PPC workshop Lukáš Pokorný RobertNemec.com
PPC audit Podle struktury účtu: kampaně, sestavy, slova, inzeráty První věc po převzetí účtu nebo při zjišťování celkového stavu kampaní
Vnitřní audit Vzájemná kontrola kampaní nebo jejich částí
AdWords, Sklik Jeden audit funguje na oba systémy
Nejčastější chyby Neznalost Nedostatek zdrojů
Kampaně by měly kopírovat strukturu webu či nabídky Brand odděleně (!) Speciální nabídky a akce odděleně Velké množství sestav s několika málo slovy Špatná struktura účtu
Je třeba oddělovat kampaně ve vyhledávání a v obsahové síti Lepší optimalizace, lepší výsledky Lepší reporting Neoddělené vyhledávání a obsah
Úpravy textů Vypínání neúspěšných textů Přidávání nových klíčových slov Přidávání nových typů shody Úpravy cen podle dnů Spouštění reklam jen v určitých hodinách Statisticky významná data! Neoptimalizujete kampaně
Zpočátku alespoň 3 varianty Nastavit kampaň na rovnoměrné střídání reklam Hlídat výsledky Ponechat nejlepší inzerát Testovat i dále, sledovat historii Netestujete inzeráty
V každé sestavě by mělo být několik málo velmi příbuzných slov K těmto slovům je třeba napsat texty reklam a slova použít hlavně v titulku a prvním řádku V inzerátech je možné použít tu nejrelevantnější cílovou stránku CTR poroste Mnoho slov v jedné sestavě
Malá souvislost slov, reklamy a cílové stránky Spouštěcí slovo – slovo v inzerátu – slovo v nadpisu na stránce Slovo v titulku inzerátu = výrazně vyšší CTR
Volnou shodu je třeba používat tehdy, když víte, proč to děláte Např. když opravdu vydělává Typicky při startu kampaně (a poté v přehledu slov zjistit, co lidé opravdu hledají) Bezdůvodné používání volné shody
Vylučující shoda brání zobrazení na nerelevantní slova Jejím použitím lze výrazně ušetřit Analýza potřebnosti v každé sestavě Žádná vylučující shoda
Stránka, na kterou vede odkaz z PPC reklamy Stránka musí být konverzní Musí nabízet to, co inzeruje reklama Musí to nabízet přesvědčivě Cílovou stránku upravujte a testujte! Zapomínáte na cílovou stránku
Admin přístup je základ! Měli byste být vlastníky účtu, ne pouze uživatelé s právem k prohlížení Přístup k reálným datům Žádné problémy při opouštění či změně agentury Nemáte administrátorský přístup
Děkuji za pozornost