Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova
Advertisements

ŠIKANA Co je šikana, její druhy Občanská výchova Milan Šimek.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a zdraví – Výchova ke zdraví – Formy násilí autor VM:Ing.
ŠIKANA.
Název: Co mi hrozí Vypracovali:Kateřina Kratochvílová a Jiří Virgl
Domácí násilí „Domácí násilí je nejrozšířenější, nejvíce podceňované, nejméně kontrolovatelné.“
Vztahy mezi lidmi Seznamuje žáky se vztahy mezi lidmi ať už v pozitivním nebo negativním smyslu.
VY_32_INOVACE_VkZ Druhy a formy násilí
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_161_čas-úkoly pro přemýšlivé Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_157_rovnoměrný a nerovn. pohyb Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Název projektu:Moderní škola 2010 Číslo projektu, šablona: CZ.1.07./1.4.00/ I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační.
VY_32_INOVACE_VkZ.6.01-Šikana-prezentace
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Šikana Zdroj: .
ŠIKANA Mgr. Radka Mrázová.
Klára Šťastná 2.Ročník MK
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_175_čas-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_151_čínské délkové jednotky Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_176_testík dráha, rychlost, čas Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká.
VY_32_INOVACE_PSYPS15960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_174_čas-výpočet Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Kyberšikana Radka Blažková.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_165_čas-křížovka Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_166_rychlost Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova
Vzájemná pomoc Petr Machala. Alfred Adler říkal, že člověk usiluje získat osobní moc neúspěch může vyvolat pocit méněcennosti Jste v něčem lepší než ostatní?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_158_rov a nerov. pohyb-otázky Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká.
RIZIKOVÉ CHOVÁNÍ VE ŠKOLE
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova
Kyberšikana.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_171_dráha-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova
Agrese a agresivita.
Sociální patologie SCPT SCPA
KYBERŠIKANA. Co je kyberšikana? Kyberšikana je šikanování jiné osoby (ubližování, ztrapňování, obtěžování, ohrožování, zastrašování) s využitím internetu,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Společnost Autor: Mgr. Miluše Džuberová ŠIKANOVÁNÍ vyhrožování rvačky vymáhání peněz.
KYBERŠIKANA Prezentace ke stáži MVČR2, projekt E-SYNERGIE Jana Drlíková.
KYBERŠIKANA Mgr. Martina Miloica ZŠ Heyrovského 33, Olomouc.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Násilí Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Domácí násilí ©Manová Pavla, Bc.. Domácí násilí je fyzické, psychické anebo sexuální násilí mezi blízkými osobami, ke kterému dochází opakovaně v jejich.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo výzvy: 34 Předmět: Občanská výchova Ročník:
STRATEGIE ŘÍZENÍ TŘÍDY ŠIKANA.  Strategie řízení třídy je také závislá na rozdíly mezi žáky. Každý žák je osobnost a např. to, co jednoho motivuje k.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Agrese, šikana Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Geometrické tvary Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Geometrie Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Šikana ….. a její prevence VY_32_INOVACE_10_36.
Žák se dozví, jaký je rozdíl mezi šikanou a kyberšikanou
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
KYBERŠIKANA.
Sčítání a odčítání do 10 Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
Šikana.
ŠIKANA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_05_šikana.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1659 Název projektu: Modernizace výuky na Česká Lípa Tyršova Název příjemce dotace: ZŠ Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova 1526, příspěvková organizace Název materiálu/sady: Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti - Šikana

VY_12_INOVACE_55_ŠIKANA Jméno autora VM Mgr. Jitka Pazourková Datum vytvoření VM Prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací oblast/obor Výchova k občanství Anotace VM Výklad tématu „Šikana“, diskuse

Charakteristika agresora Charakteristika oběti ŠIKANA Co je šikana Druhy šikany Charakteristika agresora Charakteristika oběti Kyberšikana

Co je šikana cílené násilné a ponižující chování jednotlivce nebo skupiny vůči slabšímu = oběti záměrem je oběť ohrozit, ponížit, zastrašit nebo jí ublížit oběť se neumí bránit agresorovi přináší šikana uspokojení závažná agresivní porucha chování,která bývá často utajena fyzické násilí či psychické vydírání

Druhy šikany FYZICKÁ = bití, škrcení, ničení věcí, bránění vstupu, krádeže, ohrožování zbraní PSYCHICKÁ = urážky, zesměšňování, pomluvy, neodpovídání na pozdrav, vydírání, vyhrožování, nadávání Doplň konkrétní příklady

Charakteristika agresora nemorální a sobecký jedinec AGRESIVITA (spojená s tělesnou zdatností) časté prospěchové a výchovné problémy

Charakteristika oběti viditělně bojácný jedinec může mít tělesný handicap (např. obezita) psychická nevyrovnanost, přecitlivělost, nízké sebevědomí

Následky šikany Psychické = úzkost, strach, poruchy spánku, únava, neúspěch ve škole, neschopnost navazovat vztahy… Zdravotní = úrazy, vyčerpání, alergie, stres, vysoký tlak… Sociální = narušený charakter, zhoršení prospěchu, snížené ambice, kriminalita…

Kyberšikana využívá moderní technologie mobilní telefony fotoaparáty kamery internet anonymita útočníka + početné publikum protizákonné chování, kriminální čin

Urči, co je a co není šikana Petra je naštvaná na Kláru, protože jí neporadila při písemce. Petr vyžaduje, aby mu Honza dával každý den svačinu. Patrik s Jirkou se strkají, chtějí být první u dveří. Jana se zlobí na Terku, protože jí zlomila pastelku. Bára nutí Petru, aby s ní kouřila na záchodě, jinak ji zesměšní před celou třídou. Matěj vyžaduje, aby mu Libor zavazoval tkaničky u bot. Dva chlapci se poprali kvůli dívce. Spolužák napsal na facebook nehezké věci o spolužačce a použil vulgární slova.        

Zdroje obrázků: Šikana [online][cit. 2012-12-01]. Dostupné z: http://deti.zachranny-kruh.cz Druhy šikany [online][cit. 2012-12-01]. Dostupné z: http://www.zachranny-kruh.cz Agresor [online][cit. 2012-12-01]. Dostupné z: http://www.naseinfo.cz Oběť [online][cit. 2012-12-01]. Dostupné z: http://21stoleti.cz Kyberšikana [online][cit. 2012-12-01]. Dostupné z: http://zsbrezova.leris.cz