Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení 02 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
pro společnost Chodura
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Aktivizační programy pro seniory
2 3 Lokalita Pod Javornic kou silnicí 4 směr Solnice směr Javornice směr Vamberk CENTRUM 10min. směr Častolovice.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
PR ve Sdružení Podané Ruce 2010/2011 Roman Hloušek Terénní programy Brno.
Song Presentations. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Adoptuj panenku a zachráníš dítě! Agáta 1 Ája 2.
Média, PR a virtuální svět , VŠB – TU Ostrava.
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
Ten, ta, to II Fill in the blanks with the appropriate forms of ten. Vzor: Proč potřebuješ ___ knihy? Proč potřebuješ ty knihy? *Taken from Review Lesson.
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
Course seminar CM4 SE 31. srpna Regionální zdravotnické informační systémy B.I.B.S., a.s. Brno Senior Executive MBA Course Seminar Ing. Martin Zeman.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Společnost pro trvale udržitelný život – diskusní seminář Praha
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.

Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Media relations – základní vymezení
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
3 EFEKTIVNOST TRHU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování členovců
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Komunikace ve styku s veřejností , v řízení a vedení lidí
Podpora kvality farmářských trhů a potravin z pohledu médií Lenka Krbcová.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Tiskový mluvčí jako profese
Shrnutí základních tématických okruhů
Komunikace s rodiči.
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
Shrnutí základních tématických okruhů
Masmédia.
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Tiskový mluvčí a media relations Cvičení , od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krizová komunikace a princip kontinuity
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Shrnutí základních tématických okruhů
Média - jak s nimi a jak na ně?
Komunikace.
Transkript prezentace:

Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Pohled z druhé strany Jak vidí někteří „PíáRisté“ novináře: Nevzdělané, zákeřné, cynické, dotěrné, snažící se ublížit, těžící z neštěstí druhých; Jak vidí novináři tiskové mluvčí: Najaté na kamuflování, zatajování či obhajování nepěkných stránek činnosti organizací; 2.2. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Jací jsou novináři opravdu? Zajímají se o konflikty, skandály, senzace, protože ty „prodávají“ dané médium. Chtějí příběh, fakta, důvěryhodnost zdroje. Nejsou experty na odborná témata. Nakládají s informacemi dle vlastní úvahy. (i s těmi „mimo záznam“) Pracují pod vlivem nadřízených a časovým tlakem. Neradi se opravují. Jsou to lidé jako my PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

… a jací jsou tiskoví mluvčí? Kvalitní: odborně zdatní, motivovaní, přesvědčení, korektní, pracovití, kompetentní; Nekvalitní: nekompetentní, Škodliví: pracují s polopravdami, uchylují se k úplatkům, nekorektním postupům, negativnímu PR, 4.4. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Základ dobrých vztahů s médii Být kvalitním tiskovým mluvčím, tedy – Poskytovat médiím servis. Spolupracovat. – Dodávat dobré texty, fotografie a další materiály. – Zajistit ověřitelnost faktů, reference. – Dokázat důvěryhodnost a odbornost. – Budovat osobní vztahy založené na upřímnosti a profesionálním respektu. – Dodržovat sliby a termíny PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Zásady v práci TM 6.6. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla o nedělej a neříkej nic, co by sis nemohl obhájit, o podávej korektní informace, nelži a nepodváděj, o uvědom si, že novinář (a za ním veřejnost) jsou přinejmenším stejně chytří, jako ty, o pamatuj, že osobní problémy a pocity do tvé práce nepatří. Pokud tyto zásady dodržuji, mohu požadovat dodržování zásad i od novinářů: o každá informace si zaslouží takovou péči, jakou bych si přál v případě, že by se týkala mně samotného, o každá kauza má nějakou druhou stranu a ta ji vidí jinak, o Osobní život je soukromou záležitostí každého člověka a jen totální zvrat v celé kauze může být důvodem k porušení tohoto tabu, o nejen čtenáři, posluchači a diváci jsou stejně chytří a hodní, jako já, ale také všichni lidé, o kterých informuji, o informace musí být vždy jasně oddělena od komentáře a názoru o anonymní zdroje a citáty lze použít jen ve zcela mimořádných situacích, o zásadně nikdo by neměl mít možnost v médiích někoho napadat anonymně.

Efektivní jednání Aktivně naslouchejte Ověřujte si, že vám druhá strana porozuměla Vysvětlujte věci jasně a srozumitelně Snažte se řešit problémy, nikoli čelit osobám Argumentace směřuje k rozumu i emocím Námitky vždy nejprve akceptujte, pak reagujte Neskákejte do řeči a nezvyšujte hlas Vyhýbejte se osobním střetům a urážkám Dlouhé mlčení není dobré 7.7. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla “Any man who can drive safely while kissing a pretty girl is simply not giving the kiss the attention it deserves.” – Albert Einstein

Efektivní přesvědčování Otázky vždy nejprve pozorně vyslechnout Argumentovat věcně Mluvit dostatečně hlasitě, klidně, jasně a srozumitelně Názorné ukázky a příklady Prožitkové, vztahové a další souvislosti svých názorů Protistranu nikdy nenapadat přes novináře Své chyby a omyly bez prodlení přiznat 8.8. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Nick Nylor v Kongresu Děkujeme že kouříte

Osobní kontakt s novinářem osobní schůzky jsou nutné – Příprava – znalost jeho práce – Upřímné jednání, co mohu udělám, co nemohu, to neslibuji – Dodržení slibů, korektnost, nekálet do vlastního hnízda – Nevnucovat se – vhodné příležitosti ke kontaktům Tiskový mluvčí – mluvčí oboru – Jako osobní ambice – Kvalitní vlastní web, autorita na trhu, publikační činnost, veřejné vystupování – Osobní prezentace s mírou (rodina, zájmy, názory mimo) Jiné aktivity k podpoře MR – Méně je někdy více – Press trip jako forma úplatku? – Semináře pro novináře, soutěže, vzdělávací akce – Pozornosti (narozeniny, svátky, Vánoce, kulturní a sportovní akce) 11. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Co novináři chtějí – co funguje TM – partner nebo překážka? Novinky! Konflikty! Exclusivity! Velkou hlavu! Ekonomické problémy Osobní komunikace A k tomu ještě: Informace, které je zajímají, otevřenou a rychlou komunikaci, dostupnost odborníků, schopnost vytvářet témata 12. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Co nefunguje My jsme ti nejlepší! Netransparentnost, nejasnost Mnoho tiskových zpráv bez závažného obsahu Lhaní „vydírání“, dohody se šéfredaktory a vydavateli Zbytečné kontaktování, mailování Pomlouvání protivníků 13. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Komunikační prostředky 14. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Co novináři čtou 15. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Tiskových zpráv je málo nebo moc? 16. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Vady tiskových zpráv 17. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Vady tiskových zpráv (pokr.) 18. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Novináři o nástrojích MR 19. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Tělo nebo příloha 20. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Oblíbené formáty 21. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Na jméno nebo na redakci? 22. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

O jaké zprávy má novinář zájem 23. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Délka zprávy 24. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Ověřují novináři identitu odesílatele? 25. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Avizovat TZ v SMS? 26. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Anketa mezi novináři 27. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Donath – Burson - Marsteller V červnu 2010 Osloveno 751 novinářů, nezahrnuti TV, rádia a internetová média Dotazník na internetu, přístupný pouze vyzvaným účastníkům ankety

Kvalita průzkumu 28. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla