REKLAMNÍ VLIVY 8. ROČNÍK Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slogan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Advertisements

Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Mediální produkt.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Cíl reklamy, druhy, její využití a samostatné sestavení
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
Úvod do marketingu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Cíle Metody a techniky Testování obalu. Cílem výzkumu obalu je zjistit: Aspekty užívání Vnímání obalu (identifika č ní síla) Nápadnost (rozlišovací síla)
Obchodní akademie Liberec Ekonomické lyceum Propagační písemnosti a jejich vliv na poptávku po zboží Praktická odborná část maturitní zkoušky z korespondence.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
MARKETINGOVÝ MIX.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_19.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Reklama 8. ročník. Definice takové sdělení, které má příjemce ovlivnit, aby se nějak choval nebo aby zaujal určitý postoj takové sdělení, které má příjemce.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Reklama Myslíš si, že český národ slyší na slova jako sleva,
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Jak se dělá programové schéma vysílání televize Cílová skupina Programové schéma vysílání Reklamní bloky Ukázky Dostupné z Metodického portálu
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Nejdostupnější – INZERÁT V DENNÍM TISKU VÝHODY:* poměrně rychlý a finančně nenáročný * směřuje k velkému okruhu adresátů NEVÝHODY:* oslovuje se široká.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
INZERÁT Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Jak funguje a jak jej používat?. Co to je? O je elektronická pošta, tj. způsob odesílání a přijímání zpráv pomocí počítače a sítě (místní.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Psychologické působení propagace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

REKLAMNÍ VLIVY 8. ROČNÍK Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

REKLAMA Je to sdělení, které má příjemce ovlivnit tak, aby se nějak choval, něco si koupil, dával přednost na přechodu, třídil odpadky… ZÁKLAD REKLAMY 1. jasně formulované sdělení 2. cesta doručení daného sdělení cílově skupině (noviny, časopisy, rozhlasové a televizní vysílání, internetové stránky) Reklama pochází z latinského re – clamo = vyvolávat, křičet, přilákat k něčemu pozornost, často za účelem někoho od něčeho odvrátit.

REKLAMA DNES barevné inzeráty v novinách spoty přerušující nebo oddělující pořady v televizi billboardy u silnic firemní značky na mantinelech stadionů letáky ve schránce Co ještě? Doplň. reklama v kině, SPAM, reklama na/v dopravních prostředcích, reklamní předměty, CITYLIGHTY – světelné plakáty na zastávkách, nádražích…

Reklamní sdělení: nabízí až vnucuje určitý výrobek nabízí služby určité cestovní kanceláře získává nás pro volbu určité politické strany Co ještě? Doplň.

Druhy reklamy  informuje o nových službách a) informativní  představuje nové výrobky, jejich cenu, vlastnosti, výhody  upravuje špatné vnímání o výrobcích  sděluje důvody pro výběr konkrétního výrobku b) přesvědčovací  přesvědčuje o důvodech pro změnu výrobku nebo služby

Druhy reklamy  přesvědčuje o výhodách výrobku nebo služby ve srovnání s konkurencí c) srovnávací  připomíná zákazníkům, že produkt mohou potřebovat v budoucnosti d) dlouhodobá

Další rozdělení reklam  upozorňuje na nějaký výrobek nebo službu a) reklama komerční  představuje politické strany nebo postoje b) reklama politická  upozorňuje na společenský problém c) reklama sociální  mění postoje nebo chování společnosti v určité oblasti

Rozhlasové spoty Reklamní předměty Letáky do schránek CITYLIGHTY Světelné plakáty na zastávkách, nádražích… Billboardy Reklama v kině Reklama v časopisech Inzerce v novinách Reklama na dopravních prostředcích Bannery na internetu proužková reklama Televizní spoty SPAM nevyžádaná elektronická pošta Seřaď reklamní prostředky od těch nejpřesvědčivějších po nejméně přesvědčivé a vysvětli, proč si je seřadil právě takto.

Reklama je sdělení využívající různé prostředky, kterými se nás snaží přesvědčovat a ovlivňovat, abychom si koupili prezentovaný produkt, či změnili postoj. Mezi přesvědčovací prostředky patří: Reklamy se snaží zdůrazňovat a vyzvedávat pouze přednosti výrobku. Snaží se spotřebitele přesvědčit o tom, že výrobek je naprosto výjimečný a nemá konkurenci. Přednosti produktu V reklamách jsou velice často prezentovány některé hodnoty, které jsou lidmi obecně přijímány (např. úspěch, domov, přátelství, jistota, bezpečí…). Reklamy nám ukazují, že prezentovaný výrobek pomůže k dosažení této hodnoty. Sdílené hodnoty Reklamy prezentují osoby, které určitý výrobek neustále používají. Tímto způsobem se nás snaží přesvědčit o tom, že i my bychom měli jít „s proudem“. Nápodoba a ztotožnění

Reklama velice často využívá oblíbené osobnosti k tomu, aby o nějakém výrobku řekly „svůj“ názor. Tito lidé v reklamách tvrdí, že se jedná o skvělý výrobek. Doporučení Lidé mají sklon zaznamenat a pamatovat si sdělení, která se opakují, a současně věřit tomu, co si pamatují. Opakování Reklamy velmi často nabízejí nejrůznější druhy odměn, například prostřednictvím slev, dárků, více výrobků za jednu cenu, možností výhry při slosování apod. Odměna

Reklamy používají nepřímou hrozbu negativních důsledků, které mohou nastat tím, že člověk nevlastní určitý výrobek nebo neprovozuje určitou činnost. Trest, strach Často se jedná o reklamy, které jsou z etického hlediska velmi problematické. Reklamy s provokativním sdělením předpokládají, že si jich lidé pro jejich netradičnost všimnou, a zapamatují si tak značku výrobku. Provokace Součástí reklamy je velmi často. Tato technika předpokládá, že pokud se při reklamě smějeme, lépe si ji zapamatujeme a s výrobkem si spojíme příjemné pocity. Humor

Srovnávací reklama výslovně či nepřímo identifikuje konkurenta, zboží nebo služby nabízené konkurentem a říká, že je jiná, lepší. Srovnávání Reklamy často zdůrazňují tradici výrobku, který je zde už několik let. Snaží se nám říci, že je tedy dobou a časem prověřený, a tudíž se na něj můžeme spolehnout. Tradice Přesvědčování na základě grafů, tabulek, studií a různých výzkumů, které nás mají vědecky přesvědčit, že výrobek má inzerované vlastnosti. Statistika

Připrav si pět ukázek reklam a pokus se u každé určit hlavní přesvědčovací techniku. Úkol:

Reklama využívá reklamní slogany na zapamatování si reklamy pro produktů. Úkol: doplň značky výrobků, které chybí u reklamních sloganů: Kočky by kupovaly... …..- je prostě nejlepší. Dej si pauzu – dej si ….. ……. – nikdy nejíš sám – vaše čokoládová hvězda. Whiskas Hellmans Kitkat Disko Orion

..... – více ze života Aby váš motor skvěle ….. ……. – skvrn a špíny se zbavíš. Nevaž se, odvaž se – už není. Eurotel Shell Vanish Twist - Paegas Mattoni

….. – důkaz místo slibů. …..- síla přírodního hořčíku. ……. – najdu tam, co neznám. ……. – ale nemusím, nemusím! – vám dává křída. Old spice Magnesia Seznam eBanka RedBull

 je snadno zapamatovatelný Vytvoř slogan, který vychází z pravidel:  obsahuje jméno produktu Špak má šmak.  vyjadřuje užitek značky nebo výrobku Zábava vzniká okamžitě.  odlišuje značku nebo výrobek od ostatních Lidl je levný.

 vytváří dobrý pocit ze značky  je originální  je jednoduchý Škoda – simply clever.

Napiš článek do školního časopisu na téma: Nebezpečí působení reklamy na člověka. Úkol:

Mičienka, M., Jirák, J. a kolektiv Základy mediální výchovy Praha: Portál, ISBN: