Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Advertisements

IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM02 Předmět: Český jazyk Ročník: 3. Klíčová.
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Eduard Bass Klapzubova jedenáctka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Matematika a její aplikace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují podle učebnice, zápisů.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Věta jednoduchá a souvětí.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (25. – 33. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Křížovka 1. Název pro tura, vepře, tele …… 2. Kostka - geometricky.
Procvičování s číslicemi Slovní druhy Slovní druhy a jejich číslice ○ ○ Podstatná jména Přídavná jména Zájmena Číslovky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
5 Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr. Nataša Bartoníčková Název: VY_12_INOVACE_ČESKÝ JAZYK A LITERATURA_2_15.TVAROSLOVÍ Téma:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_CJ Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: červen 2012 Určeno pro 6. ročník Český jazyk 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného počtu bodů (Lze pracovat i ve skupinách, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Úloha č. 34 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) U chalupy měl pěkný rovný kousek loučky, z té udělal hřiště, prodal kozu, koupil za to dva míče a kluci začali trénovat. Které slovní druhy nejsou zastoupeny v uvedeném větném celku z úvodního textu? A) zájmena, příslovce, částice B) příslovce, částice, citoslovce C) zájmena, částice, citoslovce D) spojky, částice, citoslovce Společné zadání pro úlohu č Byl jednou jeden chudý chalupník, jmenoval se Klapzuba, a ten měl jedenáct synů. Ve své chudobě nevěděl co s nimi, a tak z nich udělal fotbalové družstvo. U chalupy měl pěkný rovný kousek loučky, z té udělal hřiště, prodal kozu, koupil za to dva míče a kluci začali trénovat. Nejstarší, Honza, byl hrozný čahoun, šel tedy do branky, nejmladší dva synové, Frantík a Jura, byli drobní a mrštní, ty tedy starý Klapzuba postavil na křídla. Řešení: V textu je obsaženo zájmeno „té“, a proto lze vyloučit variantu A) a C). Dále je v textu obsažena spojka „a“, a proto lze vyloučit variantu D). Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 35 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) Úloha č. 35 nejstarší Jaký je základní tvar (1. stupeň) přídavného jména nejstarší z uvedeného textu? A) starý B) stáří C) starší D) staří Společné zadání pro úlohu č Byl jednou jeden chudý chalupník, jmenoval se Klapzuba, a ten měl jedenáct synů. Ve své chudobě nevěděl co s nimi, a tak z nich udělal fotbalové družstvo. U chalupy měl pěkný rovný kousek loučky, z té udělal hřiště, prodal kozu, koupil za to dva míče a kluci začali trénovat. Nejstarší, Honza, byl hrozný čahoun, šel tedy do branky, nejmladší dva synové, Frantík a Jura, byli drobní a mrštní, ty tedy starý Klapzuba postavil na křídla. Řešení: Stupňování slova „starý“ je starý – starší – nejstarší. Slovo „stáří“ je podstatné jméno, „starší“ je 2. stupeň a „staří“ je přídavné jméno pro množné číslo. Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 36 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) Která z následujících dvojic výrazů splňuje vztah slovo podřazené – slovo nadřazené? A) heřmánek – bylina B) kalhoty – pásek C) chléb – mouka D) nůž – vidlička Řešení: Podřazenost a nadřazenost lze nalézt u dvojice slov heřmánek – bylina, protože heřmánek je konkrétním druhem byliny. Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 37 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) Které z následujících slov má v češtině pouze jeden význam? A) země B) rostlina C) měsíc D) tabule Řešení: A) země – např. název planety, země jako pevnina B) rostlina C) měsíc – např. vesmírné těleso, měsíc v roce D) tabule – např. ve škole, informační tabule Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 38 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) Která z následujících možností neobsahuje synonyma? A) ztřeštěný – vyděšený B) statný – urostlý C) hbitý – mrštný D) upřímný – otevřený Řešení: Synonymy nejsou slova ztřeštěný – vyděšený, protože „ztřeštěný“ má podobný význam jako bláznivý, šílený a slovo „vyděšený“ má podobný význam jako panický. Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 39 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) Ve které z následujících možností není slovní spojení nahrazeno vhodným příslovcem? A) na tomhle místě – tam B) v tuto chvíli – nyní C) tímhle směrem – tudy D) tímto způsobem – tak Řešení: „Na tomhle místě“ znamená „tady“ a ne „tam“. Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 40 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2012) Která z následujících vět je významově správná? A) Od pondělí do neděle jsme absolvovali každodenní ranní rozcvičku. B) Celý večer jsme byli s rodiči na ranní procházce. C) Těsně před odchodem jsme konečně vyrazili zpět. D) Švýcarský cyklista dorazil do cíle nakonec až na prvním místě. Řešení: A) Od pondělí do neděle jsme absolvovali každodenní ranní rozcvičku. B) Celý večer jsme byli s rodiči na ranní procházce. – nelze být večer na ranní procházce C) Těsně před odchodem jsme konečně vyrazili zpět. – nelze před ochodem vyrazit zpět D) Švýcarský cyklista dorazil do cíle nakonec až na prvním místě. – není správné spojení „až na prvním místě“, protože první místo je tím nejlepším umístěním. Správnou odpovědí je varianta A).