PhDr. Jana Žáková. Zemědělská aristokracie zvětšovala své pozemkové vlastnictví Utlačovala drobné rolníky a násilím je nutila k prodeji polí Přelidnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počátky řecké civilizace a velká kolonizace
Advertisements

Život na venkově.
Zámořské kolonie - rozvoj světového obchodu.
Na téma: Kde nejčastěji tráví žáci 6. ročníků dovolenou.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
ANKETA. Ptali jsme se našich učitelů Celkem jsme se ptali 12 učitelů. Co je to Fair Trade? Odpovědi učitelů: 6x spravedlivý obchod 2x férový obchod 1x.
Historie námořnictví.
Kryštof Balajka Vikingové.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Vznik státních útvarů I.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Evropský kolonialismus
Název Archaické období Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Homérské a archaické období
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
RISK Evropa j., jv., vých..
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
Východní Evropa – Ukrajina
Terorismus.
Jihovýchodní Evropa.
VIKINGOVÉ: PhDr. Jana Žáková
Polsko Eliška Pokorná.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Francie.
Historie Starověkého Řecka
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Velká řecká kolonizace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Velká řecká kolonizace
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Jižní Evropa.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Charakteristika starověku
Archaické období Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Středočeský kraj Rozloha – km2 Počet obyvatel
Střední, severní a západní Evropa
Evropa – poloha na Zemi Hranice Evropy, poloostrovy, ostrovy
Anna Hradecká, Kačka Vránová
Dějepis Starověk – Řecko 1 Pavel Šupka
Velká řecká kolonizace
Starověké Řecko BC Archaické období.
Velká řecká kolonizace Dagmar Zemanová
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Jižní, jihovýchodní a východní Evropa
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Pravěk a Starověk TEMA: Vývoj společnosti v pravěku a starověku ČÍSLO PROJEKTU:
ŘECKÉ DĚJINY.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Velká řecká kolonizace Název sady: Staroorientální státy.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Řím Úvod str. 99.
Starověký řím 6. ročník NG.
Antické Řecko – doba železná
Digitální učební materiál:
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
Jižní Evropa AUTOR: Mgr. Aleš Skála
STAROVĚKÉ ŘECKO.
ROZKVĚT ANTICKÉHO ŘECKA
MĚSTSKÝ STÁT SPARTA.
Dopady zámořských plaveb
Transkript prezentace:

PhDr. Jana Žáková

Zemědělská aristokracie zvětšovala své pozemkové vlastnictví Utlačovala drobné rolníky a násilím je nutila k prodeji polí Přelidnění městských států – málo úrodné půdy Drobní rolníci nemohli uživit své rodiny Napětí, nepokoje Obchodní zájmy

Řekové hledali nová místa pro vybudování osad Nejdříve se plavili na západ – J Itálie, Sicílie – v dalším postupu jim zabránili Etruskové Pobřeží Francie, Španělska, sever Afriky Druhý proud na východ – podél pobřeží Černého moře Pobřeží Malé Asie

Dostatek úrodné půdy Dobrý přístup od moře Přijetí původním obyvatelstvem

Poleis – mateřské státy – metropole Obchod s nově založenými osadami – koloniemi

Řemeslnické výrobky – keramika, látky, nástroje, zbraně, šperky Olivový olej, víno

Obilí

Z mnoha osad se později stala významná města a městské státy Jejich prostřednictvím se šířila řecká kultura do vzdálených oblastí

Kdy kolonizace proběhla? Co to byla kolonizace? Proč ke kolonizaci došlo? Kam kolonizace směřovala? Vysvětli pojmy: metropole a kolonie. Co Řekové z kolonií dováželi? Co Řekové do kolonií dováželi?