Krychlení kulatiny Stereometrický způsob Krychlící vzorce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychlení ostatních sortimentů tyče, tyčky rovnané dříví zjišťování objemu kůry Modul 7 - HÚL 3.
Advertisements

Měření úhlů Stupňová míra (devadesátinná, nonagesimální) je zavedena tak, že pravý úhel je rozdělen na 90 dílů, které se nazývají (úhlové) stupně, značí.
1) Řešte rovnici a proveďte zkoušku: 3
Stanovení objemu stojících stromů
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
* Kužel Matematika – 9. ročník *.
Silniční daň.
Digitální učební materiál
vyjádření rozměrů kmene
Tvar kmene Modul 7 - HÚL 3.
Distribuční úlohy LP.
Morfologická křivka kmene
Délka kružnice a kruhového oblouku
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
Taxační charakteristika porostu Určování věku stromů a porostů
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Objemové tabulky Zjišťování objemu nadměrných stromů
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Délka kružnice (obvod kruhu)
Délka kružnice, obvod kruhu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
Délka kružnice (obvod kruhu)
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Přednáška 11 Aplikace určitého integrálu
Geometrická posloupnost (3.část)
Kužel Objem a povrch.
* Obsah kruhu Matematika – 8. ročník *
Základní věty stereometrické 1.část
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.
Vliv makroskopické stavby dřeva na hustotu dřeva.
Rotační válec Síť, povrch, objem
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
síť, objem, povrch opakování
ROVINNÉ ŘEZY MNOHOSTĚNŮ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
Stanovení objemu stojících stromů
Souvětí a jeho stavba, spojovací výrazy
Přednost početních operací
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Planimetrie ÚHLY.
Základní taxační veličiny
Ing. Alena Šafrová Drášilová BPH_MAN1
 Základní údaje obdélníka  Obdélníkové tvary  Základní údaje kvádru  Kvádrové tvary Obdélník, kvádr.
Zjišťování zásoby porostu pomocí objemových tabulek
Hospodářská úprava lesa Přírůst stromů a porostů 3
Hospodářská úprava lesa Zjišťování dendrometrických veličin
OBJEM TĚLESA.
Porovnáváme povrch a objem válce a kuželu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zbyněk Tůma. Dostupné z Metodického portálu.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
„ Hospodaření v lesích a údržba krajiny se zaměřením na obce“ Zjišťování zásob porostů.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Matematika a její aplikace, Geometrie.
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Koule těleso, tvořené množinou všech bodů prostoru, které mají od daného bodu S (střed) vzdálenost menší nebo rovnu r (poloměr)
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
VY_32_INOVACE_Mil_II_17 Obsah obdélníku
Základní škola Čelákovice
Terénní práce Vylišení porostního detailu
Obsah kruhu. Obsah kruhu Vzorec pro výpočet obsahu kruhu S =  r2 …Ludolfovo číslo, konstanta  = 3,14 r…poloměr.
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
vyjádření rozměrů kmene
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výpočet obsahu rovnoběžníku
VY_32_INOVACE_Mil_II_11 Obvod čtverce
Transkript prezentace:

Krychlení kulatiny Stereometrický způsob Krychlící vzorce Modul 7 - HÚL 3

Krychlící vzorce V = 𝟏 𝒓+𝟏 . 𝟐 𝒓 . 𝒈 𝟏/𝟐 .𝒍 Huberův vzorec válec (r = 0) V = g1/2 . l paraboloid (r = 1) V = g1/2 . l kužel (r = 2) V = (4/3). g1/2. l neiloid (r = 3) V = 2.g1/2. l Huberův vzorec

Huberův vzorec g1/2 l

Smaliánův vzorec l = délka [m] g0 = kruhová plocha čela [m2] (možné zkreslení kořenovými náběhy) gn = kruhová plocha čepu [m2]

Newtonův vzorec l = délka [m] g0 = kruhová plocha čela [m2] g1/2 = kruhová plocha ve středu kmene [m2] gn = kruhová plocha čepu [m2]

Domácí úkol Vypočítejte objem s kůrou podle Huberova, Smaliánova a Newtonova vzorce. V m3, na 2 desetinná místa. Smrkový kmen má tyto rozměry: tloušťka čela = 36 cm středová tloušťka = 31 cm tloušťka čepu = 25 cm délka = 8 m

Krychlení podle sekcí Kmen se rozdělí na kratší části o stejné délce, tzv. „sekce“ Délka sekcí je zpravidla 1 nebo 2 m. Objem kmene se vypočítá jako součet jednotlivých sekcí. Používá se pro vědecké účely.

Krychlení podle sekcí V = V1 + V2 + V3 …….. V13 v1 v2 v3 v4 v5 v6 v7

Použitá literatura a odkazy Štipl Přemek (2000): Hospodářská úprava lesa – Dendrometrie, MTZ – Tiskárna Lipník, a.s., Všechny neoznačené obrázky jsou dílem autora modulu.