Elektromobil automobil na elektrický pohon jako zdroj energie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

Fyzika Elektřina v autě.
Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business
Vliv dopravy na životní prostředí
stlačený zemní plyn vs. nafta
OPEL AMPERA Brno Obsah prezentace OPEL AMPERA • Technické parametry • Jízdní parametry • Bezpečnost • Design • Výbava • Cena • Úspěchy • Velcí.
•Odstavení vozidla – příčiny a důsledky, prevence (povolená kola, vadné dveře – jejich zajištění,) •Spotřeba elektrické energie na vozidle MHD (vybité.
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Elektromobily minulosti a budoucnosti
Elektromobil přichází
SUPERBEL Projekt elektromobilu Škoda Superb. Partneři projektu Škoda Auto a.s. Vysoké učení technické v Brně, FEKT, CVIS Sdružení Elektromobily EVC group.
Ekonomika provozu a současné trendy v oblasti využívání sluneční energie A5M13VSO-7.
Spalovací motory zážehové
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Internetový portál Ing. Bronislav Bechník, Ph.D. odborný garant oboru Obnovitelná energie a úspory energie
Ing. Ondřej Smíšek ČVUT FD Děčín
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Ekologie na silnicích Auta na elektřinu.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
ECODriving Hospodárná jízda.
Spalovací motory vznětové
PÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Tepelné stroje -motory
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Spalovací motor zážehový
Vznětový a zážehový motor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
SPALOVACÍ MOTORY.
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
Solární panely g.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Alternátory konstrukce
Elektromotor.
Chytrý telefon. * V českém překladu „chytrý telefon“ je mobilní telefon, který využívá pokročilý operační systém a aplikační rozhraní, které umožní instalaci.
Zdroje elektrického napětí
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Střední odborná škola Otrokovice
Druhy baterií a jejich využití
VYUŽITÍ REDOXNÍCH REAKCÍ
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
Wankelův motor Střední odborná škola Otrokovice
Spouštěče s převodem.
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
OS Tram Olomouc Využití zásobníků energie v MHD II. část aneb Jak jsme na tom dnes v ČR.
Spalovací Motory Benzínové
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 8.ROČNÍK.
Company LOGO 494/2, Ostrava, Czech Republic ELEKTROBUS SOR EBN 10,5.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_20_Jezdíme na elektřinu.
Ekonomické hodnocení alternativních druhů Městské autobusové přepravy osob Hodnocené druhy autobusové MHD: DIESEL POHON HYBRIDNÍ DIESEL CNG POHON ELEKTRICKÝ.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
ELEKTROMOBILITA. HISTORIE: Holandsko, profesor Stratingh, první návrh elektromobilu, který byl i realizován 1895 – František Křižík – první elektromobil.
Elektomobily poznámky k přednášce. Historie - elektromobil Robert Anderson of Scotland první elektromobil 1899, Camille Jénatzy zkonstruoval.
1 © 2015 Ipsos. 1 ZKUŠENOSTI VÝZKUMNÉ AGENTURY V ČR I ZAHRANIČÍ JITKA ANDERSSONOVÁ MICHAL STRAKA Smart cities a udržitelný rozvoj 2016.
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Název prezentace (DUMu): Úvod do zapalování, rozdělení, pojmy
Tepelné motory - proudové a raketové motory
2.5 Chemické zdroje elektrické energie
Akumulátor a dobíjecí soustava
POČÁTKY AUTOMOBILISMU
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

Kdy podle vás bude jezdit na silnici více elektromobilů než klasických vozidel?

Elektromobil automobil na elektrický pohon jako zdroj energie využívá obvykle akumulátor, který musí být před jízdou nabit závisí dojezdová vzdálenost elektromobilu

Obsah Historie Jak funguje a jaké jsou jeho výhody? Baterie Spotřeba Problematika

Historie elektromobilů První elektromobil byl vůz sestavený holandským profesorem Sibrandusem Stratinghem a jeho asistentem Christopherem Beckerem z roku 1835. Na počátku 20. století jezdilo v USA dokonce více elektromobilů než automobilů.

Historie elektromobilů V Československu -Ing. František Křižík již v roce 1895 svým prvním elektromobilem poháněným elektromotorem, napájen olověným akumulátorem s 42 články

Jak elektromobil funguje a jaké jsou jeho výhody Elektromobil je vozidlo poháněné elektrickou energií ze solárních panelů či baterie. Neobsahuje spalovací motor, výfukový systém, olej, zapalovací svíčky, rozvody, spojku, převodovku, atp.

Baterie je velmi důležitou součástí elektromobilu v minulosti byla baterie elektromobilu nejdražší součástí vozu a navíc se vyznačovala krátkou životností

Spotřeba na 100 km potřebuje elektromobil v průměru přibližně 13 kWh elektřiny v běžné distribuční sazbě (D02d) nás tedy 100 km vyjde zhruba na 59 Kč Konvenční automobil se zážehovým (benzínovým) motorem a průměrnou spotřebou 7 l/100 km ujede stejnou vzdálenost za cca 210 korun

Problematika elektromobilů Krátký akční rádius Dojezdová vzdálenost je závislá na typu baterie a jejích parametrech. průměrná dojezdová vzdálenost na jedno nabití baterií zvyšuje jedno nabití 555,6 km z Tokia do Osaky.

Problematika elektromobilů Vysoká pořizovací cena nové elektromobily se pohybují v řádech statisíců Kč současným trendem je koupě ojetého, případně nového automobilu se spalovacím motorem a jeho následná přestavba na elektromobil

Problematika elektromobilů Nedostatek dobíjecích míst nedostatek dobíjecích míst a délka nabíjení Dnes existuje v ČR více než 130 dobíjecích stanic a další budou přibývat

Kdy bude jezdit víc elektromobilů,než klasických vozidel? nebude ropa zlevní elektřinu bude víc míst na dobíjení zlevní baterie zlevní elektromobily

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromobil http://www.enviwiki.cz/wiki/Elektromobily http://www.enviwiki.cz/wiki/Soubor:Jezdec.jpg