Houby (Fungi) IV., opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Advertisements

Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Péče o vlasy
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Společenstvo lesa Přírodověda 4. ročník.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Tak vás všechny pěkně vítám na testu poznávání hub
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Zdravá strava
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Společenstvo lesa Přírodověda 4. ročník.
OCHRANA DRUHŮ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt.
OBYVATELSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Relaxace Kód VM:VY_52_INOVACE_17 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho ochrana.
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM HOUBY VY_32_INOVACE_17.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
KOŘENOVÉ A MECHOVÉ PATRO CHŘIBSKA
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
POHYBY MOŘSKÉ VODY 6. třída Mgr. Jakub Karásek
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Houby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hub stopkovýtrusných.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.20 Název pro školu:
STŘEDNÍ EVROPA 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Savci – řád hlodavci (úvod)
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Autor: Mgr. Hana Baroušová. Houby (Fungi) IV. Odpovídejte prosím na dále uvedené otázky, vaše odpovědi si zapisujte. Otázky řešte postupně, nelistujte.
Houby Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Chráněná území v České republice
Houby (Fungi) I., opakování
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
PČ_008_Práce z přírodnin – ježek
Autor: Mgr. Helena Uhříková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Autor: Mgr. Hana Baroušová
Vánoční stromeček Autor: Mgr. Helena Uhříková Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
AUSTRÁLIE A OCEÁNIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_32_PLICNI_VACEK Anotace:Interaktivní výukový materiál v programu Power Point zaměřený na popis plicního.
Škola:. Základní škola Kladruby
Houby jedovaté Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma: Určování hub bez plodnic
Houby (Fungi) II., opakování
Houby – opakování 8. třída
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma: Určování jedovatých hub.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ HOUBY S KLOBOUKEM.
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_10 TÉMA: Příroda a člověk.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
HOUBY.
Houby a lišejníky.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
JEDOVATÉ HOUBY VY_32_INOVACE_02
HOUBY (výklad) VY_32_INOVACE_06-46 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
HOUBY.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_09
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Transkript prezentace:

Houby (Fungi) IV., opakování Autor: Mgr. Hana Baroušová

Houby (Fungi) IV. Samostatné opakování pro studenty Odpovídejte prosím na dále uvedené otázky, vaše odpovědi si zapisujte. Otázky řešte postupně, nelistujte v snímcích prezentace dopředu a zpět. Za každou správně zodpovězenou otázku získáváte 1 bod, tj. u každého snímku můžete získat 3 nebo 4 body. Řešení a hodnocení je uvedeno na konci testu.

Zástupce č. 1 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Uveď rodové i druhové jméno. 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý? 4. Jak se nazývá soužití této houby s kořeny listnatých stromů?

Zástupce č. 2 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Uveď rodové i druhové jméno. 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý? Pozn.: Kromě barvy je typickým znakem této houby, který ji odlišuje od podobného druhu, rýhovaný prsten.

Zástupce č. 3 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Uveď rodové i druhové jméno. 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý? Pozn.: Kromě barvy je typickým znakem této houby, který ji odlišuje od podobného druhu, zcela hladký prsten.

Zástupce č. 4 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Uveď rodové i druhové jméno. 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý? 4. Jaké výšky běžně dorůstá? a) asi 20 cm b) asi 12 cm c) asi 6 cm

Zástupce č. 5 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý? 4. Plodnici lze vzácně najít pod listnatými stromy, ale člověk ji najde těžko, může mu pomoci cvičený pes. Proč?

Zástupce č. 6 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Pozorovat ho můžeme jen mikroskopem. 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? 3. Jak se nazývá zcela běžný způsob nepohlavního množení, který vidíme na obrázku? 4. K čemu se zástupce používá?

Zástupce č. 7 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? 3. Jaká je ochrana před tímto onemocněním brambor?

Zástupce č. 8 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? 3. Kde ho můžeme najít? Pozn.: (Sporangiofory – nosiče výtrusnic vyrůstají odděleně, ne ve skupině.)

Zástupce č. 9 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý?

Zástupce č. 10 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý?

Zástupce č. 11 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý?

Zástupce č. 12 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý?

Řešení a hodnocení: Za každou správnou odpověď si započítejte 1 bod, za částečnou půl bodu. U jednoho snímku tedy můžete získat 3 nebo 4 body. Celkový počet bodů je 40.

Zástupce č. 1 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Uveď rodové i druhové jméno. Hřib dubový (Boletus reticulatus Schaeff.) 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? Houby stopkovýtrusné (Basidiomycota) 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý? Jedlý a výtečný. 4. Jak se nazývá soužití této houby s kořeny listnatých stromů? Mykorhiza. Celkem 4 body.

Zástupce č. 2 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Uveď rodové i druhové jméno. Muchomůrka růžovka (Amanita rubescens) 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? Houby stopkovýtrusné (Basidiomycota) 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý? Jedlý a výtečný druh. Celkem 3 body.

Zástupce č. 3 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Uveď rodové i druhové jméno. Muchomůrka tygrovaná (Amanita pantherina) 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? Houby stopkovýtrusné (Basidiomycota) 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý? Silně jedovatý druh. Pozn.: Kromě barvy je typickým znakem této houby, který ji odlišuje od podobného druhu, zcela hladký prsten. Celkem 3 body.

Zástupce č. 4 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Uveď rodové i druhové jméno. Liška obecná (Cantharellus cibarius) 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? Houby stopkovýtrusné (Basidiomycota) 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý? Jedlý a výtečný druh. 4. Jaké výšky běžně dorůstá? a) asi 20 cm b) asi 12 cm c) asi 6 cm c) asi 6cm Celkem 4 body.

Zástupce č. 5 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Lanýž. Přesně lanýž letní (Tuber aestivum) 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? Houby vřeckovýtrusné (Ascomycota) 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý? Jedlý a výtečný. 4. Plodnici lze vzácně najít pod listnatými stromy, ale člověk ji najde těžko, může mu pomoci cvičený pes. Proč? Protože plodnice rostou 15-20 cm pod zemí, pes je cítí. Celkem 4 body.

Zástupce č. 6 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Pozorovat ho můžeme jen mikroskopem. Kvasinka pivní (Saccharomyces cerevisiae) 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? Houby vřeckovýtrusné (Ascomycota) 3. Jak se nazývá zcela běžný způsob nepohlavního množení, který vidíme na obrázku? Pučení. 4. K čemu se zástupce používá? Např.: výroba droždí, piva, vitamínových léčiv aj. Celkem 4 body.

Zástupce č. 7 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Rakovinovec bramborový (Synchytrium endobioticum) 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? Chytridiomycety (Chytridiomycota) 3. Jaká je ochrana před tímto onemocněním brambor? Pěstování odolných odrůd, střídání plodin na polích. Celkem 3 body.

Zástupce č. 8 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Plíseň hlavičková (Mucor mucedo) 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? Zygomycety (Zygomycota). Starší název „Houby spájivé“ 3. Kde ho můžeme najít? Např. na povrchu hnoje,kompostu, ale i starého pečiva aj. Pozn.: (Sporangiofory – nosiče výtrusnic vyrůstají odděleně, ne ve skupině.) Celkem 3 body.

Zástupce č. 9 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Křemenáč březový (Leccinum versipelle) 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? Houby stopkovýtrusné (Basidiomycota) 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý? Jedlý a chutný druh. Celkem 3 body.

Zástupce č. 10 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Holubinka. Přesně holubinka trávozelená (Russula aeruginea)  2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? Houby stopkovýtrusné (Basidiomycota) 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý? Jedlý a chutný druh. Celkem 3 body.

Zástupce č. 11 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Pýchavka obecná (Lycoperdon perlatum) 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? Houby stopkovýtrusné (Basidiomycota) 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý? Jedlý a chutný druh. Celkem 3 body.

Zástupce č. 12 1. Jak se jmenuje zástupce na obrázku? Závojenka olovová (Entoloma sinuatum) 2. Do kterého oddělení z hlediska systému patří? Houby stopkovýtrusné (Basidiomycota) 3. Je jedlý, jedovatý, nejedlý? Smrtelně jedovatý druh. Celkem 3 body.

Hodnocení: Za každou správnou odpověď jste si započítali 1 bod, za částečnou půl bodu. Celkově jste mohli získat 40 bodů. Převedení bodů na známku: 40 – 37 bodů (100 – cca 92 %): výborný 36,5 – 30 bodů (cca 91 – 75%): chvalitebný 29,5 – 20 bodů (cca 74 – 50%): dobrý 19,5 – 13 bodů (cca 49 – 33 %): dostatečný 12,5 a méně bodů: nedostatečný

Zdroje a literatura: Houby. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-19]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Houby Muchomůrka růžovka. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Muchom%C5%AFrka_r%C5%AF%C5%BEovka Hřib dubový. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/H%C5%99ib_dubov%C3%BD Liška obecná. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Li%C5%A1ka_obecn%C3%A1_(houba) Muchomůrka tygrovaná. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-22]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Muchom%C5%AFrka_tygrovan%C3%A1 Lanýž. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Lan%C3%BD%C5%BE Kvasinka pivní. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-19]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kvasinka_pivn%C3%AD Chytridie. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-22]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Chytridie Plíseň hlavičková. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-19]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pl%C3%ADse%C5%88_hlavi%C4%8Dkov%C3%A1 Křemenáč březový. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-22]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99emen%C3%A1%C4%8D_b%C5%99ezov%C3%BD

Zdroje a literatura: Holubinka trávozelená. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-22]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Holubinka_tr%C3%A1vozelen%C3%A1 Pýchavka obecná. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-22]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%BDchavka_obecn%C3%A1 Závojenka olovová. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-22]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1vojenka_olovov%C3%A1 JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia. 9. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007. ISBN 978-80-7182-213-4.