Vydavatelský management 2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
Advertisements

Přehled pořádaných akcí, které můžete sponzorovat :
Solární systémy pro aktivní topení
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Pavla Chlebounová 3MA381. Webové stránky Internetový obchod Internetová reklama Tištěná propagace.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Jednička na trhu zpravodajských deníků
Zkušenosti s utvářením konsorcií v České republice Jaroslav Šilhánek VŠCHT Praha.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_02.
Elektronický obchod. Požadavky na funkčnost aplikace nabídka zboží zboží se může prodávat za různé ceny (akční nabídky, sezónní výprodeje) evidence zákazníků.
Informační systémy a technologie
S námi máte informační předstih!
Partner serveru speciální nabídka. Partnerství – Kč/měsíc Vážení obchodní přátelé, Finanční server pro vás připravil.
Radniční listy bez cenzury
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7
Kategorizace internetu aneb členění online médií AliaWeb, spol. s r.o. – Kurzy.cz, 2006 Klubový večer SPIRu
Současné trendy outsourcingu mezd
Členění útvarů Alokační fáze
BUSINESS MEDIA CZ. Přejmenovali jsme se – (dříve Springer Media) a nyní jsme Business Media Nový majitel vydavatelství – GMT Partners GMT Partners je.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Naše média = Vaše B2B řešení. Tištěná média pro efektivní komunikaci „business-to-business“  Pneu revue  FLEET firemní automobily  Truck & Business.
HAMÉ NABÍDKA CO-PROMOTION Česká republika Slovensko
Jedinečná nabídka pro ASOCIACI PRODEJCŮ POUŽITÝCH AUTOMOBILŮ – AUTOBAZARŮ ČR. ANNONCE a.s. přináší exkluzivní nabídku pro členy APPAA v podobě zvýhodněné.
Petr Štos Information Worker Microsoft Česká republika.
Internetový speciál VOLBY 2006 (v rámci iHNed.cz) Unikátní volební internetový speciál vydavatelství Economia. cíle projektu komplexní a profesionální.
Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a osobní finance pro každého cílová skupina 56% mužů, 44% ženy 25% ve věku let, 24%
Prezentace VOLNÝ.cz. Internetový portál, který byl založen v roce 1999 jako vstupní brána do internetu pro uživatele dial-up připojení. V současné době.
Rádio 4You PREZENTACE NOVÉ ROZHLASOVÉ STANICE SEMESTRÁLNÍ PRÁCE Z PŘEDMĚTU – TELEKOMUNIKACE – 14TC MICHAL DVOŘÁK 3-70.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
ManagerWeb.cz » 1 Moderní řízení - jediný manažerský digest na českém trhu Moderní řízení je měsíčník poskytující výběr zahraničního i domácího know-how.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Propagace ve firmách Zlínského kraje
Co nového ve SKIP ČR?. Bulletin SKIP Od čísla 4/2010 bude každý člen dostávat tištěný výtisk na svou adresu. Odpadnou tím zcela nedorozumění s případným.
Nové funkce v novém Skliku
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Evropské projekty & management VÝCHODISKA:  Realita vstupu do EU, rozvoj regionů, potřeba posílení dovedností zaměstnanců a organizací, možnost změny.
Internet versus tisk Klubový večer SPIR Klub Avion.
Digitalizace knihovních fondů – praktické postupy
INTERNETOVÝ OBCHOD S POČÍTAČOVÝMI KOMPONENTY. ČLENOVÉ TÝMU Zuzana Malaníková Ondřej Břížek Aleš Pěnkava Jiří Vávra Jaromír Veber.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Podnikatelský plán struktura plánu.
SWI0411 Aktuální stav u Všechny týmy by měly mít vypracováno zadání. u Všichni by měli být zařazeni do řešení nějakého projektu. u To vše by se mělo zobrazit.
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
ManagerWeb.cz » 1 Právní rádce - leader na trhu právních informací Právní rádce je měsíčník informující o nových právních úpravách, poskytuje výklady a.
Práce ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍ PRÁCE: Zpracujte návrh – koncept na vydávání periodika (podnikového či jiného časopisu, novin, občasníku, věstníku, webu) včetně.
VLP GROUP ŽIJE! MEDIÁLNÍ DŮM Součást mezinárodní skupiny Verlagsgruppe Passau URČITĚ SI VYBERETE! VŠE NA JEDNOM MÍSTĚ!
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Specializovaná elektronická média pro veřejnou správu Solón Deník veřejné správy.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Vývoj médií (a lokální novinařina) ve světle krize
Struktura podnikatelského plánu
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Logistika v mezinárodním obchodu a finanční služby
1 Vydávání místního zpravodaje Název: Novoměstsko Periodicita: měsíčník Zahrnuje: informace z Nového Města na Moravě a jeho místních částí Vydavatel: Novoměstská.
Prezentace časopisu Vydavatel: ECONOMIA a.s. – leader na trhu ekonomických a odborných periodik v ČR.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
» 1 Bankovnictví Odborný časopis pro profesionální finance Měsíčník je zaměřen na vyšší a top management odpovědný za řízení a tržní úspěch.
ECONOMIA a.s. Dobrovského Praha 7 ČESKÁ REPUBLIKA Odborný časopis Moderní obec.
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
Teorie rekreace a výchovy v přírodě
Časopis pro profesionály ve stavebnictví
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ZADÁNÍ semestrální práce studijního předmětu Vydavatelský management
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Vydavatelský management 2 Rekapitulace Náklady, čtenost, návštěvnost Tisková a on-line inzerce Cílová skupina Distribuce a tisk Rozpočet Zadání seminární práce

Velké vydavatelské domy v ČR http://www.ringier.cz/ http://www.mafra.cz/ http://pravo.novinky.cz/ http://economia.ihned.cz/ http://www.vlp.cz/ Sanoma, Burda, Bauermedia ...

REDAKCE INZERCE MARKETING DISTRIBUCE

Média a jejich konzumace

Integrovaný newsroom Nejprogresivnější světový přístup k managementu redakce

PLNĚ INTEGROVANÁ MULTIMEDIÁLNÍ REDAKCE REDAKCE PRINT (MF DNES) REDAKCE ON-LINE (IDNES) REDAKCE TV (DNES TV) PLNĚ INTEGROVANÁ MULTIMEDIÁLNÍ REDAKCE

Integrovaný newsroom Ušetření nákladů na Vyšší zaměstnance prostory zásah interaktivita synergie

Free vs registrace vs licence Důvody? Pluralismus vnitřní vs vnější - Náklady a přístup k médiu (blogeři v USA) - Omezený počet frekvencí

Náklady, sledovanost, návštěvnost

Vývoj nákladů tisku, ČR

Náklady, čtenost, metodika a finty

Náklady Volný prodej Předplatné Ostatní prodej (marketing, polomarketing, rozdávání, zápočty atd…)

Čtenost

Čtenost

Návštěvnost webu http://online.netmonitor.cz/ola2.php

Inzerce – stoupající tendence

Inzerce Zodpovědnost Vždy označená Nesmí být ve stejné grafice jako redakční obsah Nesmí být podprahová, klamavá… Speciální pravidla: reklama na léky, výrobky pro děti atd… Samoregulační orgán: http://www.aka.cz/ Srov.

Tištěná inzerce ČR Zdroj: Unie vydavatelů, WAN. Metodika: PricewaterhouseCooper

Webová reklama v ČR Nejdynamičtější médium Za posledních 6 let 10x více návštěvníků a výnosů Náklady novin klesají (ne zisky z inzerce) Ročenka Unie vydavatelů ČR 2008

Investice do reklamy web vs print

Tištěná Základní členění: Inzertní strany Redakční strany Barva/čb Titulní strana Výrazná role: suplementy (Dům a bydlení, Ona Dnes, Zdraví, Proč ne? – jasné cílové skupiny čtenářů)

Ceny inzerce

Webová reklama Kontextová

Webová reklama Banerová

Web cena Banner 40 000 – 150 000

Čtenost vs inzerce Důvod?

Průměrný denní náklad cca 60 000 MfD průměrný denní náklad cca 280 000, LN 60 000

Inzerce Základ pro dobře fungující inzerci: Kvalitní, co nejkompaktnější cílová skupina Lokálně Ekonomicky

Distribuce Uzávěrky Volný prodej Předplatné Stojany Distribuční firmy PNS – kiosky (37% rabat) + remitenda, Mediaservis (schránky, problém včas. dor.)

Distribuce Mediaservis Distribuce titulů na předplatné. Celá ČR. Doručování garantují do 8:00 hodin ráno Cena má dvě složky: Cena za správu kmene předplatitelů: 2,50 Kč za 1 adresu/ měsíc (+ DPH); - Doručování: Záleží na hmotnosti 1 výtisku a předpokládaném nákladu za rok, cca 4-5 Kč/výtisk

Tisk In-house tiskárny, externí tisk Všechny velké domy vlastní tisk (výhoda tisku za náklady) MaFra (LN, MfD) Deník Právo Suplementy: ČR, Polsko, Německo

Tisk Příklad kalkulace: Brno – Moravská Typografie (Jedna z mála tiskáren, která není napojena na žádné větší vydavatelství, má zdravou techniku, je závislá na externích zakázkách.) Příklad objednávky: Tisk – 289x420 mm, 32 stran, 4c Papír: novinový 45g Dodané podklady: PDF způsob balení: páskovat Cena za kus bez DPH: Náklad 10 000 ks 20 000 ks 30 000 ks 40 000 ks 32 stran 4,69 Kč/ks 3,52 Kč/ks 3,09 Kč/ks 2,91 Kč/ks

Agenturní servisy V ČR ČTK Mediafax Reuters, DPA… Cena: závislá na nákladu periodika, šíři odebíraného servisu. Malá vydavatelství v řádech milionů Velká vydavatelství až desítky milionů ročně

Agenturní servisy Nabídka ČTK

Náklady celkem na výrobu novin Cca 4-7 Kč tisk na výtisk Cca 4-6 Kč distribuce Cena novin dnes cca 12 Kč Další náklady: Lidé (cca 50 tis. na člověka) Prostory Vybavení Energie Telefony Auta Cesty Agentury…

Rozpočet Náklady - Distribuce - Tisk Náklady na redakci Náklady na hosting, servery Výnosy - Prodej novin - Inzerce

Shrnutí: 2 příklady podnikání HN - Economia Ekonomicky zaměřená periodika, deník HN Zajímavá cílová skupina Vysoké příjmy z inzerce (klienti – velké firmy, luxusní prodejci) Malá redakce Malé náklady na tisk (malý náklad) Malé náklady na distribuci (soustředěno hlavně do velkých měst) Vysoký zisk VLP

Shrnutí: 2 příklady podnikání 2. VLP - Deník Deník, regionální catch-all tisk Rozdrobená cílová skupina Inzertní klienti – malé lokálně působící firmy (špatně oslovitelné) Velká redakce Vysoké náklady na tisk (velký náklad, velký počet mutací) Vysoké náklady na distribuci (celá ČR)

Práce ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍ PRÁCE: Zpracujte návrh – koncept na vydávání periodika (podnikového či jiného časopisu, novin, občasníku, věstníku, webu) včetně jednoduchého ročního business plánu. Měl by obsahovat: V obsahovém konceptu: popis cílové skupiny určení, základní zaměření-vymezení periodika –vydavatele vůči této cílové skupině, titul, podtitul, základní vydavatelské a polygrafické parametry (periodicita, rozsah, poměr redakčních a inzertních stran atp), V návrhu layoutu – název-popis hlavních sekcí, hlavních rubrik, předpřipravené-aktuální strany, příprava k tisku atp., V business plánu – příjmovou a výdajovou stránku projektu, adresáti, způsob distribuce, celková ekonomická rozvaha vydávání periodika.

Postup Cílovka Druh média Návrh média Personální obsazení + další náklady Výroba Distribuce

Postup Cílovka - Popis cílové skupiny, zdůvodnění proč právě tato 2. Druh média – Titul, typ média (web, tisk), základní parametry: periodicita, rozsah, předpokládaný náklad 3. Návrh členění - hlavní rubriky

Postup 4. Personální obsazení + další náklady (Počet lidí + prostory/odhad + náklady na techniku) 5. Výroba – náklady na tisk/webhosting 6. Distribuce – způsob distribuce, náklady na distribuci 7. Odhad příjmů (viz tabulka cena za zasažení)

Postup 7. Odhad příjmů (viz tabulka cena za zasažení) 8. Roční rozpočet – výdajová a příjmová stránka