Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy 2010 - 2019
Požadavky a cíle Nutnost reagovat na novou evropskou legislativu (nařízení EP č. 1370) Posílení role objednatele dopravy (zejména hl. m. Prahy) – vyšší kontrola nad dodržováním kvality poskytovaných služeb Efektivnější chování dopravců - rozumnější plánování nákupu nových vozidel Posílení konkurenčního prostředí (postupné vyhlašování výběrových řízení = vyšší kvalita za nižší cenu)
Smlouvy na linky PID 2010-2019 1) Smlouva s DPP na městské linky (metro, tramvaje, autobusy MHD) určuje konkrétní plán rozsahu dopravy na 10 let s možností vypisování výběrových řízení na autobusové linky 2) Smlouvy s ostatními dopravci na městské linky (autobusy MHD) otevírá možnost vypisování výběrových řízení až do objemu 100% kontraktu (zadavatel hl. m. Praha) 3) Smlouvy se všemi dopravci na příměstské autobusové linky (linky 300, 400) (včetně DPP) otevírá možnost vypisování výběrových řízení až do objemu 100% kontraktu (společný zadavatel ROPID + Středočeský kraj + obce) 4) Smlouva s ČD, a.s., (železnice v Praze) řeší rozsah dopravy i uznávání Tarifu PID ve vlacích (dosud na toto 2 samostatné smlouvy) linky 100-299 linky 300-499
Smlouva s DPP na městské linky doba platnosti: 2010 – 2019 celkový objem zakázky: ……… vozokm (………. Kč) ročně rozbor ceny za dopravní výkon podle jednotlivých trakcí (metro, tramvaje, autobusy) – uváděno ve vozových km možné úpravy celkového objemu dopravních výkonů (+/-) 5% autobusových výkonů v letech 2010-2013 je navrženo pro výběrová řízení Standardy kvality PID – nedílnou součástí smlouvy veškeré peníze na provoz PID půjdou přes jeden účet hl. m. Prahy spravovaný ROPIDem (stejně jako u dnešních smluv s ostatními dopravci)
Ostatní smlouvy PID (příměstské autobusy, železnice, městské autobusy mimo DPP) u všech smluv platnost 10 let (2010-2019) výhoda pro objednatele (města, obce): větší kontrola nad plněním smluv jednotné měřítko pro kontrolu kvality možnost nastavit přísnější pravidla díky výběrovým řízením výhoda pro dopravce: větší jistota oproti jednoletým smlouvám rozumnější plánování nákupu nových vozidel spravedlivější přístup od objednatelů (jednotné standardy kvality, výběrová řízení s jasnými kritérii) + součástí budou opět Standardy kvality PID (autobusy, vlaky) + autobusová doprava je díky novým smlouvám připravena na postupné vyhlašování výběrových řízení
Standardy kvality PID Stanovují jednotnou úroveň kvality pro všechny dopravce PID Určují jednotný způsob měření a porovnávání dopravců mezi sebou Definují kvalitu přepravy z hlediska cestujícího Jsou základem pro budoucí výběrová řízení Základní kritéria při výběrových řízeních: cena dopravního výkonu kvalita poskytovaných služeb