ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová
Advertisements

Rozvitý středověk Život na vesnici.
Rozvitý středověk Život na venkově
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-52 Anotace
Středověká vesnice Kdy vznikla vesnice, ve které bydlíte?
Vznik měst a jejich význam
Vznik měst a jejich význam
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zdravotnický asistent, druhý ročník Vývoj lidské společnosti Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie,
Zdravotnický asistent, první ročník Sociální vyloučení Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná.
Vesnická kolonizace a změny v zemědělství
VRCHOLNÝ STŘEDOVĚK Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o vrcholném středověku a jeho charakteristice.
ZEMĚDĚLSTVÍ ve vrcholném středověku
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 17- Rumunsko, Bulharsko AnotacePrezentace, která se zabývá charakteristikou Rumunska, Bulharska AutorMgr. Kamila Bočková.
Vrcholný středověk SPOLEČNOST.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Rozvinutý středověk - města Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Dědictví antiky Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno: 2012 ZA, 2.
Zemědělství ve středověku
KOLONIZACE A VZNIK MĚST
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
SPOLEČNOST VRCHOLNÉHO A RANÉHO STŘEDOVĚKU
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zdravotnický asistent, první ročník Domácí násilí II Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Velká Morava Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno: 2012 ZA, 2. ročník,
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Zdravotnický asistent, první ročník Manipulace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
VENKOV VE VRCHOLNÉM A POZDNÍM STŘEDOVĚKU 7. ročník.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Zdravotnický asistent, první ročník Diskriminace na základě věku Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie,
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Identifikátor materiálu:ICT_ x- xx Pořadové číslo projektuCZ.1.07./1.4.00/ Anotace AutorTomáš Lešingr Očekávaný výstup Speciální vzdělávací potřebyžádné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 6- Německo AnotacePrezentace, která se zabývá charakteristikou Německa AutorMgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník Kapitoly z českých a světových dějin České země za první světové války Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Z.Šupková Název šablonyIII/2.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Anotace: Seznámení se s životem tehdejšího obyvatelstva ve středověku.
Čechy v 9. a 10. století Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Přemyslovci Datum vytvoření RočníkPrvní.
ŽIVOT ZEMĚDĚLCŮ Zemědělci díky pokročilejšímu zemědělskému nářadí a nové metodě obdělávání půdy dosahovali během vrcholného středověku vyšších výnosů.
VY_32_INOVACE_D7.15   Autor: Mgr. Nováková Jana
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Eva Procházková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Jak se žilo ve vrcholném středověku?
9.Vrcholný a pozdní středověk
Transkript prezentace:

ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Rozvinutý středověk - vesnice Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno: 2012 ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař

Název sady Kapitoly z českých a světových dějin – Rozvinutý středověk - vesnice Tematická oblast Dějepis Anotace Výukový materiál představuje zemědělství a kolonizaci vrcholného středověku Očekávaný výstup Žáci se seznámí se základními rysy středověkého zemědělství a s kolonizací Autor Mgr. Jan Slovák jan.slovak@szszlin.cz Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žáci 1. a 2. ročníku střední odborné školy Stupeň a typ vzdělávání Střední, humanitní Vytvořeno 2012 ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin, Rozvinutý středověk - vesnice / Mgr. Jan Slovák

Rysy rozvinutého středověku / 13.-15.století Přetrvává zemědělský charakter společnosti Základem je rodina Křesťanství spojuje všechny vrstvy Učení o trojím lidu – duchovní – spása lidu světský stav – panovník, šlechta dělný lid – svobodní, poddaní Rozvoj měst – kolonizace Populační vzestup (efektivnější zemědělství – kolem r.1300 v Evropě asi 73 mil lidí) Upevnění moci panovníka, vznikají šlechtické rody – majetek dědičný Roste význam peněz a těžby drahých kovů (stříbro) ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin, Rozvinutý středověk - vesnice / Mgr. Jan Slovák

Zemědělství [1] Trojhonný systém – ozim, jař, úhor Pěstuje se: pšenice, proso, oves, žito, luštěniny, zelenina – zelí, cibule,česnek, okurky, dýně, mrkev, celer, ředkev, ovoce, víno, len Dobytek na pastvě, nedostatek chlévské mrvy Rádlo vytlačováno pluhem, místo jařma chomout ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin, Rozvinutý středověk - vesnice / Mgr. Jan Slovák

Jařmo / chomout [2,3] Jařmo – upevňuje se za rohy nebo šíji zvířete Chomout – větší využití síly koně nebo vola, hlubší orba, větší výnosy ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin, Rozvinutý středověk - vesnice / Mgr. Jan Slovák

Vesnická kolonizace 11./13.st., místo vyhledává lokátor [4] Vnitřní a vnější kol. Nová půda, poddaní Nové uspořádání vesnice – domy uspořádané podél cesty, kolem návsi, na křižovatkách cest, s polem za domy Kolonizátoři z Německa – Čechy se tak jazykově stávají česko-německými Funkce rychtáře, který jedná s vrchností (Holašovice v J.Č. seznam památek Unesco) ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin, Rozvinutý středověk - vesnice / Mgr. Jan Slovák

Úkoly Charakterizuj rozvinutý středověk. Vysvětli učení o trojím lidu. Co to znamená, že křesťanství spojuje všechny vrstvy? Popiš změny v zemědělství. O čem svědčí? Jak fungoval trojhonný systém? Jak probíhal proces vesnické kolonizace? Porovnej podobu dnešní vesnice s tou středověkou a charakterizuj změny na vesnici. ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin, Rozvinutý středověk - vesnice / Mgr. Jan Slovák

Zdroje [1] [cit. 2012-06-06]. Dostupný na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:3-piantagione,Taccuino_Sanitatis,_Casanatense_4182..jpg> [2] [cit. 2012-06-06]. Dostupný na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:09.Chugo.jpg> [3] [cit. 2012-06-06]. Dostupný na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pferdearbeitsgeschirr.jpg> [4] [cit. 2012-06-06]. Dostupný na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Holasovice1.jpg> ZA, 1. ročník / Kapitoly z českých a světových dějin, Rozvinutý středověk - vesnice / Mgr. Jan Slovák