Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivityII/2–Inovace.
Advertisements

Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_328.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_325.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Činnosti ve výrobním.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_326.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. PROGRAMOVÁNÍ. DEFINICE POJMŮ Problém Problém nevyřešený, nežádoucí stav obvykle vyžaduje nějaké řešení Neřešitelný problém Neřešitelný.
Algoritmy – struktura a zápis
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivity.
Algoritmizace Vývojové diagramy.
ALGO – Algoritmizace 1. cvičení
Algoritmizace 9. Ročník.
Vývojové diagramy a základy algoritmizace
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Činnosti ve výrobním.
1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastZáklady informatiky a hardware DUMVY_32_INOVACE_ODB_525.
Číslo-název šablony klíčové aktivity
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Činnosti ve výrobním.
Algoritmizace a programování
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo – název šablony klíčové aktivityIII/2.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo – název šablony klíčové aktivityIII/2.
Seminář – Základy programování
Algoritmizace.
Informatika a práce s počítačem
25. ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ
Algoritmus po krocích rozepsaný návod k nějaké činnosti
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony a klíčové aktivity.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo – název šablony klíčové aktivityIII/2.
Algoritmizace a základy programování
Základy algoritmizace a programování
Úvod do algoritmizace Obsah: Algoritmus, algoritmizace
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo - název šablony klíčové aktivityIII/2.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Činnosti ve výrobním.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_333.
CYKLUS S PEVNÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Mihačová. Obchodní akademie a Střední odborná.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo – název šablony klíčové aktivityIII/2.
MATICE ODPOVĚDNOSTI Matice odpovědnosti představuje jasné a konkrétní vymezení kompetencí osob z týmu za konkrétní projektové činnosti (úkoly), např. koordinaci.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Algoritmizace a programování Vývojové diagramy - 03
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_339.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace.
Algoritmizace a programování Algoritmizace – základní pojmy - 01
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Algoritmus a jeho vlastnosti
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Úvod do programování.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Základy ALgoritmizace 6. cvičení. Program cvičení Kontrolní bod 1 zakončení grafického zápisu algoritmů - vývojových diagramů –identifikátory a proměnné.
Algebra v informatice Antonín Jančařík.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Úvod do programování Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák
Programování v MATLABu © Leonard Walletzký, ESF MU, 2000.
Algoritmizace. Co je to algoritmizace? Algoritmizace je postup při tvorbě programu pro počítač, kterým lze prostřednictvím algoritmu řešit nějaký problém.
Algoritmizace a programování Algoritmy 1 - Úvod. Základní pojmy Počítačový program Počítačový program zápis zdrojového kódu, kterému rozumí počítač zápis.
Algoritmizace a programování Algoritmy 2 – Vývojové diagramy (sekvence)
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_inf3_prg10 Označení materiáluprg10_vyvoj_diagram.pptx Název školyGymnázium Kladno.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 2: Základní pojmy Bc. Radek Libovický.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní pojmy v automatizační technice
Algoritmizace – základní pojmy
Základní pojmy v automatizační technice
Inf Algoritmus.
Vytváření dokumentace algoritmů
2018/6/10 Počítačový model Kateřina Růžičková.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/34.0439 - EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo – název šablony klíčové aktivity III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Aplikace na počítači DUM VY_32_INOVACE_ICT_641 Téma Algoritmizace – úvod Autor Ing. Miroslav Rudolf DUM vznikl z vlastních zdrojů autora Anotace Úvodní prezentace k výkladu základních pojmů ALGORITMUS, ALGORITMIZACE, ZÁPIS VÝVOJOVÉHO DIAGRAMU Druh učebního materiálu Prezentace v Power-Pointu Věková skupina žáků (popř. ročník) 2. ročník Časový rozsah 20 minut Nutné technické vybavení Dataprojektor, promítací plátno, počítač (notebook), program pro přehrání prezentace

Algoritmizace

Lidské myšlení kombinuje oba přístupy často podvědomě Algoritmus ALGORITMUS PŘEDSTAVUJE ŘEŠENÍ ÚLOHY (PROBLÉMU) ŘEŠENÍ MŮŽE BÝT INTUITIVNÍ („vycítění“ řešení) RACIONÁLNÍ (dojít k řešení pomocí algoritmu) není prostor pro náhodné stavy a pocity uplatní se při řešení mnoha úloh (nejen matematických) Lidské myšlení kombinuje oba přístupy často podvědomě

Algoritmus ALGORITMUS je přesný návod či postup, kterým lze vyřešit daný typ úlohy je posloupnost operací, které řeší zadaný úkol Při použití výrazu ALGORITMUS zpravidla očekáváme úkol řešený počítačem. Může však být řešen i člověkem. Operace použité v algoritmu musí být zapsány tak, aby byly procesorem vykonatelné

Algoritmizace ALGORITMIZACE je proces vzniku algoritmu. Lze ji rozdělit do čtyř etap: analýza – seznámení s problémem a prostředky, které máme k dispozici návrh etap a postupu řešení – stanovení kroků vedoucích k cíli sestavení algoritmu simulace / testování

Vlastnosti algoritmu Hromadnost Jednoznačnost (determinovanost) funguje pro libovolné vstupní údaje, splňující vstupní podmínky Jednoznačnost (determinovanost) v každém kroku je jednoznačně určeno, co se má vykonat dál Konečnost (rezultativnost) po konečném počtu kroků musí algoritmus skončit a výstupní údaje musí splňovat výstupní podmínky Opakovatelnost při stejných vstupních hodnotách vyjdou stejné výstupní hodnoty

Záznam algoritmu Algoritmy můžeme zaznamenávat: slovně - přirozeným jazykem - jednotlivé kroky postupu jsou vyjádřeny větami v přirozeném jazyce – je nevhodné pro jeho bohatost a tedy určitou nepřesnost při vyjadřování graficky - jednotlivé kroky jsou popsány grafickými značkami se slovním popisem matematicky - soustavou rovnic programem - jednotlivé kroky jsou popsány instrukcemi určitého procesoru

Algoritmy v běžném životě NÁVODY, POSTUPY, PŘEDPISY kuchařka návod na sestavení nábytku silniční pravidla pravidla ve sportu (herní systémy) choreografie tance praní prádla, žehlení práce na zahrádce

Symboly vývojových diagramů počátek nebo konec zpracování algoritmu dílčí krok zpracování algoritmu vstup/výstup rozhodovací blok – větvení postupu algoritmu podmíněný cyklus – probíhá, dokud vyhovuje podmínce podprogram – skupina kroků vyjádřena jedním symbolem (nahrazuje samostatný vývojový diagram)

Příklad algoritmu ZAČÁTEK ČTI: A, B C:=A+B ZOBRAZ: C KONEC