Procvičování – práce s mapou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Geodézie.
Advertisements

* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Měření na mapách.
Výpočty s mapou Autor : Pavel Janečka.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Měřítko mapy a plánu 1 : a na mapě ve skutečnosti na plánu
Matematika a její využití v geografii
MAPA – Zmenšený obraz povrchu Země
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Síla a její měření Pojem síla - znalosti ze 6. ročníku
Měřítko mapy, plánu Matematika – 7. ročník
Poměr Výpočet vzdáleností
VY_42_INOVACE_396_MĚŘÍTKA MAP A PLÁNKŮ
Měřítko plánu a mapy Mgr. Petra Jelínková.
Mapa a buzola.
Mapy podle měřítka mapy velkých měřítek - 1: nebo 1:
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Registrační číslo projektu
KARTOGRAFIE = nauka o mapách Mapa - zmenšený, zjednodušený
Matematika a její aplikace
Za předpokladu použití psacích potřeb
VY_32_INOVACE_09_ Přírodověda pro 4. ročník
Kartografie – měřítko mapy
Mapa – obraz Země Mapa = zmenšený obraz planety Země.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Kartografie a topografie
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace MĚŘENÍ ÚSEČEK Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Měřítko plánu a mapy.
MAPY.
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Poměr Výpočet vzdáleností
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_14.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
DRUHY MAP.
18.
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření síly vytvoř si vlastní siloměr
VY_42_INOVACE_28_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
S buzolou po Česku Autoři: Ondřej Bortník Tomáš Chytil Josef Dostál Lukáš Caletka.
K ARTOGRAFIE – MĚŘÍTKO MAPY Autor: Hana Brýdlová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Venclová Monika Název: VY_32_INOVACE_4B_15_Měřítko mapy Téma: 4B_VL4.roč.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R15_ Test-měřítko TEMA: Matematika 7.
Poznáš místa v našem městě?
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Mapa buzola
úvod a kartografická zobrazení
Mapy podle měřítka mapy velkých měřítek - 1: nebo 1:
Mapa – obraz Země Mapa = zmenšený obraz planety Země.
VY_32_INOVACE_04_Matematika_9. a 10.ročník
Náš region Česká republika se člení do 14 krajů.
Opakování – mapy Otázky jsou sestrojeny pomocí učebnice Společnost str
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
Opakování - mapy Vyber z uvedených slov 3 a vytvoř z nich definici
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_19_Vlastivědný kvíz
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Poznáš místa v našem městě?
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Charakteristiky polohy
Transkript prezentace:

Procvičování – práce s mapou Azimut Orientace mapy Určení stanoviště v mapě Měření na mapách Práce s glóbusem Práce s plánem Přerova Práce se souborem map Vrstevnice

Práce s plánem Předmostím až do pravěku O jaký typ mapy se jedná: podle obsahu podle měřítka Má tato mapa všech 5 částí? Pokud ne, které části chybí? Zkus určit číselné měřítko pro tuto mapu. Pomůže ti legenda a její rozpis kilometrů. Pokus se zakreslit i grafické měřítko.

Řešení: 1. a) jde o mapu tématickou b) mapu velkého měřítka 2. Ne. Cybí ji: kdo mapu vytvořil, název, měřítko 3. Od 1 . k 5. stanovišti je to 1 km změř tuto vzdálenost provázkem. A přerýsuj úsečku do sešitu a změř. 1 km = 10 cm 10 cm = 1 km 1 cm = 0,1 km = 100 m = 10 000cm → 1: 10 000

Práce se souborem map Srovnání map různých měřítek Zapiš mapy v pořadí od mapy největšího měřítka (plány) k mapě nejmenšího měřítka.

Srovnání map podle měřítka - řešení Žebračka Přerov Haná – Olomouc Hostýnské a Vizovické vrchy