Kočka domácí, pes domácí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př.4.01-domácí zvířata-prezentace
Advertisements

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Evropské vlajky 5. ročník
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
Čeleď: Šelmy kočkovité
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Řád: Šelmy Pes domácí: nezatažitelné drápy
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA – 2. ROČNÍK
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Houby 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Třída: savci Řád: šelmy.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Rozmnožovací soustava 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vylučovací soustava 5. ročník
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Rostliny na jaře 4. ročník
Smyslové ústrojí 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Čeleď: šelmy kočkovité
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Hvězdy, souhvězdí 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Subtropický pás 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
PES DOMÁCÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ PŘÍRODOPIS NA II. STUPNI ZV-LMP Téma:
VLK OBECNÝ Tereza Mičkova 8.A. OBSAH Zařazení Jak vypadá ? (obecné informace) Rozdíly mezi psem a vlkem Zajímavostí Obrázky Zdroje.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Kočka domácí, pes domácí
KOČKA DOMÁCÍ KOČKA DIVOKÁ
Období: září – prosinec 2011
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_10
ŠELMY PLACENTÁLOVÉ.
Transkript prezentace:

Kočka domácí, pes domácí Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Kočka domácí, pes domácí 4. ročník

Kočka domácí Kočku si člověk ochočil již před několika tisíci léty. Chovali ji již obyvatelé starého Egypta jako užitečné zvíře. Kočky lovily myši v obilných sýpkách. Dnes  lidé chovají kočky také pro své potěšení.

Kočka je šelma. Nežije ve smečkách jako šelmy psovité Kočka je šelma. Nežije ve smečkách jako šelmy psovité. Její potrava je převážně masitá. Na kořist číhá a přepadá ji skokem. Ostré drápy zatne do těla kořisti a silnými trháky úlovek usmrtí. Loví za šera, ráno nebo večer. (Schopnost dobře vidět jí dává výhodu vůči kořisti.) Vyhledává teplá, suchá místa, kde ráda během dne odpočívá. Zdomácnělé kočky se drží více domu než svého pána.

Stavba těla Hlava kočky je kulatá. Čelisti jsou krátké, oči směřují dopředu a ušní boltce jsou vztyčené. Na čenichu má výrazné hmatové vousy.

Znaky kočkovitých šelem:  Tělo porostlé hebkou hustou srstí, kulatá hlava, výrazné špičáky a trháky. Drápy na prstech jsou zatažitelné. Kořist přepadají skokem.

Při hrách i lovu se projevuje ohebnost a pružnost jejich těla Při hrách i lovu se projevuje ohebnost a pružnost jejich těla. I když padá kočka z výšky, vždy se otočí tak, aby dopadla na všechny čtyři nohy.

Zde jsou nakreslené prsty se zatažitelnými drápy, které jsou ovládány svaly.  Ukryté silné a ostré drápy kočka vysunuje při natažení prstů, když leze na stromy a když loví.

Nejdokonalejším smyslem kočky je sluch Nejdokonalejším smyslem kočky je sluch. Kočka, stejně jako pes, slyší vysoké tóny, které člověk nevnímá. Sluch kočky je mnohem lepší než sluch psa. Zrak je také dokonalý. Kočka vidí barevně a vidí i za šera. Otvor, kterým proniká světlo do oka - zornici -, dovede kočka velmi výrazně zúžit nebo rozšířit. Řídí si tak podle potřeby množství světla, které do oka proniká.

Všimli jste si někdy, jak kočce svítí v noci oči, když na ně dopadne světlo?  Je to proto, že kočka má v oku zvláštní vrstvu, která podobně jako odrazové sklíčko na kole odráží světlo. Světlo tak v malém množství dokonale využije.  Čich je u kočky nejslabším smyslem. Je však dokonalejší než čich člověka.

Vnitřní ústrojí kočky

Plemena koček  Z kočky divoké byla vyšlechtěna řada plemen kočky domácí. Plemena dlouhosrstých koček známe jako kočky perské nebo angorské. Kočky krátkosrsté jsou plemena domácího původu, ale i plemena cizí.

Pes domácí  Pes je šelma. Pochází z jiné šelmy, vlka. Vlci žijí ve smečkách. Pes byl jedním z prvních zvířat, které si člověk ochočil. Provází ho od nejstarších dob a přináší mu užitek. Jeho hlavní potravou je maso. Potravu - kořist, kterou loví, štve během.

Na povrchu těla má pes kůži, ze které vyrůstá srst Na povrchu těla má pes kůži, ze které vyrůstá srst. Tvoří ji dva druhy chlupů, delší a tuhé pesíky, kratší, hustší a měkká podsada.

Pod kůží jsou svaly, které umožňují psovi pohyb Pod kůží jsou svaly, které umožňují psovi pohyb. Pes je dobrý a vytrvalý běžec, umí plavat, dobře skáče.

 Pes vidí jen černobíle. Je schopen slyšet zvuky, které člověk neslyší (vysoké tóny). Čich mu umožňuje rozlišit jednotlivé pachy a nalézt stopu.

Slyšeli jste někdy jít psa v tichu po hladké podložce, např. po linoleu? Cvaká to. Pes má na nohou silné, tupé, nezatažitelné drápy.

Zajímavosti ze života psů Ve smečkách si vlci při lovu pomáhají. Vlčí smečka měla a má své uspořádání. Každá smečka má svého vůdce. Podřízení jedinci vyjadřují uznání jeho postavení například olíznutím jeho čenichu. (Proto se psi také snaží olizovat obličej svého pána - uznávají tím jeho nadřazenost.) Své území si psi "značkují" páchnoucí močí. Zanechávají tak znamení pro ostatní psy. Tyto, ale i další projevy, jako vrčení, štěkání, vytí, vrtění ocasem a jeho zdvižení, jsou pudovým chováním psa.

Oblíbená plemena Doga Dobrman Boxer

Čau čau Kokršpaněl Knírač Labrador

Bígl Bernský salašnický Kolie Německý ovčák

Kočka domácí – přírodověda 4. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Přírodověda – Věra Štiková – Nová škola Přírodověda – RNDr. J. Jurčák - Prodos Přírodověda – J. Mladá, L. Podroužek – SPN Přírodověda – D. Kvasničková - Fortuna Přehledy živé přírody - Alter Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz)