Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C9 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Advertisements

Financování Vniřní a vnější. Vnitřní financování  Důvody:  Větší hospodářská a finanční nezávislost  Lepší likvidita  Lepší přístup k úvěrům  Menší.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 - Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
7. července 2013VY_32_INOVACE_100303_Bankovnictvi_3_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně – opakování I Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Finanční produkty Autor: Jaroslav Kvapil kód.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám" Projekt: Škola pro život Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: C.
Peníze - půjčky Splátkový prodej Úvěrová karta Spotřebitelský úvěr
Stavební spoření, úvěry, leasing
Splátkový prodej Jedná se o způsob pořízení zboží Využijeme ho v případě, že nemáme dostatek finančních prostředků Cenu zboží rozložíme na několik částek.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 – Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C10 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Úvěrové služby bank říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Nedostatek finančních prostředků Autor: Jaroslav.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
EVIDENCE PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_14 NázevNebankovní sektor Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Krátkodobý finanční majetek Bankovní účty Krátkodobé bankovní úvěry
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C 8 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012.
Označení materiálu: VY32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_03 Název materiálu: CIZÍ A VLASTNÍ ZDROJE Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
1 PROGRAM PŘEDSTAVUJEME VÁM. 2 Je program, kde můžete získat auto s 0% akontací a příspěvek až 100% na splátky leasingu. Strategie programu Freedom spočívá.
Nedostatek finančních prostředků Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Produkty finančního trhu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Úročení Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Dlouhodobé financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
KAPITOLA 11: AKTIVNÍ BANKOVNÍ OBCHODY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
VY_62_INOVACE_ Název výukového materiálu: Je leasing výhodný způsob pořízení majetku? Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_18 Název materiáluKde si půjčit.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Úvěry od nebankovních institucí.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_19 Název materiáluLeasing.
Ing. Veronika Dostálková MBA ZADLUŽOVÁNÍ Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_33 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_3102_LEASING Téma: Pojem F. G._ Finanční leasing Číslo projektu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kam s penězi, aby nezahálely
Kód vzdělávacího materiálu:
Bankovní a nebankovní půjčky
Aktivní bankovní operace – úvěry pro občany
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
FINANČNÍ GRAMOTNOST PASIVA ZŠ HEJNICE Z. Hyxa.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Bankovní finanční produkty.
Transkript prezentace:

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C9 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012 Ročník/věková kategorie ročník Vyučovací předmět/klíčová slova úvěr, leasing, splátkový prodej, špatné a dobré dluhy, postup při poskytnutí úvěru, splátkový prodej Anotace Studenti se seznamuji s postupy při získávání jednotlivých úvěrových produktů. Učí se porovnávat výhody a nevýhody jednotlivých úvěrových produktů. 1

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Helena Svršková,

 ÚVĚR ?????  LEASING ??????  SPLÁTKOVÝ PRODEJ ?? 3

 I úvěry nám mohou pomoci splnit naše cíle. Pokud nemáme dost vlastních prostředků, můžeme si půjčit cizí peníze a cíl máme splněný.  Zásadní otázka: „ Vyplatí se to?“  Odpověď: „Jak kdy“.  Někdy ano, jindy ne.  Dobré dluhy nám „pomáhají“ bohatnout, špatné dluhy nám „pomáhají“ chudnout. 4

 Špatné dluhy jsou na spotřební majetek, dovolené, Vánoce. Krátkodobě nám pomohou, ale pravděpodobně si vybudujeme základ na dlouhodobé problémy. Špatné dluhy nám pomohou vyřešit jeden problém (cíl), ale ostatní cíle se nám vzdálí. 5

 Dobré dluhy jsou takové, které nám poskytují levně cizí peníze, abychom mohli své peníze využít lépe. Mám hypoteční úvěr a vlastní peníze mohu investovat. Mám vlastní bydlení a nemusím platit drahý nájem. 6

 ad 1) zjišťuji a porovnávám nabízené produkty bankovních a nebankovních společností  ad 2) s žádostí nutno dodat doklad o totožnosti - občanský průkaz - řidičský průkaz - pas 1. Úvodní kontakt 2. Žádost a podklady 3. Posouzení 4. Poskytnutí úvěru 7

1. Úvodní kontakt 2. Žádost a podklady 3. Posouzení 4. Poskytnutí úvěru  ad 3) banka si ověřuje: - schopnost klienta úvěr splatit (doklad o příjmu od zaměstnavatele) - platební morálku při splácení předešlých úvěrů (bankovní a nebankovní registry, např. SOLUS, CERD) - možné zajištění úvěru ( zástava majetku movitého /CP, cenné předměty/ a nemovitého, ručení osobou)  ad 4) poskytnutí převodem na účet (neúčelový), úhrada faktury (účelový) 8

 Dlouhodobý pronájem, po jehož skončení zpravidla nájemce pronajatou věc odkupuje od společnosti  Zpravidla na počátku leasingu platí nájemce první nultou splátku (akontaci)  V pravidelných splátkách (nejběžněji měsíční) je zahrnuta cena majetku, provize leasingové společnosti a velmi často také pojistné pronajatého předmětu 9

Hodnotící parametry LEASINGÚVĚR Vlastnictví předmětuVlastnictví leasingové společnosti Vlastnictví kupujícího Opravy, údržbaHradí nájemceHradí vlastník (kupující) Úpravy, technické vylepšeníPouze se souhlasem LSVlastník není omezen ProdejPřed splacením není možné, pouze převzetí leasingu jinou osobou, která bude v nájmu pokračovat Prodej možný, úvěr musím doplatit KrádežPojistné platí nájemce, ale pojistné plnění náleží a je vyplaceno LS Pojistné platí vlastník, náleží mu pojistné plnění DostupnostLeasing dostupnějšíMožné rychlé vyřízení, dle typu úvěru Finanční zhodnocení obou variant je velmi individuální, je ovlivněno řadou faktorů, např. (výše úroku, leasingový koeficient, pojištění, daňové dopady obou produktů). 10

Příklady známých společností: CETELEM, HOMECREDIT  úvěr je poskytován především na nákup spotřebního zboží  často tento úvěr zprostředkovává již samotný obchodník (u cenovky je uvedena již výše měsíční splátky a počet měsíců) 11

 společnosti často nepožadují ani potvrzení o příjmu  vyřízení je většinou velmi rychlé, stačí dva doklady totožnosti  splátkové společnosti poskytují úvěr i hotově. !!!!!! Dát si velký pozor : - o jakou společnost se jedná - jaká je úroková sazba - pozor na období pro stanovení úroků (roční /p. a./ x měsíční /p. m./) 12

 Jako u každého zboží nebo služby i nabídky finančních produktů můžeme porovnávat.  K nejdůležitějším kritériím pro úvěrové produkty patří: - výše úrokové sazby a případné další poplatky, - výše úvěru, který mohu získat, - jaké zajištění úvěru bude banka požadovat, - na jakou dobu můžeme úvěr získat, - možnost předčasného splacení úvěru. 13

 SYROVÝ, Petr. TYL, Tomáš. Osobní finance. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., s ISBN KLÍNSKÝ, Petr. CHROMÁ, Danuše. Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, s. 73. ISBN