Zákon o významné tržní síle a jejím zneužití Petr Vyhnálek 11.11.2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

GOOD DECISIONS – BAD OUTCOMES
Investiční certifikáty a příklady jejich použití
Teorie měnových kurzů.
Determinanty zahraničních investic na firemní úrovni v ČR Peter Tóth ČNB a CERGE-EI.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Elektronický obchod jako těžiště informací Elektronický obchod jako těžiště informací pro přeměnu strachu do akcí a rozvoje regionů pro přeměnu strachu.
Svatomartinská konference Trendy a vývoje soutěžního práva 2009 Michal Petr Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Ekonomická závislost Stálo 10 let čekání.
První zkušenosti ze vstupu ČR do EÚ Dopady na energetiku a průmysl Pohled ERÚ konference AEM 14. a 15. září 2005 Praha Josef Fiřt - ERÚ.
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Význam informací v podnikání
Aktuální vývoj v pojišťovnictví a jeho regulaci
Pravidla trhu s plynem v ČR - účastníci trhu s plynem Říčany, červen 2003 Pavel Dočekal, Transgas, a.s.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
SOUČASNÝ SYSTÉM PEVNÝCH VÝKUPNÍCH CEN PRO ELEKTŘINU
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Světová hospodářská krize
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Vybrané metody analýzy
MARKETINGOVÝ MIX.
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
5.Měření trhu.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Investice Benson Oak Tisková konference KK Central, Praha 22. květen 2008 CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW AND APPROVAL DRAFT 5/17/08 –
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Daňový dopad a přesun „Žádný daňový subjekt netouží být zdaněn a vždy se bude pokoušet přenést daň na někoho jiného.“
EURO Gas Business Breakfast Plynárenství před a po otevření trhu z pohledu distributora plynu Ing. Josef Kastl President, Česká plynárenská unie Praha,
2.Marketingové prostředí
Zadání případové studie
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Pozice odběratelů elektřiny v ČR Seminář SVSE květen 07 K.Šimeček.
1 Brno, Ing. Petr Fajmon Dopady liberalizace a legislativních změn na JMP,a.s.
EKONOMIKA TRH Ing. Hana Kročová
TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 MICHAL ŠUSTR COUNTRY MANAGER pro ČESKO, SLOVENSKO a MAĎARSKO ARISTON THERMO CZ s.r.o.
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
AUKCE SPEKTRA - očekávání a realita – Marek Ebert, ČTÚ Digitální výzvy 2012 Praha, 8. listopadu 2012.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Investice Benson Oak Tisková konference KK Central, Praha 22. květen 2008 CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW AND APPROVAL DRAFT 5/17/08 –
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Ekonomické dopady obchodování s povolenkami z pohledu provozovatele velké podnikové energetiky Ing. Petr Matuszek Seminář AEM Praha 23. listopadu 2006.
Liberalizace energetiky a její vliv na PRE
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Ing.K.Šimeček Stav otvírání trhu s energií v ČR z pohledu SVSE Září 2002.
Vliv novelizované legislativy na činnost OTE Miroslav Marvan IX. jarní konference energetických manažerů Poděbrady 15.března 2005.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Asociace energetických manažerů a Sdružení velkých spotřebitelů Ing. Aleš Valla Obchodní ředitel MORAVIA ENERGO, a.s. Nová pravidla vyhodnocování odchylek,
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Asociace energetických manažerů Brno, 20. září 2004 Energetický zákon ELEKTROENERGETIKA A TEPLÁRENSTVÍ Ladislav Havel © 2004 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
SPACE ANALÝZA.
Mikroprostředí firmy.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
RENESANCE? pojmy – dojmy - názory Armáda a druhý dech českého zbrojního průmyslu 181. Žofínské fórum Petr Novák.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Fungování energetických trhů v EU a ČR Dopady chystaných změn energetických koncepcí na energetiku a její zákazníky 1. listopadu 2012 Ing. Jiří Bis.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
Hodnocení energetických trhů z pohledu velké průmyslové energetiky Ing. Petr Matuszek Fungování energetických trhů v ČR a EU Praha 23. října 2006.
Ing. Pavel Šolc Náměstek ministra průmyslu a obchodu Státní energetická koncepce 11 Ochrana práv spotřebitelů a zákazníků na energetickém trhu Konference.
Řepka a možnosti jejího zapojení v komoditní vertikále Bakalářská práce Vypracoval: Adam Čáslava Vedoucí práce: prof. Ing. Věra Bečvářová, CSc.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Maastrichtská kritéria a ČR, současnost a perspektivy. ČR a Euro.
Má české potravinářství ještě nějakou budoucnost? Ing. Miroslav Toman, CSc. prezident Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR.
Marketingový plán podniku
Marketingový systém řízení
Marketingové strategie
Transkript prezentace:

Zákon o významné tržní síle a jejím zneužití Petr Vyhnálek

Postoj obchodníka Zákon je diskriminační Neřeší tržní sílu dodavatelů Obsahuje spoustu chyb Nic nevyřeší – není nutný Přináší rizika, která nebyla hodnocena Bude mít dopad na všechny účastníky na trhu „Střílí se jinam, než se míří“

Proč není nový zákon nutný? Stávající legislativa umožňuje postihovat prohřešky obchodníků a dodavatelů Zákon nenahradí odvahu „jít do konfliktu“ a právního sporu Nepřinutí nikoho obchodovat

Rizika spojená s novou legislativou Nebyla předkladateli vůbec hodnocena Názory odborníků Dále zhorší vztahy mezi obchodníky a jejich dodavateli

Dopady na dodavatele, obchodníky a zákazníky Růst cen Růst podílu zahraničních výrobků Růst podílu privátních značek Pokles počtu domácích dodavatelů Velcí a silní budou ještě větší a silnější