Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: 12. 9.2012 Název: VY_32_INOVACE_3.1.13.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psychické projevy a stavy
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.1.1
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dagmar Andrysová Datum: Název: VY_22_INOVACE_1_1_21.
Your name your caption here NTTP 2010 Mozkové hemisféry Logika Detaily Fakta Pravidla Slova, jazyk Matematika Současnost Budoucnost Bezpečí Realita Pocity.
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Lichoběžník - opakování DUM číslo: 17 Lichoběžník - opakování Planimetrie – lichoběžník.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dagmar Andrysová Datum: Název: VY_22_INOVACE_1_2_21.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.1.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: července 2012
Rozbor neuměleckého textu
Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.3.1
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.1.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_NEWTONOVY.
Řečnický styl Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ PředmětČeský jazyk Ročník a obor1.
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.7
Vybrané techniky a metody sociální práce
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.4.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie - přímka.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.2.4.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.1.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.8.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
 Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.1.7.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.2.7.
VY_32_INOVACE_PSYPS10560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.1.4.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.4.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.1.7.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.4.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Komunikace s rodiči.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.7.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.2.7.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.7.
Pedagogická komunikace
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 04 – Čití a vnímání NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
Transkript prezentace:

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Téma: Rétorická úskalí - prezentace Anotace: Prezentace slouží k zopakování probraného učiva: Rétorická úskalí. Žáci si interaktivně, ústně i písemně opakují učivo, pracují analyticky s vlastními čtenářskými dovednostmi a znalostmi.

Verbální a neverbální komunikace v praxi Rétorická úskalí - prezentace Autor: Mgr. Dana Vicherková

Co je předpokladem úspěchu vyjednávání? Dokonalá příprava k jednání s partnerem. Příprava obsahu i formy jednání.

Jak vnímáme realitu? racionálně – rozumově, pomocí smyslů a představ.

Co řekl Cicero? Přesvědčivý řečník musí ovládnout rozum i cit.

Kdo byl zastáncem rozumového poznání? Antičtí filozofové

Co přinesl Platón a Descartes? K rozumovému vnímání přidávají vnímání pomocí smyslů a představ.

Co je to vyjednávání? Výměna různých sdělení mezi partnery.

Na co se máme při jednání zaměřit? Na sdělení s kognitivní (poznávací)! Na sdělení kreativní (intuitivní)!

Dvě mozkové hemisféry Levá hemisféra místo logiky, čísel, řeči, analýzy. Pravá hemisféra místo představ, místo pocitů.

Efektivnost smyslového vnímání 80% = zrak 10% = sluch 5% = čich zbývající = hmat, chuť

Povaha rozhovoru Symetrický rozhovor = kooperativní -dohodou, -shodou představ obou stran -teze z obou stran jsou harmonicky naplněny (harmonie v disonanci) = syntéza Asymetrický rozhovor = bez kooperace -vede k nesouladu, -vede k neúspěchu jednání -dochází k antitezím = dysharmonie

Dvě stránky řečového projevu Verbální - slovem a písmem Neverbální -komitativní (doprovází verbální komunikaci) -vlastní (specifické signály jedince)

Co nám prozradí úhel pohledu na partnera? Úhel pohledu Pohyb dopředu = zvýšená koncentrace Práce LH mozku Pohyb zpět = signál překvapení a emocí Práce PH mozku Pohyb do strany = pochybnost, nedůvěřivost, Nezdar v jednání

Důležitost naslouchání při jednání Aktivní naslouchání Zpracování slyšeného signálu Pasivní naslouchání Mizí bez upevnění informace (výstelková slova)

Argumentujme! Logická argumentace. Argumentace s příklady – induktivní. Argumenty z analogie a příčiny. Argumenty z autority.

Co je „nej“ při vyjednávání? 1.Pocit společného dosažení cíle. 2.Vzájemné uznání zájmů. 3.Vytvoření více alternativ před vynesením konečného rozhodnutí. 4.Vyhodnocení zájmů a návrhů podle objektivních kritérií.

Konec prezentace Název: Rétorická úskalí - prezentace Autor: Mgr. Dana Vicherková Zdroje: Čechová, M. a kol.: Český jazyk pro 1. ročník SOŠ, SPN, Praha: 2000 Adámková, Petra a kol.: Český jazyk a komunikace pro střední školy – 1. díl – Učebnice, Brno: Didaktis 2010