Krajský rok informatiky České Budějovice 26. – 27.10.2006 HelpDesk 2006 Krajský rok informatiky České Budějovice 26. – 27.10.2006
Cíle projektu Co je HelpDesk v pojetí této konkrétní aplikace Současný stav Co je nového za uplynulý rok Jak je HelpDesk využíván
vyvinout, implementovat, provozovat a podporovat systém pro elektronické hlášení a vyřizování požadavků uživatelů ( s důrazem na IT procesy) vytvořit podmínky pro jediné kontaktní místo k nahlášení požadavku v určených oblastech (IT, metodická pomoc, hospodářská správa, ...) vytvořit bázi znalostí na základě zkušeností získaných z řešení požadavků realizovat uživatelské i administrátorské rozhraní přístupné přes webový prohlížeč úspěšně realizovat společný projekt krajů ČR a MVČR Cíle projektu
TECHNICKY OBSAHOVĚ třívrstvá architektura aplikační server s podporou webových služeb dotazování na data jazykem XPath databáze SQL (MSSQL/MySQL/ORACLE) webový server s podporou PHP (MS IIS/Apache) libovolný webový prohlížeč s podporou JavaScriptu Co je HelpDesk v pojetí této konkrétní aplikace OBSAHOVĚ základní modul HelpDesku evidence HW evidence SW spotřební materiál síťové prvky znalostní báze řešených problémů
Současný stav rutinní provoz na 12 krajích ČR a MDČR neustálý rozvoj systému dodavatelem podle požadavků krajských úřadů krajské úřady rozšiřují systém o vlastní specifické moduly (rozpis z telefonní ústředny, grafické rozmístění IT techniky, monitorování tisku) úřady využívají systém pro komunikaci s externími uživateli (příspěvkové organizace, obce) systém je připraven pro nasazení na další orgány či organizace (zejména obce, města, magistráty a jimi řízené organizace) Současný stav
Co je nového za uplynulý rok HelpDesk pro ORACLE Byl umožněn provoz aplikace pod databázovým serverem ORACLE DB jako alternativy k stávajícím platformám dokončeno evidence školení Vytvořen nový modul evidence školení umožňující evidovat účast na školeních včetně samostatného přihlašování na konkrétní termín evidence software Kompletní přepracování modulu evidence software v realizaci správa dokumentů Nový modul pro bezpečnou a přehlednou evidenci dokumentů a jejich verzí (DMS) projektové řízení Nový modul umožňující řízení projektů - prezentace projektu, členění úkolu na aktivity, zadávání úkolů další drobný vývoj Neustále probíhají úpravy stávajících modulů podle požadavků zákazníků probíhá implementace pro externí uživatele Dochází k postupnému využití aplikace pro externí uživatele ze zřizovaných organizací (znalostní báze, metodická pomoc) rezervace zdrojů Modul, který umožní rezervace objektů (kapacita uživatele, místnost, technika, auto) doporučeno Co je nového za uplynulý rok
Nový vedoucí projektu HelpDesk za kraje Bc. Pavel Kopecký Kontaktní osoba řešitele Václav Mařík Marbes consulting s.r.o. Brojova 16, 326 00 Plzeň telefon: +420 378 121 523 mobil: +420 724 238 429 email: marik@marbes.cz homepage: http://www.marbes.cz Co je nového za uplynulý rok
Jak je HelpDesk využíván VÝCHOZÍ STAV data z 5 krajů zhruba za období 01 – 10/2006 rozdílné typy hlášení sjednoceny manuálně do 9 kategorií Jak je HelpDesk využíván
Jak je HelpDesk využíván Celkový počet hlášení: 13 000 - 5 krajů za 10 měsíců (získané hodnoty) 12 krajů za 12 měsíců: 37 000 požadavků (vypočteno) 1 kraj za den: 13 požadavků Jak je HelpDesk využíván
Děkuji za pozornost Jiří Šafránek vedoucí odboru informačních technologií Krajský úřad Olomouckého kraje Jeremenkova 40a 779 11 Olomouc +420 585 508 140 +420 724 248 778 j.safranek@kr-olomoucky.cz www.kr-olomoucky.cz