Windows Presentation Foundation 2D grafika. 2D tvary Elementy UI stromu Stejné jako jiné ovládací prvky a elementy Mohou mít k sobě připojeny události,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické formáty výukový text.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Technologie pro publikování na webu 1
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Multimédia – digitální animace Bohumil Bareš.  animovaný GIF  princip: sekvence obrázků s určitou změnou  omezený počet barev -> kvalita  omezené.
Windows Presentation Foundation Animace. Animace Proč? Silnější dojem z aplikací Vytváří přirozenější UI Plynulejší visuální přechody Animace kdekoli.
Internetové stránky a Internetový prohlížeč
Programování v jazyku C# II.
Microsoft Silverlight
1. Seznámení 2. Objekty a nástroje
Počítače a programování 2 Přednáška Jiří Šebesta.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – vložení objektů,
Davy v počítačové grafice
Modelování procesů pomocí workflow
 Vyhledání míst v programech vhodných pro optimalizaci  Sleduje se četnost volání a trvání jednotlivých částí programu JetBrains dotTrace Profiler.
Programová rozhraní pro grafické adaptéry
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_13_16_operační systém.
Windows Presentation Foundation Přehled Přednášek
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Michal Neuwirth Partner Technical Readiness Microsoft s.r.o.
Zoner Callisto.
Elektronické prezentace Jiří Fejfar Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí - na závěr (pokud je nutno.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Přehled dalších vlastností
OS Windows 7 I. Úprava a nastavení PC Práce se složkami a soubory
VY_32_INOVACE_48_OS_Windows_7_II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Software Architect Forum 2006 Trendy ve vývoji aplikací Michael Juřek, Dalibor Kačmář Microsoft s.r.o.
Windows Presentation Foundation Přehled technologií, díl III.
Bitmapová a Vektorová grafika
Kontrolky ve WPF Jan Lasac Vedoucí práce Ing. Václav Novák, CSc.
C# - Úvod Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Úvod do počítačové grafiky
Proč se uživatelská přívětivost nestala součástí software?
Návrh a tvorba WWW Přednáška 13 Vývoj webových aplikací.
AJAX nejmodernější webová technologie… seminář pro učitele ZŠ a SŠ Mgr. Marek Osuchowski Ostravská univerzita © 2011.
HTML 5 a CSS 3.
Windows Presentation Foundation
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Elektronická prezentace Alžběta Srnová Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí– na závěr (pokud je nutno.
Ing. Bohuslava Vitekerová
Windows 7 & Internet Explorer 8 vývoj aplikací a kompatibilita Štěpán Bechynský, Ondřej Štrba Developer Evangelists
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Programování POCSI. Programovani/POCSI2 Základní pojmy Akce - děj nad objekty, mající začátek a konec, a mající přesně definovaný účinek. Příkaz - popis.
Programování Windows 8 Jiří Danihelka PDA Katedra počítačové grafiky a interakce ČVUT v Praze.
Windows Presentation Foundation Ovládací prvky. Ovládací prvky Všechny standardní prvky jsou dostupné a některé nové Třídy jsou společné pro WPF System.Windows.Controls,
GPGPU Výpočty pomocí grafických procesorů Zpracoval Martin Přeták.
Windows Presentation Foundation Resources. Resources Styly a všechny typy šablon bývají definovány jako resouces Opakované použití Čitelnost kódu Možnost.
Windows Presentation Foundation Layout aplikace. Layout Layout CanvasStackPanelDockPanelWrapPanelGrid.
Windows Presentation Foundation Data Binding
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Základní nastavení systému
Windows Presentation Foundation 3D grafika. 3D grafika Přináší 3D širší audienci vývojářů Integrace – můžeme použít 3D kdekoli ve UI Lze použít štětce.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
PB069 – Vývoj desktopových aplikací v C#/.NET
Bitmapový grafický editor
C# WPF.
Vlastnosti souborů Jaroslava Černá.
GRAFIKA.
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Počítačová grafika.
DirectX Jan Kotrouš PGC3.
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Transkript prezentace:

Windows Presentation Foundation 2D grafika

2D tvary Elementy UI stromu Stejné jako jiné ovládací prvky a elementy Mohou mít k sobě připojeny události, např. klik myši Rectangle Ellipse Polyline Polygon Path

Příklady použití <Ellipse Fill="Black" Width="10" Height="15" <Ellipse Fill="Black" Width="10" Height="15" Canvas.Left="28" Canvas.Top="28" /> Canvas.Left="28" Canvas.Top="28" /> <Ellipse Fill="Black" Width="10" Height="15" <Ellipse Fill="Black" Width="10" Height="15" Canvas.Left="62" Canvas.Top="28" /> Canvas.Left="62" Canvas.Top="28" /> <Path Stroke="Black" StrokeThickness="6" <Path Stroke="Black" StrokeThickness="6" Data="M 30,60 Q 50,90 70,60" /> Data="M 30,60 Q 50,90 70,60" /></Canvas> Tvary jsou přístupné z kódu v pozadí Změna vlastnosti se automaticky projeví na obrazovce //...kód v pozadí hlava.Width = 200;

Transformace Jakýkoli element lze transformovat Transformace nedeformuje kvalitu TransformacePředdefinované rotace, zvětšení, zkosení, posuv a obecná maticová 3D ekvivalenty Vliv na umístění tvaru LayoutTransform Prvek je nejdříve transformován a pak aplikován layout RenderTransform Layout neví o transformaci

Hit Testing Definován pro všechny kreslící elementy Bere transformace v úvahu Využívá směrování událostí (bublání) <Ellipse x:Name="hlava" Fill="Yellow" Stroke="Black" StrokeThickness="7" Width="100" Height="100" MouseLeftButtonDown="OnClick"/>

Kompozice Proces složení více tvarů nebo obrázků ve výsledný výstup WPF na rozdíl od Win32 podporuje překrývání libovolných elementů (ne pouze celých oken) průhlednost používá anti-aliasing na hranách tvarů aplikaci transformace před kompozicí

Možnosti kompozice DrawingBrush Výplň vektorovým obrázkem VisualBrush Výplň UI elementem Zjednodušuje některé triky Reflexe UI Použití jako 3D textury

Barvy A (alfa), R, G, B kanály 32 bitů na barvu (8 na kanál) není dostatečné pro technologie jako film, velké panely s kvalitním podáním barev WPF 16b na kanál Zadáváno v plovoucí řádové čárce Zadáváno v plovoucí řádové čárce (dostupná 8b reprezentace celým číslem)

Obrázky a video Podpora bitových obrázků a videa ImageMediaElement Integrace obrázků a videa do štětce Vyplnění tvarů Použití jako textura 3D povrchu Velmi silná podpora v kódu System.Windows.Media.Imaging

Visual-Layer programování Existují případy, kdy deklarativní popis ve stromu není vhodný WPF poskytuje „visual-layer“ API Vykreslování entit podle potřeby Metoda OnRender vykreslí jednotlivé entity Odlišný zůstává model překreslování Aplikace GDI+ nebo GDI32 Grafická karta Frame buffer obrazovky Windows WM_PAINT Invalidate WPF Aplikace Vizuální objekty

Video ukázka Deklarativní a programový přístup ke 2D grafice Video ukázka Deklarativní a programový přístup ke 2D grafice

Shrnutí Shrnutí Grafika dostupná deklarativně i programově Nezávislá na rozlišení Vyšší přesnost a kvalita Snaha využít výkonný hardware

Odkazy Odkazy Prezentace David Krčmář, Acad. Developer Evangelist Video David Krčmář MSDN Windows Vista Developer Center Microsoft.NET Framework Download platformy a ovládacích prvků lt.aspx lt.aspx lt.aspx Doporučení pro Windows Vista UX Další odkazy

© 2009 Microsoft Corporation.