Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Semenné rostliny, rostlinné orgány
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Urči, o kterou rostlinu se jedná
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Digitalizace výuky Příjemce
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Prezentace slouží k výkladu a procvičení látky o plodech
Opylení a oplození rostlin
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
PLOD.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Plod Bohumil Bareš.
Obecná botanika Semena a plody.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Ovoce Mgr. Iveta Honzejková.
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
UŽITKOVÉ ROSTLINY.
Plod (fructus).
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Morfologie rostlin – plod
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Plody.
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
Růst a vývin rostlin - rozmnožování pomocí semen
Krytosemenné rostliny
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
SEMENA A PLODY.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Rostliny.
OPAKOVÁNÍ UČIVA 7. ROČNÍKU Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Název projektu: Moderní škola
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
BOTANIKA.
Období: září – prosinec 2011
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Transkript prezentace:

Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin VY_32_INOVACE_15_19 Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin   Název materiálu – SEMENO A PLOD   Anotace – cílem prezentace je popis stavby semena a plodu rostliny a jejich členění Autor – Mgr. Radek Hnilica Jazyk – čeština Očekávaný výstup – popíše význam a stavbu semena a plodu rostliny, rozdělí semena a plody do jednotlivých skupin podle jejich stavby, objasní pojem plodenství a souplodí Speciální vzdělávací potřeby – žádné Klíčová slova – semeno, plod, plodenství, souplodí, dužnaté plody, suché plody, pukavé semena, nepukavé semena Druh učebního materiálu – prezentace Druh interaktivity – aktivita Stupeň a typ vzdělávání – základní vzdělávání, druhý stupeň Typická věková skupina – 12-15 let Celková velikost – 258kb

SEMENO A PLOD ROSTLIN

ÚVOD - semeno je rostlinný útvar sloužící k rozmnožování rostlin semeno vzniká po oplození rostliny z vajíček plod vzniká ze semeníku, který je součástí pestíku

SEMENO slouží k rozmnožování rostlin umožňují rostlinám vyklíčit ve vhodných podmínkách (i po několika letech) stavba: osemení – obal semene, chrání semeno zárodek – základ nové rostliny (kořeny, listy, stonek) dělohy – první listy rostliny, obsahují zásobní látky (škrob = cukry , tuky) semena obsahují málo vody – přečkají dlouhá období i mráz

KLÍČENÍ SEMEN semena klíčí za vhodných podmínek : teplo, voda, vzduch bobtnání – zvětšování semene, nasává vodu klíčení – kořínek protrhává osemení osivo – semena určená k množení kulturních plodin podle počtu děložních lístků rozeznáváme : jednoděložné rostliny – jedna děloha (tulipán, pšenice) dvouděložné rostliny – dvě dělohy (javor, hrách)

PLOD obalují semena krytosemenných rostlin (nahosemenné nemají) chrání semena před poškozením umožňují přenos semen na velkou vzdálenost vzniká po oplození z pestíku a květního lůžka dužina (oplodí) může být dužnatá nebo suchá dělení plodů: a) dužnaté plody b) suché plody

DUŽNATÉ PLODY plod obsahuje dužinu dužina je většinou sladká → láká zvířata → roznáší semena ve výkalech Druhy dužnatých plodů: malvice (semena v jádřinci) - jablko, hruška b) peckovice ( jedno tvrdé semeno = pecka) - meruňka, švestka, třešeň bobule ( mnoho semen různě v dužině) - rajče, pomeranč, meloun, banán

SUCHÉ PLODY plody neobsahují dužinu plody bývají tvrdé, a proto některé suché plody pukají. druhy suchých plodů: pukavé – plody pukají

nepukavé plody – neotvírají se, oplodí je velice tvrdé Pozor! kokosový ořech – peckovice s dužnatým oplodím vlašský ořech – peckovice se zeleným oplodím (barví ruce do černa) paprikový lusk - bobule

PLODENSTVÍ A ŠÍŘENÍ PLODŮ u rostlin, které vytváří květenství vzniká po oplození plodenství slunečnice, ananas u rostlin, které vytváří jeden květ vzniká po oplození souplodí jahoda, malina, šípek Plody mohou být šířeny: trávícím traktem živočichů na srsti živočichů – semena s háčky větrem – semena s křídly, chmýry Vodou člověkem – doprava na dlouhé vzdálenosti

VÝZNAM SEMEN A PLODŮ rostlinné oleje (řepka, slunečnice) léčiva potravina (ovoce, zelenina) potrava pro dobytek