Microsoft Excel Tabulkový procesor – veškeré operace se provádí v tabulce (v LISTu), která se skládá z buněk Jednotlivé listy nesmí mít vzhledem k jednoznačnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulkové procesory (MS Excel)
Advertisements

Petra Cinkeová Excel: funkce Průměr.
Stěžejní funkce MS Excel 2007/2010, jejich ovládání a možnosti využití
Databáze.
Tabulkový precoser Open Office Calc ZÁKLADY PRÁCE
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Tabulkový procesor MS EXCEL I. ÚVOD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu.
TABULKOVÉ PROCESORY maturitní otázka: 16.
TABULKOVÝ PROCESOR Tadeáš Řezníček 4.A
 Kalkulátor  Slouží k tvorbě tabulek, sestav, grafů i pro náročné výpočty z oblasti matematiky, statistiky, financí apod.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT35.01 Téma: Excel Číslo projektu:
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
(předpisy zobrazující výsledek podle daného vzorce a zadaných dat)
DalšíPředchozíTÉMA: M. K a d l e c o v á M. K a d l e c o v á.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Tvorba vzorců Vypracoval: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tabulkový procesor MS EXCEL II. VZORCE A FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Buňka Základem tabulky je buňka (cell).
EXCEL 2010 Popis prostředí – 2. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Práce se vzorci Ilona Woznicová, 4. B1. ÚKOL Vytvořte tabulku mezd za březen použijte údaje ve vzorové tabulce.
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Tabulkové procesory Pelikánová Lucie 2002.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J. Jarkovský, L. Dušek, M. Cvanová II. Vzorce v Excelu Tipy pro práci s Wordem.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
Obsah: Výpočty Vzorce, Funkce
Práce s tabulkami.
Úvod Excel – tabulkový procesor. Řádek vzorců – zobrazuje úplný a skutečný obsah buňky Označená aktivní buňka Pozice aktivní buňky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT35.18 Téma: Excel Číslo projektu:
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Duben.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Tabulkový procesor 2.
INFORMATIKA 9 MS Excel I. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
VY_32_INOVACE_A3-11 TABULKOVÝ PROCESOR - EXCEL AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: LISTOPAD 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU ÚVOD DO PRÁCE.
Tabulkový kalkulátor Radek Pinc
Maturitní okruh 16: TABULKOVÝ PROCESOR
Microsoft Office Excel – práce s tabulkami a analýzy
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_12.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel Číslo DUM: III/2/VT/2/2/31 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
MS EXCEL Charakteristika
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Tabulkové editory © Tabulkové editory slouží k: vytváření a úpravě tabulek na rozdíl od textových editorů jsou tabulky v těchto editorech aktivní,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Informatika ročník ( volitelný předmět ) Název materiálu VY_32_INOVACE_05_Excel – základní.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_06 Informatika - MS Excel – Matematické operace.
Adresování. Proč adresovat Při změně dat Excel přepočítá všechny výpočty, kde se změněné buňky objevily Kopírování vzorců – Usnadnění výpočtů kde se vzorec.
Informatika – Práce se vzorci. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
E LEMENTARISTIKA ELEKTRONICKÝCH INFORMACÍ VII. T ABULKOVÝ PROCESOR ADRESACE, PODMÍNĚNÉ FORMÁTOVÁNÍ, FUNKCE Jiří Leipert.
E LEMENTARISTIKA ELEKTRONICKÝCH INFORMACÍ VI. T ABULKOVÝ PROCESOR FORMÁT LISTU, BUŇKY, ZÁKLADNÍ TECHNIKY PRÁCE Jiří Leipert.
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7
Základy programu Excel
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel - Buňka Název : VY_32_inovace_03 Informatika - MS Excel.
Inf Tabulkový procesor
Informatika – Funkce KDYŽ
Sčítání buněk podle zadaných podmínek
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Co se všechno naučíme??? Sčítání buněk SČÍTÁNÍ BUNĚK Funkce SUMA
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
MS Excel – Relativní odkaz
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel
MS EXCEL – tabulkový procesor
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Transkript prezentace:

Microsoft Excel Tabulkový procesor – veškeré operace se provádí v tabulce (v LISTu), která se skládá z buněk Jednotlivé listy nesmí mít vzhledem k jednoznačnosti shodné jméno Buňka – identifikovatelná průsečíkem souřadnic sloupce (písmena) a řádku (čísla) např. C5 Více listů tvoří dokument Všechny listy v rámci dokumentu mají stejnou adresaci buněk Adresa jednoznačné buňky v rámci celého dokumentu musí mít uveden i název listu : LIST1!C5

Buňka Buňka může obsahovat : Text Číslo Vzorec – základní matem. operace (+,-,*,/), například součet obsahu 2 buněk : =A5+B3 nebo při sčítání buněk z různých listů : =VÝNOSY!H7-NÁKLADY!C3 Funkce – předem předdefinované výpočtové výrazy, které se vyskytují v několika kategoriích. Funkce pro sčítání více buněk : =SUMA(A1:C3) Vzorce a funkce musí vždy začínat znaménkem „=„ aby se rozlišil obsah buňky (vzorec a funkce od prostého textu. Např A1 není v buňce totéž jako =A1)

Funkce podle počtu parametrů S konstantním počtem parametrů : =KDYŽ(podmínka;ano;ne) (logická funkce) S proměnlivým počtem parametrů : =SUMA(A1:A6;L8;R14:S16) (matematická funkce) Bez parametru : =DNES() (funkce datum a čas) Pole se vymezuje znaménkem „:“, jednotlivé parametry funkce jsou od sebe odděleny znaménkem „;“ Kombinace více funkcí a vzorce: =KDYŽ(A1<0;SUMA(C3:D5);(G7*L2))

Funkce podle kategorií Finanční Datum a čas Matematické Statistické Vyhledávací Databáze Text Logické Informační

Obecné práce s buňkami Formát buněk Komentář buněk Šířka sloupce Měna Účetnický Datum a čas Komentář buněk Šířka sloupce Vložit buňky / odstranit Vyplnit buňky Dolů – CTRL-D Doprava – CTRL-R Řady

Kopírování vzorců a funkcí Kopírování buněk – implicitně relativní, při absolutním kopírování nutno zadat symbol „$“ před adresu sloupce nebo řádku (přepínač „F4“) Buňku, ve které je umístěný vzorec =A3+D4 kopíruji o 2 sloupce doprava a o 2 řádky dolů ; výsledek : =C5+F6 Buňku, ve které je umístěný vzorec =$A$3+$D$4 kopíruji o 2 sloupce doprava a o 2 řádky dolů ; výsledek : =$A$3+$D$4 Přesun buněk – vždy je absolutní (bez symbolu „$“)

Práce s daty Seřazení dat Automatický filtr Rozšířený filtr Formulář Použití funkce = SUBTOTAL(funkce;odkaz) Funkce (vybrané) 1 – aritmetický průměr hodnot v seznamu 2 – počet nenulových prvků v seznamu 4 – maximální hodnota ze seznamu 5 – minimální hodnota ze seznamu 9 – součet hodnot Rozšířený filtr Formulář Tisk / tisková oblast