Rostliny podle stavby těla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Urči, o kterou rostlinu se jedná
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Rostliny 1.třída.
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
První pomoc Zhodnocení stavu vědomí
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Rozmanitost přírody Třídění živočichů II. aktivita
PŘIVLASTŇOVACÍ ZÁJMENA
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ Šablona: ICT PRV ČAJZ Složky potravy- pracovní listy Anotace: základy zdravého způsobu stravování Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová.
Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Rozmanitost přírody Třídění živočichů I. aktivita
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Hned si to vyzkoušíme na několika zástupcích hmyzu:
Třídění rostlin - stonek
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
Rozmanitost přírody Základní společné znaky živých organismů
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.
PŘIVLASTŇOVACÍ ZÁJMENO MY, YOUR ANOTACE Šablona:ICT AJ přivlastňovací zájmena MY, YOUR Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Rozmanitost přírody Živá příroda, podmínky života na Zemi
Pojmenuj domácí zvířata
Rostlinné orgány - stonek
Rozmanitost přírody Oceány. Rozmanitost přírody Oceány.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Chování ve městě Člověk a jeho zdraví Šablona: ICT PRV ČAJZ Chování ve městě Anotace: bezpečné chování v lese, přechod pro chodce, injekční stříkačky.
První pomoc Přivolání pomoci z okolí
Jejda, tady byl někdo veliký popleta! Zkus doplnit zapomenuté čárky nad slovy.
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Najdi ve větách volně žijící zvířata Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Lípa srdčitá Rozmanitost přírody. Lípa srdčitá Rozmanitost přírody.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
U lékaře Člověk a jeho zdraví. U lékaře Člověk a jeho zdraví.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Jak živočichové rostou a vyvíjejí se- kočka domácí
Stavba rostlinného těla Stonek
Chování v lese Člověk a jeho zdraví. Chování v lese Člověk a jeho zdraví.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Poznej volně žijící zvířata
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
Najdi ve větách domácí zvířata
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba těla živočichů Savci
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
Příroda nebo člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Křížovka – volně žijící zvířata
Křížovka – les Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Podzemní a nadzemní části rostlin.
STONEK.
ROSTLINY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vegetativní orgány Stonek
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Stonek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Rostliny podle stavby těla Rozmanitost přírody

Šablona ICT2-2-37 PŘ RP-Rostliny podle stavby těla Anotace: žáci se učí základní znaky pro určování rostlin, pozorují přírodniny Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk : Čeština Očekávaný výstup: roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků, uvede příklady výskytu ve známé lokalitě Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova :rozmanitost přírody, strom, keř, lodyha, stvol, stéblo, kmen, list Druh učebního materiálu :prezentace a pracovní list Druh interaktivity: Aktivita/výklad Cílová skupina :Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň, druhé období Typická věková skupina 10-11 let Celková velikost – 591 kB -soubor ppt.

Rostliny podle stavby těla Byliny mají květ, kořen, listy a dužnatý stonek (měkký, šťavnatý) Všechny stonky ale nevypadají stejně. Slyšel jsi někdy pojem Stéblo? Řekni, jak bys ho popsal. Lodyha? Řekni, jak bys ho popsal. Stvol? Řekni, jak bys ho popsal.

Popiš podle tohoto nákresu, čím se od sebe liší

Stéblo Je to dutý stonek s kolénky, ze kterých vyrůstají listy. Nejčastěji ho budeš znát z pozorování trávy a obilí.

Lodyha Stonek, který nese listy. To znamená, že vyrůstají po celé jeho délce střídavě vstřícně přeslenitě

Úkol: Pokus se nakreslit stonek lodyhy, kde listy vyrůstají: střídavě vstřícně přeslenitě

Stvol Nemají listy na stonku Listy vyrůstají u země

Dřeviny Mají dřevnaté stonky (jejich stonek nerozmáčkneš, i když se budeš snažit) Keře se větví nad zemí, nemají kmen Stromy se větví ve výšce mají kmen

Úkol: Rozdejte si kartičky s rostlinami z přílohy učebnice. Na základě pozorování se snažte určit, do které skupiny rostlina patří

Zdroje: Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Stéblo [online]. c2012 [citováno 6. 02. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=St%C3%A9blo&oldid=9433430> Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Kopřiva dvoudomá [online]. c2013 [citováno 6. 02. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Kop%C5%99iva_dvoudom%C3%A1&oldid=9635651> Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Hluchavka nachová [online]. c2012 [citováno 6. 02. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Hluchavka_nachov%C3%A1&oldid=9409348> Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Strom [online]. c2013 [citováno 6. 02. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Strom&oldid=9657939> JURČÁK, Jaroslav. Přírodověda 4. ročník: rozmanitost přírodnin, rozmanitost letní a podzimní přírody, neživá příroda, jarní období. Olomouc: Prodos, c1996, 71 s. ISBN 80-858-0632-0.