Anders Celsius 1701 - 1744 švédský astronom, geodet a fyzik.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
PROČ SE UČÍM FYZIKU? O čem fyzika je?
(míra tepelného stavu látky)
Základy rovnovážné termodynamiky
Teplota a její měření.
Molekulová fyzika a termika
Daniel Gabriel Fahrenheit
Digitální učební materiál
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Anders Celsius švédský astronom, geodet a fyzik,matematik.
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Teploměr. Jednotky teploty
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
potřebné ke změně teploty nebo přeměně skupenství látky
Anders Celsius – – Byl to švédský astronom a fyzik. Byl to švédský astronom a fyzik. Je to autor Celsiovy stupnice.
Měření teploty LC.
Změny skupenství látek
Tato prezentace byla vytvořena
MĚŘENÍ ČASU A TEPLOTY.
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Teplota Ing. Radek Pavela.
Teplota a její měření.
Významné osobnosti fyziky a chemie
Aneta Ottová a Nikol Dudová Prima A šk.r.2009/2010
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53 Jméno autora: Mgr. Roman.
charakteristika tepelného stavu hmoty vlastnost předmětů a okolí (člověk vnímá jako studené, teplé či horké) souvisí s kinetickou energií částic látky.
Věda a technika v 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3606_Věda_a_technika_v _18_století Autor:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_01 Název materiáluTeplota.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
TEPLOTNÍ STUPNICE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
ANDERS CELSIUS švédský astronom, fyzik a matematik
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_13_Teplota Téma: Prvouka.
Daniel Gabriel Fahrenheit
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_F.6.A ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku a slouží k výkladu nového učiva. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas.
Andres Celsius t = 1°C (stupeň celsia) Švéd
Transkript prezentace:

Anders Celsius 1701 - 1744 švédský astronom, geodet a fyzik

Anders Celsius celý život prožil v rodném městě Uppsala Anders Celsius byl profesorem astronomie na uppsalské univerzitě zúčastnil se geodetické výpravy do Laponska – měření poledníkového oblouku (upřesňovali názor na tvar Země)

Anders Celsius v roce 1742 uveřejnil své nejproslulejší dílo – spis o měření tepla Pozorování o dvou neměnných stupních na teploměru Celsiova desítková teplotní stupnice se ukázala natolik výhodná, že odolala i náporu soustavy SI Celsius stanovil pro var vody 0 0C a pro tání ledu 100 0C stupnici rozdělil na 100 dílů

Anders Celsius stupnici později otočil do dnešní podoby botanik Linné