Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SHRNUTÍ 2
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
4. RELATIVNOST SOUČASNOSTI
7. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE STR
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU ZÁKON ZACHOVÁNÍ HYBNOSTI
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU INERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY (IVS)
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU 2. NEWTONŮV POHYBOVÝ ZÁKON
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
8. RELATIVISTICKÁ DYNAMIKA
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SMYKOVÉ TŘENÍ
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY - příklady
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Globální cirkulace atmosféry
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Planeta Země - Litosféra
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY Mgr. Monika Bouchalová Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tento projekt je spolufinancován.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Transkript prezentace:

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová

MINIMALISMUS Minimal Art – nová tendence umění v Americe 60. let 20. století umělci reagují na poválečné společenské dění (studená válka, protikomunistické tažení, rasová diskriminace, sociální nespravedlnost, rovnoprávnost, „osvobozenecké organizace“, demonstrace, masový konzum, masová výroba) mezi znaky směru patří: výrazná redukce výrazových prostředků, kompozice postrádající vztahovost, užití nově průmyslově vyráběných materiálů a průmyslových výrobních postupů pozorovatel díla je vybízen k tomu, aby aktivně vnímal dílo, které člení jeho prostor, a tento proces vnímání sám reflektoval a sám mu dodal význam

Minimal Art – Výstavní katalog 1969

Carl André – Tenth Copper Cardinal 10 dílů mědi (250 x 100 cm) práce nemá žádný počátek a žádný konec každá deska (strojově vyrobená, neopracovávaná, volně položena na zemi) je stejně důležitá desky společně vytvářejí kus skutečnosti, které se lze dotknout a chodit po ní pozorovatel sám svou interpretací vnáší do vnímání díla vlastní měřítka

Ronald Bladen – Three elements tři díly natřené překližky a hliníku objekty jsou stabilní, přesto zešikmením navozují dojem pohybu – aktivuje se tak prostor mezi objekty projevuje se i zájem o přírodní jevy a hru stínů

Dan Flavin – The Diagonal of May 25 prefabrikovaná, běžně dostupná zářivka (ready- made object) rozšiřuje obzory o světle – jak funguje, jak je vnímáme v rámci jednoduchého koceptu přehodnocuje prostory, jež jsou instalacemi úplně zaplněny a pozměněny

Donald Jude - Untitled 10 dílů kvádrů z mědi (varianta z ušlechtilé oceli a plexiskla) objekty jsou uspořádány pravidelně na stěně proti pozorovateli, působí staticky objekty odrážejí okolní prostor a vytvářejí hru odlesků zaujímají určitý prostor a pozorovatel je nemůže vnímat jen odděleně

Sol Lewitt – Open Cube „otevřená kostka“ z lakovaného hliníku kostka „sedí“ na zemi, ovšem otevřená strukture navozuje dynamiku a pohyb bílá neukončená struktura rámu umožňuje přecházení díla do okolního prostoru vnitřní prostor se otevírá vnějšímu okolí

Robert Mangold Disorted Square/Circle tužka na kartonu kruhy se pohybují jako slunce nebo měsíc v časovém rytmu přírody staví se do protikladu k člověkem systematizovanému zacházení s časem a prostorem

Robert Morris Hanging Slab (Cloud) jedna ze sedmi soch z natřené překližky umístěných po celé galerii Cloud visí na drátěných lanech od stropu dolů, je metaforickým názvem pro umístění v horní části galerie, kterou tak zapojuje do celkové instalace další sochy: Boiler, Corner Beam, Floor Beam, Table, Wall Slab, Cloud

Fred Sandback – Instalation drawing kresba realizovaná barevnou akrylovou přízí prostor je strukturován téměř neviditelnými prostředky pozorovateli se objevují v jeho zorném poli a zase mizí podle jeho vlastního pohybu, takže jejich vnímání si určuje sám pozorovatel

Richard Serra - Untitled obdélníková deska z olova ležící na zemi, nad střední osou lehce zvlněné desky je natažen ocelový kabel, který díky uprostřed umístěnému napínači táhne olovo směrem nahoru jako tlustou šedou kůži, a tak určuje strukturu plochy této plastiky naznačuje možnost další proměny, zároveň pozastavuje proces vzniku součást vnímání je tak i nedokončenost

Tony Smith – Free Ride tři díly plastiky z natřené oceli (každý díl je dlouhý 203 cm) se vinou po zemi dílo je průmyslově vyrobeno, bez zásahu vlastnoručního sváření, a tedy zanechání „uměleckého rukopisu“ jedná se rovněž o dojem logického uspořádání forem

zdroje MARZONA, Daniel. Minimalismus. Praha: Nakladatelství Slovart, ISBN