. 5.10 6.10 2.6. 23 18.3 Olomouc NB24 26.4. 27.4. 29.4. 2.5. Jevišovice NB25 22.3. 25.10. Olšany NB26 3.6. 19.5. 15.7. Uherský Brod+ Uherské Hradiště 27 31.8. 1.9. 2.9. NB28 6.9. 21.10. Pržno NB29 20.9. 7.10. 21.9. Přerov NB30 Bohumín II. NB31 18.4. 20.4. Kyjov NB32 20.5. 26.9. 27.9. 33 19.9. 20.6. 21.6. 22.6. 34 18.2. 35 18.2 22.8. 23.8. 24.8. 18.7. 19.7. 20.7. 36 NB37 27.6. 28.6. 29.6. Kroměříž NB38 Radkova Lhota NB39 24.10. 26.10. 8.12. Brno 40 28.2. 15.8. 16.8. 17.8. České Budějovice Vysvětlivky: M 1: Obecná problematika násilí na pracovišti a právní souvislosti M 2: Psychologické aspekty násilí na pracovišti a krizová komunikace M 3: Základy sebeobrany M 4: Management prevence násilí na pracovišti

Statistiky Harmonogramu B 40 skupin, po 8 školících dnech, tj. 320 školících dnů Celkem 33 lektorů – z 60 klíčových osob 21 lektorů, doplněni o 12 profesionálních lektorů HMC Z původních 6 nabízených měst se učilo ve 27 městech v ČR Masivní zapojení zdravotnických a sociálních organizací do projektu, možnost vlastního výběru termínů přímo u nich na pracovišti (min. počet 12 lidí) Na konci roku 2011 bude proškoleno téměř 1 000 účastníků

Organizační zajištění projektu firmou HMC Výhradní dodavatel vzdělání, nastavení vzdělávacích metod (viz více PhDr. Pavla Banýrová) Distribuce vzdělávacích materiálů Zajištění školících prostor, techniky a termínů Distribuce pozvánek Podání žádostí o akreditace CŽV (OSZSP ČR, MPSV, MZ) Zpracování dokumentů (zprávy, protokoly, evidence, certifikáty)

Jak vzděláváme?

Účinná edukace Jak a proč funguje Jak to vypadá v praxi

Jak? „Co slyším, to zapomenu, co vidím, to si pamatuji, co dělám, tomu rozumím.“ Konfucius, 451 B.C. AKTIVITA TICHÁ POŠTA

Metodicko-didaktická koncepce CÍL OBSAH METODY Obtížné situace pro účastníky Dovednosti X znalosti Praktická témata Zásady učení Nácviky, role play Testy, cvičení, hry, diskuze…

Čím se odlišujeme od ostatních? Metodika Evidence Based Identifikace potřeb účastníků Znalosti X dovednosti EB Vstupní analýza – konkrétní potřeby vyplývající ze situace – nezobecňujeme Rozdíl mezi teorií a praxí Lektoři se specializací ZZ

Didaktický princip efektivní výuky Psychomotorická rovina Afektivní rovina Kognitivní rovina Taxonomie výukových cílů Změna chování Postoje Teorie, informace

Jak se uvedené principy přenesly do výuky cílové skupiny? Jak důsledně zajistit při stovkách účastníků?

Train the Trainer Všech 60 klíčových osob, podzim 2010 Skupiny po 15, dva dny pro každého Principy – úkol - vlastní výstup - zpětná vazba připravené podklady pro lektory

Train the Trainer – úvodní snímek Cíl – zvládnout edukaci dalších osob Obsah 1. dne: vzdělávání dospělých lektor, nároky na osobnost pedagogika dospělých analýza stávající úrovně doporučení vzdělávací program – úkol s sebou Metody – interaktivita – jak ji zajistíte? ORGANIZACE DNE!

Ohlasy cílové skupiny - Ostrava