Vedlejší věta předmětná Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Lomené algebraické výrazy
Rozcvička Urči typ funkce:
Souvětí, věta hlavní, vedlejší
Exponenciální funkce Exponenciální funkcí o základu a nazýváme každou část funkce, která je dána rovnicí: Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Konstrukce lichoběžníku 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rostoucí, klesající, konstantní
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lomené algebraické výrazy
Vedlejší věta předmětná
Konstrukce trojúhelníku
Rozcvička Urči typ funkce: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Podobnost trojúhelníků
DRUHY PŘÍSLOVEČNÝCH URČENÍ A TVOŘENÍ PŘÍSLOVEČNÝCH VĚT
P Ř EDM Ě T Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33 Téma: ČESKÝ JAZYK – SKLADBA- PŘEDMĚT VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33.
Vedlejší věty Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Spojovací výrazy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Květen 2013
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
VEDLEJŠÍ VĚTY Mgr. Michal Oblouk.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ, PŘÍSUDKOVÁ A PŘEDMĚTNÁ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Vedlejší věta podmětná, přísudková
Vzájemná poloha dvou kružnic
Rozvíjející větné členy - opakování -
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_12_Vedlejší věta předmětná Autor Chňoupková.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
Návo d Znáš dobře mluvnici? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
Souvětí, věta hlavní, vedlejší
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Rozcvička Urči typ funkce:
Příprava na lomené výrazy
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Vedlejší věta předmětná Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Vedlejší věta předmětná Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Vyjadřuje předmět věty řídící. Bývá uvozena vztažnými zájmeny, spojkami i příslovci.

Jak se ptáme na vedlejší větu předmětnou? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Ptáme se na ni všemi pádovými otázkami kromě 1. a 5. pádu.

Kterými výrazy je uvozena vedlejší věta předmětná? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Nejčastěji je uvozena spojovacími výrazy:  kdo, co  kde, kam  kdy, jak  aby, že

Příklady vedlejších vět předmětných Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Snažil jsem se, aby mi nic neuteklo. Slíbil, že se bude více učit. Vím, že se ti to nelíbí.

1) Doplňujte vedlejší věty předmětné: Poraďte mi, kde najdu poštu. Rád bych věděl, proč to tak musí být. Vyprávěl nám, jak dopadl u zkoušky. Nevěděli, odkud vítr vane. Poznali jsme, kdo to udělal. Recitátor předvedl, co umí. Spisovatel nám popsal, jaké to je být slavným. Žádal nás, abychom odešli. Oznámili jsme, že se na tom nebudeme podílet. Otec synům nařídil, aby pracovali na zahradě.

2) Nahraďte předmět vedlejší větou předmětnou: Vedoucí se postaral o šťastný návrat všech horolezců do základního tábora. Moderátor ohlásil změny večerního programu. Nespoléhejte se při zkoušení na nápovědu spolužáků. Podle loga firmy jsme poznali hlavního sponzora závodu. Musíte zajistit dobré podmínky pro všechny. Vedoucí se postaral, že se všichni horolezci vrátili šťastně do základního tábora. Moderátor ohlásil, že večerní program bude změněn. Nespoléhejte se, že vám při zkoušení někdo ze spolužáků napoví. Podle loga firmy jsme poznali, že se jedná o hlavního sponzora závodu. Musíte zajistit, aby měli všichni dobré podmínky.

3) Rozlište věty vedlejší podmětné a předmětné: Lucka nám vyprávěla, kde byla s rodiči na dovolené. Vzrušeně nám popisovali, co zažili v lese. Divili jsme se, že se to dalo uskutečnit. Kdo se včas přihlásil, mohl se zúčastnit soutěže. Slyšeli jsme, jak si soused zpívá ve sprše. Zdá se nám, že venku začíná hustě pršet. Řekněte babičce, že přijedeme až v sobotu.

4) Jazykový rozbor Nádražní rozhlas oznámil, že vlak má zpoždění. Cítil, že se rozkřikuje na nevinného. a)Určete počet vět v obou souvětích. b) Z 2. souvětí vypište základní skladební dvojice. c) V 1. větě 1. souvětí určete pomocí číslic slovní druhy. On cítil, on se rozkřikuje 2, 2 2, 1, 5

Použité zdroje: ČESKÝ JAZYK 7. Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, s ISBN