Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Advertisements

Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MANAGEMENT A MARKETING ZS 10/11
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Direct marketing (stručně úvodem)
Úvod do integrované marketingové komunikace Leoš Bárta
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Marketingová komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
1 Podpora prodeje PODPR/ P2 Hlavní typy aktivit SP Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Propagace - Promotion -
Komunikační strategie
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
PROPAGAČNÍ NÁSTROJE.
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Dalibor Konečný, Michael Ruszó, Jakub Frasunek
8. Marketing.
Propagace
Vítejte na Marketingu.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 8 Komunikační mix.
Komunikační politika klíčová slova
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Tvorba marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Propagace základní pojmy
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová, Petra Stádníková, Kristýna Voborníková

Propagace (promotion) Reklama Podpora prodeje Přímý marketing Osobní prodej Public relations

Reklama jakákoli nepřímá forma představení a propagace zboží nebo služeb cíl – zvýšení objemu prodeje a tržeb moderní pojetí – marketingová kampaň historie reklamy – od prvopočátků lidstva vlastnosti - pronikavost, zesílená působivost, neosobnost vhodný sdělovací prostředek

Sedm praktických rad pro účinnou reklamu srozumitelné vyjádření účel zveřejnění sdělení cílová skupina populace sdělení v jazyce, který používá cílová skupina vhodný sdělovací prostředek vhodný čas předání sdělení měření výslednosti

Ukázky reklamy

Podpora prodeje Krátkodobá Časově omezená Ve formě cenového zvýhodnění Motivace k rychlému nákupu

Smysl podpory prodeje Þ podpořit nákup objemnějších balení Þ získat nové uživatele Þ získat zákazníky často měnící značku Þ získat věrnost ke zboží Þ odměnit stálé zákazníky Þ zvýšit četnost nákupů

Dělení Podpora spotřebitelská Podpora mezi podnikateli

Spotřebitelská podpora prodeje Vzorky Kupóny Bonusy (zvýhodněná balení) Rabaty Odměny Soutěže o ceny Vyzkoušení zboží Záruka Poutače, atd.

Podpora prodeje mezi podnikateli Cenová zvýhodnění Slevy z katalogových cen Vedení značky Příspěvky na reklamu Veletrhy Zboží zdarma Dárkové propagační předměty, atd.

Přímý marketing vztah mezi firmou a zákazníkem Lester Wunderman

Techniky přímého marketingu telemarketing reklama na internetu přímé oslovování poštou

Přímé oslovování poštou = direct mail Předpoklady: příjemci dopisu obsah dopisu vzhled obálky

Osobní prodej přímé působení na zákazníka důležitá je osoba prodejce zboží, pro které je osobní prodej vhodný

Výhody osobního prodeje osobní kontakt kultivace prodejních vztahů udržování kontaktu (databáze zákazníků) usměrňování potřeb a požadavků zákazníka

Public relations patří mezi podlinkové reklamní aktivity podlinkové X nadlinkové reklamní aktivity definice public relations = vztahů s veřejností

Co zahrnují PR? stanovení komunikační politiky sponzorství firemní identita interní a externí materiály placená reklama přímá komunikace s veřejností pořádání akcí spin doctoring

Použitá literatura Foret, M., Procházka, P., Urbánek, T.: Marketing základy a principy. Brno: Computer Press 2003. Horáková, I.: Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada 1992. Majaro, S.: Základy marketingu. Praha: Grada Publishing: 1996. Kotler, P., Keller, K.L.: Marketing Management. 12. vydání. Praha: Grada 2007. Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., Armstrong, G. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada 2007. Pospíšil, P.: Efektivní Public Relaions a media relations. Praha: Computer Press 2002. Wunderman, L.: Direct Marketing. Reklama, která se zaplatí. Praha: Grada 2004. Moi, A.: Efektivní marketing. Bratislava: Slováry 2003

Děkujeme za pozornost