Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz
Téma vyučovací hodiny : Vzdělávací obor : výtvarná výchova Třída : 7. A Vyučující : Mgr. Petra Vymětalová Datum : 13. 12. 2005 Téma vyučovací hodiny : Zátiší olejem, pastelem i akvarelem Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook dataprojektor
Zobrazování skutečnosti Zátiší Zátiší- malířské téma zobrazující neživé, nepohyblivé předměty
Studie předmětů
Barva stínů Chromatický kruh základní barvy doplňkové barvy Dokážeš je vyjmenovat ?
Teplá a studená barevná škála
Vzorník akvarelových barev
Malba vodovými barvami ( akvarel ) 3. 2. 1. detail
Zátiší suchým pastelem Ukázky prací žáků 9. ročníku
Malováno profesionály Vincent Van Gogh Paul Cezanne Pompeje A. Fusco
Z dějin umění Obrazy zátiší proslavili zejména holandští umělci po roce 1600. Rozlišujeme typy zátiší : Lovecká Jídelní, kuchyňská Napomínající ( často s lebkou a přesýpacími hodinami – symbol pomíjivosti života ) Zátiší květinová - kytice Dokázali byste rozlišit typ zátiší ?
Paul Cessane - mistr zátiší Vytvořil stovky zátiší. Dosahoval bohaté barevné stupnice odstínů. Než začal malovat, dlouze si model prohlížel a konstruoval obraz ve své mysli. Neskicoval tužkou podrobnosti, přešel hned k malbě. Maloval štětcem naplocho. „ V jeho podání to vypadá jako hračka. Kdepak! Je to asi stejné jako chodit po vodě.“ John Berger
Paul Cessane 1839-1906
Zdroje informací Obrazárna v hlavě 5, Pavel Šamšula, nakl. Práce 1997 Jak malovat zátiší, J. M. Parramón, nakl. Svojtka a Vašut, Praha 1996 Techniky malby, Ludvík Losos, Aventinum1990 Obrazová příloha : www.google.com, www.slavneobrazy.cz, zátiší akvarelem (viz. list č.10) Věra Neumannová
Hodnocení vyučovací hodiny Klady Zápory Teoretický, stručný průvodce jak postupovat při vlastní výtvarné práci. Možnost podání ucelených poznatků bez demonstrace pomocí dětských prací a knih. Zajímavá změna běžných metodických postupů.