Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Abiotičtí činitelé - sníh
Advertisements

Ochrana lesů a přírodního prostředí
Výsadba a péče o dřeviny / projekt UNIV 2 KRAJE
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Činnosti zakázané v lese zákon 289/1995 Sb. §20
Abiotičtí činitelé –Lijáky a záplavy
Prezentace ze šlechtění lesních dřevin
Mechanizační prostředky na ochranu rostlin
VLIV PŘÍRODNÍCH PODMÍNEK NA PRODUKCI Zdeněk Adamec.
Střední odborná škola veterinární, mechanizační a zahradnická a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Publikace vznikla v rámci projektu OPVK.
Výnosová hodnota lesa Důchodová hodnota lesa Kapitálová hodnota lesa
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm.
Abiotičtí činitelé - Námraza
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Hospodářská úprava lesa Obnova lesních porostů Vlastník lesa je povinen obnovovat lesní porosty stanovištně vhodnými dřevinami a vychovávat je včas a soustavně.
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov p. R.
Ochrana lesů Vypracovaly: Vlasta Doležalová Renata Chmelařová
Hospodářská úprava lesa Přírůst stromů a porostů 2
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Lesnictví Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Hospodářská úprava lesa Legislativa
Půda – složka životního prostředí
Abiotičtí činitelé –Škody Suchem a vedrem
STAVBA DŘEVA, VLASTNOSTI, VADY
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Výroba nábytkových polotovarů
Jehličnany.
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Hospodářská úprava lesa
Hospodářská úprava lesa Přírůst stromů a porostů 3
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Obor: H/01 Zemědělec – farmář.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm Ing. Jolana Juřicová Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/
Struktura porostu Zdeněk Adamec.
Pěstování trav na semeno Lipnice bahenní (Poa palustris)
Hospodářská úprava lesa
01.11 Projekt pro úpravy a osetí cvičného pozemku ve dvoře Ing. Magda Pavezová Projekt Praktický výcvik žáků v Malém hospodářském dvoře byl spolufinancován.
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Koncept pro lesní školku
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Ocenění lesního porostu (Kč/ha) Ocenění Bonita 13*9 SM (obmýtí 100 let) Věcná hodnota (§ 35 vyhlášky č. 3/2008 Sb.)** Výnosová hodnota.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 5 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
„Rozvoj lesů a genofondu místních ekotypů lesních dřevin v Mongolsku“ „Přehled vedlejších aktivit a událostí v roce 2016 a úkoly pro rok 2017“ Richard.
Výpočet náhrad za škody na lesích pomocí SW VySkoL
Výstup 1.X Modelový management vybraných typových porostů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzniklo z projektu: CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
„B“ – Příspěvek na obnovu, zajištění a výchovu lesních porostů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PEDOSFÉRA.
Výroba sedacího nábytku lamelového
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
1. Hodina Úvod do předmětu
46. – 48. Choroby semenáčků a sazenic
VY_52_INOVACE_17_ Význam půdy, lesů a vodních ploch
VĚCNÉ A VÝNOSOVÉ OCENĚNÍ LESNÍCH POROSTŮ ČR PODLE KRAJŮ V ROCE 1999 (bez započtení lesů MO ČR a výměry holin)
VĚCNÉ A VÝNOSOVÉ OCENĚNÍ LESNÍCH POROSTŮ ČR PODLE KRAJŮ V ROCE 1999 (bez započtení lesů MO ČR a výměry holin)
Obecné podmínky lesy ve spoluvlastnictví více osob – žadatel je ten, který má většinový podíl nebo je zmocněn písemnou ověřenou plnou mocí dalšími spoluvlastníky.
Transkript prezentace:

Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm Zakládání lesa Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm

Zakládání lesa Lesní semenářství - plodnost, sběr, získávání a skladování plodů a semen lesních dřevin Lesní školkařství - cílem je vyprodukovat kvalitní sadební materiál – semenáčky a sazenice lesních dřevin - pro umělou obnovu lesa Zalesňování - výsadba sadebního materiálu na holinu (paseku), síje semen

Lesní školkařství Lesní školka je intenzivně obdělávaná plocha k výrobě prostokořeného nebo krytokořenného sadebního materiálu – semenáčků a sazenic

Lesní školkařství Semenáček – vznikl ze semene, nebyl u něj mechanickým způsobem upravován kořenový systém Sazenice - vznikla ze semenáčku školkováním (rozsazováním), přesazováním do obalů nebo pořezáváním kořenového systému Sadební materiál se třídí podle velikosti Poloodrostky 50-120cm (vylepšování, mrazové polohy, protierozní funkce) Odrostky 120-250cm (účelové výsadby – ve městech) Lesní školka NENÍ zalesněná holina!

Zalesňování Příprava plochy před zalesněním – stahování a pálení klestu

Zalesňování Pravidelný a hustý spon BO na písčitých půdách Pravidelný spon SM kultury

Zalesňování Sazenice pro zalesnění ukládáme do tzv. sněžných jam, kde stálá a nízká teplota brání jejich narašení a prodlužuje se tak doba výsadby Sněžné jámy umožňují uložení sazenic v chladu a prodloužit tak dobu zalesňování

Zalesňování Typy sadby: jamková, štěrbinová, koutová , kopečková Zásady správné sadby: dostatečně velká jamka, kořeny v jamce rozprostřeny, hloubka stejná jako ve školce Sazenice je svislá a pevně drží

Ochrana kultur a náletů před zvěří Individuální ochrana – oplůtky pro JD, SM Ochrana kmenů repelentem před ohryzem a loupáním zvěří

Ochrana kultur a náletů před zvěří Oplocenka – plošná ochrana před okusem zvěře, zejména u JV, DB, BK