1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008
2 © Mediaresearch, a.s., Výsledky NetMonitoru 2Výsledky AdMonitoringu 3Kontinuální výzkum (SEKV)
3 © Mediaresearch, a.s., Výsledky NetMonitoru říjen 2008
4 © Mediaresearch, a.s., 2008 TOP 10 SERVERŮ PODLE MĚSÍČNÍCH ABSOLUTNÍCH POČTŮ RU Z ČR Zdroj: NetMonitor - SPIR - Mediaresearch & Gemius, říjen 2008
5 © Mediaresearch, a.s., 2008 VÝVOJ POČTU RU Z ČR NA JEDNOTLIVÝCH SERVERECH leden 07 – říjen 08
6 © Mediaresearch, a.s., 2008 TOP 10 SERVERŮ PODLE MĚSÍČNÍCH POČTŮ ZOBRAZENÍ Z ČR Zdroj: NetMonitor - SPIR - Mediaresearch & Gemius, říjen 2008
7 © Mediaresearch, a.s., 2008 VÝVOJ POČTU ZOBRAZENÍ Z ČR NA JEDNOTLIVÝCH SERVERECH leden 07 – říjen 08
8 © Mediaresearch, a.s., 2008 TOP 10 SERVERŮ PODLE RU Z ČR V PRŮMĚRNÉM DNI Zdroj: NetMonitor - SPIR - Mediaresearch & Gemius, říjen 2008
9 © Mediaresearch, a.s., 2008 POČTY RU Z ČR PRO NETMONITOR ZA MĚSÍC, PRŮMĚRNÝ TÝDEN A PRŮMĚRNÝ DEN Zdroj: NetMonitor - SPIR - Mediaresearch & Gemius, říjen 2008
10 © Mediaresearch, a.s., 2008 VÝVOJ DENNÍ NÁVŠTĚVNOSTI PODLE RU Z ČR Zdroj: NetMonitor - SPIR - Mediaresearch & Gemius, říjen 2008
11 © Mediaresearch, a.s., 2008 KATEGORIZACE MÉDIÍ (RU Z ČR) Ekonomika, finance, právo Zdroj: NetMonitor - SPIR - Mediaresearch & Gemius, říjen 2008
12 © Mediaresearch, a.s., 2008 KATEGORIZACE MÉDIÍ (RU Z ČR) Obchod, prodej, inzerce Zdroj: NetMonitor - SPIR - Mediaresearch & Gemius, říjen 2008
13 © Mediaresearch, a.s., Výsledky Admonitoringu říjen 2008
14 © Mediaresearch, a.s., 2008 VÝDAJE DO INTERNETOVÉ REKLAMY PO MĚSÍCÍCH ZA OBDOBÍ PROJEKTU ADMONITORING Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Mediaresearch
15 © Mediaresearch, a.s., 2008 SKUPINY MÉDIÍ PODLE CELKOVÝCH REKLAMNÍCH VÝKONŮ V ŘÍJNU 2008 Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Mediaresearch, říjen 2008 Miliony
16 © Mediaresearch, a.s., 2008 TOP 10 ZADAVATELŮ V ŘÍJNU 2008 Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Mediaresearch, říjen 2008 Miliony
17 © Mediaresearch, a.s., 2008 TOP 10 PRODUKTOVÝCH KATEGORIÍ V ŘÍJNU 2008 Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Mediaresearch, říjen 2008 Miliony
18 © Mediaresearch, a.s., Vybrané výsledky Kontinuálního výzkumu (SEKV)
19 © Mediaresearch, a.s., 2008 Zadání projektu Zadavatel: Sdružení pro Internetovou reklamu (SPIR) v rámci výzkumu sociodemografie návštěvníků Internetu a návštěvnosti Internetu v České republice (NETMONITOR). Realizátor NetMonitoru: společnost Mediaresearch (spolu s GEMIUS, S. A.). Hlavní cíle projektu Popsat strukturu a chování Internetových uživatelů na Internetu. Poskytnout data pro kontrolu reprezentativity panelu Internetových jednotlivců. Vytvořit datovou základnu pro novou metodiku konstrukce a správy panelu. Obsah projektu: Znalosti práce s počítačem Přístup na internet, fekvence přístupu, nejčastějí místa přístupu… Vlastnosti počítače (operační systém)… Čas věnovaný internetu Pravidelné činnosti na internetu
20 © Mediaresearch, a.s., 2008 Vzorek respondentů Metoda projektu Kvantitativní výzkum metodou osobního dotazování se standardizovaným dotazníkem. 5 mil. Internetová populace 10+ v ČR Reprezentována jednotlivci 10+ s přístupem na Internet alespoň 1 měsíčně Z 1.9 mil. internetových domácností v ČR Domácností - Reprezentativní vzorek METODIKA A PARAMETRY PROJEKTU Vybrané výsledky KV v ČR 2008
21 © Mediaresearch, a.s., 2008 UKÁZKA VÝSTUPŮ 1 - ZNALOSTI PRÁCE S POČÍTAČEM
22 © Mediaresearch, a.s., 2008 Internetově zaměření uživatelé (24 %) – PC využívají převážně k ování a vyhledávání informací na www, velmi zřídka k jiným účelům než návštěva Internetu. Uživatelé se základními počítačovými znalostmi (33 %) - kromě využívání PC k přístupu na Internet dovedou vytvářet a ukládat soubory, pracují s textem a ve velké míře také s tabulkami. Mediální uživatelé počítače (17 %) – využívají počítač k přístupu na Internet, práci s textem, obrázky, videem a hudbou. Pokročilejší uživatelé (17 %) - kromě znalostí využívaných předchozími skupinami vytváří prezentace, mění sami hardware a software a mají pod kontrolou chod PC. Profesionální uživatelé počítače (8 %) - využívají pokročilejších znalostí na počítači a často se starají o počítače jiným lidem. UKÁZKA VÝSTUPŮ 2 -ZNALOSTI PRÁCE S POČÍTAČEM SHLUKOVÁ ANALÝZA POČÍTAČOVÝCH DOVEDNOSTÍ
23 © Mediaresearch, a.s., 2008 UKÁZKA VÝSTUPŮ 3 - VLASTNOSTI POČÍTAČE
24 © Mediaresearch, a.s., 2008 ZÁVĚR Získání širokého přehledu o struktuře Internetových domácností a uživatelů Internetu starších 10 let. Kromě popisu chování Internetových uživatelů na Internetu získání kvalitního datového zdroje pro analýzu faktorů ovlivňujících návštěvnost Internetu. Data budou využita pro kontrolu reprezentativity panelu Internetových jednotlivců. V dalších fázích kontinuálního výzkumu bude možné sledovat vývoj chování Internetových uživatelů v čase a také provádět srovnání mezi jednotlivými vlnami. Vybrané výsledky kontinuálního výzkumu 2008 Výzkum návštěvnosti Internetu v ČR
25 © Mediaresearch, a.s., 2008