DEVELOPMENT DVP - 6 Facility management LS 2009

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Facility management v praxi
Advertisements

1 Řešte důležitější věci.. Rozvoj firmy, získávání nových zákazníků, golf.. O účetnictví a daňové otázky, včetně kompletní agendy mzdové účtárny se profesionálně.
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Projektové řízení Modul č.1.
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Facility management ČSN EN
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Současné trendy outsourcingu mezd
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
Management kontinuity činností organizace
Řízené služby v praxi. CENA - NIŽŠÍ TCO - SNADNÁ KONTROLA NAD INVESTIČNÍMI A PROVOZNÍMI NÁKLADY Provozní náklady Porovnání nákladů při pořízení systému.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační systémy Tomáš Maděra.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Outsourcing a Facility Management
Předmět: Řízení podniku 1
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Resort obrany Ideální prostředí pro outsourcing. Objektivní podmínky Profesionalizace armády –Specializace příslušníků ozbrojených sil –Zvýšené nároky.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Jak předcházet finančním problémům Odbor: Finanční a strategické služby 2011.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
MODERNÍ ZPRACOVÁNÍ PROJEKTOVÉ DOKUMENTACE. Obsah Vývoj reprografických služeb Co by dnes měli projekční, developerské a stavební firmy požadovat od svého.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
ASP a.s. ASP a.s. ASP a.s. je mezinárodní softwarová společnost zaměřená na komplexní implementaci a maintenance FM systémů společností a institucí. 
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Manažerské informační systémy Informační systémy Ing. Dagmar Řešetková
Management systému řízení kvality
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Vratislav Paulík ředitel projektů
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
Technicko-ekonomický software Buildpass pro údržbu a obnovu objektů
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Naklady a jejich členění
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
0 A healthier tomorrow. MUDr. Pavel Kubů CEE Healthcare Business Development Manager Přínosy eHealth nástroji koordinované zdravotní péče pro klienty Maccabi.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Chytrý Jihomoravský kraj ?
účetnictví, daně a controlling
Výrobní faktory organizace
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
Obhajoba diplomové práce
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

DEVELOPMENT DVP - 6 Facility management LS 2009 Ing. Luboš Krejčí, CSc.

Facility management Dle IFMA: Metoda, jak v organizacích sladit pracovní prostředí, pracovníky a pracovní činnosti. Zahrnuje v sobě principy obchodní administrativy, architektury, humanitních a technických věd.

Facility management Cílem je posílit ty procesy v organizaci, pomocí nichž pracoviště a pracovníci podají nejlepší výkony a v konečném důsledku pozitivně přispějí k ekonomickému růstu a celkovému úspěchu organizace. Zajišťuje služby, které co nejlépe podporují hlavní proces podniku a to v takové podobě, která je: nákladově optimální pro pracovníka nejpříjemnější legislativně a formálně regulérní ekologická a energeticky efektivní odpovídající firemním standardům

Standardy v oblasti FM Norma ČSN EN 15 221 dvě části: ČSN EN 15 221-1 Termíny a definice ČSN EN 15221-2 Průvodce přípravou FM smluv Oblast Facility Managementu může být seskupena podle požadavků klienta a ty mohou být souhrnně zařazeny do dvou hlavních skupin: prostor a infrastruktura lidé a organizace Základním konceptem Facility Managementu je zajištění integrovaného řízení na strategické a taktické úrovni tak, aby došlo ke sladění dohodnutých poskytovaných podpůrných služeb (FM-služeb).

Facility management Dvě základní oblasti: Hard services – technická správa objektů a jejich technologií (VZT, ZTI, ÚT,…) Soft services – netechnické služby (úklidové, administrativní služby, ostraha projektů, údržba venkovních ploch,…)

Facility manager V praxi existují dva typy manažerů: snaha o dosažení optimální výše provozních nákladů a zajištění kvality poskytovaných služeb V praxi existují dva typy manažerů: Facility manažer společnosti (Corporate Facility Manager) je podrobně seznámen s detaily primárního procesu ve své společnosti a je obeznámen se schopnostmi a požadavky jednotlivých zaměstnanců, zná vstupy, výstupy a požadavky jednotlivých zařízení. Facility manažer dodavatelské společnosti (zejména u velkých FM dodavatelů) nemůže být dopodrobna seznámen se všemi detaily primárního procesu svého klienta a zejména nemůže znát jeho střednědobé= a dlouhodobé strategie, ale musí znát činnost svého klienta natolik, aby mohl bezchybně zajišťovat podporu těchto procesů. Jeho priorita je tak více v provozu a střednědobém a krátkodobém plánování.

Pravomoce interního a externího facility manažera

Postavení facility manažera

Facility management FM přináší: Snížení základních nákladů (5% - 30%) Zvýšení výkonnosti Zkvalitnění kontroly Vyšší využití zdrojů / majetku Lepší obchodní přehled Zvýšená flexibilita Povýšení expertních zkušeností/technologií Zkvalitnění servisů a služeb Vyšší uspokojení zákazníků Snadnější komunikace

Outsourcing služeb Proč služby outsourcovat: plné soustředění na vlastní “core“ byznys zvýšení kvality procesů a snížení nákladů na ně externí dodavatel přebírá zodpovědnost za svěřené činnosti, dělí se o možná rizika z nich plynoucí outsourcing vede ke zprůhlednění nákladů na podpůrné činnosti a následné optimalizaci na ně výhoda strategického partnera know-how specializovaného externího dodavatele dává přirozený prostor pro optimalizaci, rozvoj a růst kvality podpůrných procesů ve firmě

Informační podpora FM CAFM (Computer aided facility management) - systémy pro plánování a řízení podpůrných procesů Kvalitní a stále aktuální pasporty jsou pro řízení podpůrných procesů klíčovou událostí. prostorový pasport (údaje o prostoru) technický pasport (data o majetku) stavební pasport (data o konstrukčních prvcích a dílech objektu)

Zapojení FM nejlépe již ve fázi projektování (řešení uspořádání jednotlivých prostor, jejich vybavení a následné využití pro zajištění bezproblémového provozu) s ohledem na technologie je úkolem FM ve fázi projektování určit takovou technologii, která má nejlepší poměr mezi pořizovací cenou a provozními náklady v současnosti mnoho developerů využívá v přípravě projektu služeb facility manažerů

Facility management Příklad zajišťovaných služeb: Správa objektů Technická supervize majetku Technicko inženýrské zajištění oprav a investic Technická správa a údržba Účetnictví a správa daní Evidence majetku Nájemní vztahy Realitní činnost – zprostředkování nájmů Agenda pojištění Správa pohledávek Autoprovoz Fotodokumentace Mzdová agenda

Facility management Pokud je facility management důsledně zaveden lze ušetřit až 30% provozních nákladů a až 40% prostoru.

Facility management Snižování nákladů: až 10% snížení nákladů na údržbu v důsledku snížení prostojů až 10% snížení nákladů na údržbu v důsledku zvýšené účinnosti využívání servisních prostor a vybavení 10 až 20% snížení nákladů na údržbu v důsledku efektivnější práce s náhradními díly a materiály až 10% snížení nákladů na údržbu v důsledku prodloužení životnosti až 20% snížení nákladů na údržbu v důsledku účinnějšího dohledu a kontroly

Obecné přínosy FM snížení provozních nákladů zvýšení výkonnosti zaměstnanců jednorázově zvýšit zisk snížení poptávky v prostoru strategická vize pro plánování přesnější účetní a skladové přijímání separace nájemného a odpisů optimalizace fondů přesné adresování nákladů

Hlavní oblasti využití FM průmyslové podniky finanční instituce administrativní centra nákupní centra nemocnicím, univerzitám státní instituce

KONEC Dotazy Zdroje: www.ifma.cz www.systemonline.cz www.bydleni.cz (Facility management ušetří spoustu nákladů i starostí) www.block.cz (Facility management) www.abs-portal.cz (Facility manažer a jeho role) www.elat.cz www.c-fm.cz www.asseco.cz (Facility management) Dotazy KONEC