VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/34.0501.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Společenská kultura Kulturní instituce v ČR ; VY_32_INOVACE_D3_09
Advertisements

Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
zpracovaný v rámci projektu
Současné dění v kultuře
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŘÍMSKÉ ANTICKÉ UMĚNÍ Opakování VY_32_INOVACE_5.2.VV1.12/Wi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.12/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Vzdělávací obor: Matematika
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_19 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Poznej obraz podle detailu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl16 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
LOM SVĚTLA Jaroslav Solfronk 2013 Příroda II.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Abstraktní malířství do roku 1945
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Vývoj člověka Ontogeneze.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_18 Tematická.
Řecké sochařství, malířství
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 7. ročník
VY_32_INOVACE_CHK4_5760ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Objektová tvorba - asambláž
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ319 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Renáta Kupsová Název materiálu: Politika Označení materiálu: VY_32_INOVACE_OBV.P2.207.
Od počátku po středověk
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Voltaire, J. J. Rousseau Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník:
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_10 Tematická.
Obecný úvod Řecká architektura
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Socioekonomická geografie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_125 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
VY_32_INOVACE_14_Jan Amos Komenský Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Východoasijská náboženství
Německá otázka. Stavba berlínské zdi
Teoretický úvod a možnosti využití v praxi VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
,,Proč nevynést umění ven a neposunout jeho hranice‘‘ Umělecká díla vzniklá v tomto trendu se často pohybují mimo umělecký trh, mnohdy mají efemérní povahu.
Poznej obraz podle detailu I.
Příroda jako inspirace
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/

Vysvětlení pojmu  Hnutí, které vzniklo v USA v let 20. století, jako reakce na komerční život tehdejší společnosti.  Umění bylo vázáno na tvorbu v přírodě.  Tímto se osvobodilo od závislosti na uzavřeném prostoru galerií, možnosti obchodovat s uměním či ho nějakým způsobem konzervovat (např. na plátně). VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/

Richard Long VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/

Otázky a odpovědi VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/  Jakými uměleckými směry 20. století se land-art inspiroval a co měli společného?  Konceptuální umění – omezení výstavních podmínek; minimalismus – omezení použití materiálu, jednoduchost zpracování; Arte Povera – použití materiálu, který byl považován na neumělecký a nevhodný.  Název díla pojednávající o teoretických východiscích land-artu, její autor?  Robert Smithson, Sedimentace mysli: Pozemní projekty  S jakými materiály autoři pracovali?  Dřevo, hlína, kámen, rostliny  Kdy toto hnutí zaniklo? Objevily se pokusy o vzkříšení myšlenek land-artu?  1973, smrt R. Smithsona; 1998 skupina v Amsterdamu - Program Krytý Land Art, projekt, který navázal na myšlenky land-artu

Tvůrci land-artu  Michael Heizer  Walter de Maria  Robert Morris  Dennis Oppenheim  Robert Smithson VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/

Samostatný úkol  Vyber si jednoho z výše uvedených autorů a vytvoř o něm přehlednou prezentaci pro své spolužáky.  Zaměř se na jeho východiska tvorby, vytvoř obrazovou galerii jeho prací. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/

Christo a Jean-Claude  Najdi obrazovou podobu těchto jejich projektů:  Záclona přes údolí,  Balík vzduchu o objemu 5600 m 3,  Zabalený Bundestag,  Zahalený Pont Neuf, 1985  Každý projekt popiš – jak dlouho trvala příprava, instalace, místo projektu, kolik bylo použito materiálu. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/

Záclona přes údolí,  11 km od města Rifle ve státě Colorado  Údolí Grand Hogback bylo přepaženo 381 m širokou a 111 m vysokou oranžovou polypropylenovou látkou. Drátěná lana, která udržovala konstrukci, vážila 50 tun. Příprava projektu trvala 28 měsíců.  Na realizaci pracovalo 35 stavebních dělníků a 64 dobrovolníků z řad studentů uměleckých škol.  10. srpna 1972 byla záclona zavěšena, den nato musela být v důsledku nečekaného orkánu předčasně odstraněna. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/

Záclona přes údolí, VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/

Balík vzduchu o objemu 5600 m 3,  Kassel  Objekt naplněný teplým vzduchem byl vysoký 85 m a široký 10 m.  Bylo na něj použito 2000 m 2 speciální látky, svázané celkem 3,5 km dlouhými lany s 1200 uzly. Objekt byl vytvořen pro výstavu documenta 4 v Kasselu.  Byl ukotven na louce poblíž výstavní síně. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/

Balík vzduchu o objemu 5600 m 3, VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/

Zabalený Bundestag, VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/ Berlín Po dlouhých jednáních se podařilo v roce 1995 zahalit i budovu Německého spolkového sněmu. Bylo použito m 2 polypropylenové tkaniny, m lan a 200 tun oceli. Budova byla kompletně zahalena 24. června Po 14 dnech byl parlament znovu odhalen a začalo se s jeho adaptací na sídlo spolkového parlamentu, který do té doby sídlil v Bonnu. Náklady v hodnotě 15 miliónů dolarů byly pokryty prodejem Christových přípravných studií, skic, koláží a modelů.

Zabalený Bundestag, VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/

Zahalený Pont Neuf, 1985 VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/ Paříž Na zahalení nejstaršího mostu v Paříži bylo zapotřebí m 2 polyamidové, zlatavé látky s drapérí a m lan. Konečný souhlas s realizací dali tehdejší prezident F. Mitterrand. 300 pracovníků dokončilo instalaci 22. srpna Most zůstal zahalený 14 dní, během kterých si ho prohlédlo kolem tří miliónů návštěvníků.

Zahalený Pont Neuf, 1985 VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/

Témata vlastních realizací  Mé stopy v přírodě  Mazlení v zelené  Lesní koberec VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/

Zdroje citací  LONG, Richard. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  DURRSCHNABEL, Martin. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  MCLISTER, Bruce. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _JAVACHEFF%27S_SIX- TON_$700,000_CURTAIN_BILLOWS_ACROSS_RIFLE_GAP._STATE..._-_NARA_- _ jpg  KUNZE, Dr. Ronald. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  DONTWORRY. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  AIRAIR. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 9.jpg  AUTOR NEZNÁMÝ. Christo a Jean-Claude [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/