Informační a komunikační technologie jako klíčový nástroj třídy budoucnosti Lucie Laitlová (DZS)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Vzděláváme pro budoucnost
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Od eTwinningu Od eTwinningu Národní konference eTwinning, Most, 11. května 2012 k eTwinningu? k eTwinningu?
Projekt An Apple Pavla Sedlářová.
ECVET v Programu celoživotního učení
Doba trvání : březen 2013 – únor 2015 Počet zapojených zemí: 9 Počet pilotních škol z ČR: 5 Počet asociovaných škol v ČR: 16 Finančně podpořeno z grantu.
Interaktivní Evropa děti pro děti
, Praha, Goethe institut Tereza Šmídová NÚV.
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Začlenění a úloha UNIV 2 ve struktuře regionální odborné školy technického zaměření Ing. Vladimír KEBERT, CSc Ředitel SOŠ a SOU Hořovice.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Brno, 2009 Projekty spolupráce na dálku. Brno, 2009 Kdo Vás bude seminářem provázet? Elena Tomanová Střední škola inf. technologií a sociální péče školitelka.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
METODICKÝ SEMINÁŘ ETWINNING PRO ZAČÁTEČNÍKY. eTwinning eTwinning Partnerství škol v Evropě Projekty spolupráce na dálku Komunita evropský škol.
Evropské projekty v oblasti matematiky, přírodovědných a technických předmětů Barbora Grečnerová
Metodický seminář eTwinning pro pokročilé. eTwinning eTwinning Partnerství škol v Evropě Projekty spolupráce na dálku Komunita evropský škol.
PhDr. Marie HANZLÍKOVÁ FF UK v Praze MŠMT 9/2010 CercleS - CASAJC.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
ETwinning 19. října 2006 Jakub Černoch. Obsah co je to eTwinning co je to eTwinning národní podpůrné středisko národní podpůrné středisko charakteristika.
SCIENTIX - online komunita pro vzdělávání v oblasti STEM The work presented in this document is supported by the European Commission’s FP7 programme –
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/ Mgr. Ilona Štorová AIVD ČR, o. s.
Celostátní síť pro venkov
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Interaktivní Evropa děti pro děti Evropa pestrá i společná Jiří Sumbal ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123.
Transfer technologií na Technické univerzitě v Liberci Pavel Němeček.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Další vzdělávání učitelů v oblasti ICT Aktivity Domu zahraniční spolupráce Pavla Šabatková vedoucí odboru primárního vzdělávání DZS.
COMENIUS Co si představit pod názvem projektu - A rainbow of cultures ? 2 roky rozvoje tvořivosti a myšlení žáků, prohlubování jazykových - IT.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Program celoživotního učení Ústí nad Labem
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Komunita evropských škol Projekty spolupráce na dálku eTwinning NSS Metodický seminář eTwinning.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Národní konference eTwinning 28. – 30. dubna 2011 Praha Petr Chaluš.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Způsob spolupráce mezi studenty a malými a středními podniky.
PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU. Co Vás dnes čeká? Představení realizátora a partnera projektu Představení projektu a jeho aktivit Možnosti mobilních technologií.
ETwinning - on-line spolupráce škol Aktivitu eTwinning, podporující virtuální propojení evropských škol pomocí informačních a komunikačních technologií,
ETwinningový Webinář „Jak efektivně zažádat o Quality Label“
ETWINNING & COMENIUS PROJEKTY SPOLUPRÁCE NA DÁLKU.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií INVESTICE DO ROZVOJE.
METODICKÝ SEMINÁŘ ETWINNING. eTwinning eTwinning Partnerství škol v Evropě Projekty spolupráce na dálku Komunita evropský škol.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Inovativní projekty v oblasti moderních technologií.
Z historie eTwinningu. Proč eTwinning? Součást Programu celoživotního učení (LLP) - Comenius součást KA2 Erasmus+ vznik 2005 fáze 2: září 2008 fáze 3:
Využití ICT ve výuce jazyků. CílCíl Cílem školení je seznámit se s možností využití ICT ve výuce anglického jazyka. Důraz je kladen na osvojení a praktické.
Možnosti mezinárodní spolupráce v mateřských školách Národní konference Erasmus+/eTwinning 13. – , Zámek Štiřín.
Rozvoj výuky cizích jazyků
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
konference Jak se žije malotřídkám Praha
eTwinning – digitální technologie smysluplně a zábavně
Transkript prezentace:

Informační a komunikační technologie jako klíčový nástroj třídy budoucnosti Lucie Laitlová (DZS)

iTEC  iTEC 2010 – 2014 (Innovative Technologies for an Engaging Classroom)  Scénáře třídy budoucnosti (2020)  Pilotovány v 1000 evropských třídách  Zapojeno cca 50 českých tříd December 20102iTEC - Designing the future classroom

Třída budoucnosti?

Scénáře jsou postaveny na samostatné, tvořivé a projektové práci žáků. Žák je aktivním aktérem výukového procesu. Úloha učitele se mění a jeho role je oproti tradiční výuce upozaděna, jeho úkolem je vést, radit. Informační a komunikační technologie jsou základním nástrojem, který umožňuje žákům vyhledávat informace, sdílet je, vytvářet výstupy, komentovat a diskutovat. Pro učitele je nástrojem, který mu pomáhá mimo jiné monitorovat práci žáků, nebo spojovat třídu s okolním světem. iTEC vytváří nové IT nástroje (TEAM UP, Reflect) Je založen na využívání dostupný a bezplatných aplikací iTEC vytváří nové IT nástroje (TEAM UP, Reflect) Je založen na využívání dostupný a bezplatných aplikací Jak vypadají scénáře výuky budoucnosti?

Tell a Story / Create an Object/ Create a Game December 2010iTEC - Designing the future classroom5

Zkušenosti českých škol  Podpora týmové práce  Rozvoj komunikačních schopností  Mezipředmětové vztahy  Zaměřeno na reálnou situaci  Upevnění zpracovaného učiva  Motivace pro žáky i učitele  Časově náročné  Těžší rozjezd, žáci nejsou zvyklí na samostatnou práci December 2010iTEC - Designing the future classroom6

iTEC v České republice  Dům zahraničních služeb je asociovaným partnerem projektu  Pilotní testování scénářů v roce 2013 proběhne na 14 školách (28 třídách)  Aktuálně hledáme školy na období říjen – prosinec 2013 December 2010iTEC - Designing the future classroom7

Future Classrom Lab – EUN, Brusel  Místo: BRUSEL, Belgie  Učebna plná nejmodernějších technologií pro výuku  Navržena jako modelový příklad  Využívána pro setkávání učitelů, úředníků, odborníků  Učitelům je umožněna návštěva této učebny v rámci aktivity eTwinning nebo kurzů dalšího vzdělávání Comenius. December 2010iTEC - Designing the future classroom8

Třída budoucnosti již dnes? eTwinning December 2010iTEC - Designing the future classroom11 On-line projekty škol  více než učitelů má svůj profil na  uzavřené a bezpečné virtuální prostředí pro spolupráci Twinspace  možnost dalšího vzdělávání učitelů (Learning Labs,eTwinning Groups)  evropský rozměr výuky, komunikace s využitím cizích jazyků a ICT  možnost využít ve všech předmětech

December 2010iTEC - Designing the future classroom WEB: