F IREMNÍ GRAFIKA ( ŠKOLA FOCENÍ ) Tomáš Mucha. Z ÁKLAD ÚSPĚCHU – „ HEZKÁ “ FOTOGRAFIE Pravidlo třetin Zlatý řez Perspektiva - prostor Linie a diagonály.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

ZÁKLADY GRAFIKY Ing. Tomáš Kostka UNIV 2 – KRAJE; TWS_02.
Rastrové obrázky – teorie Test
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
Web: Komunikujte efektivně Inzerce Originál Čistý formát: 203x275 Zrcadlo sazby: 170x237 K datům je nutné dodat jako závazný vzor barevnosti.
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Ostříš 2010 Nastavení foťáku a jeho ovládání. Foťáky fotomobily - nejde nastavit skoro nic kompakty namiř a foť pokročilejší kompakty (ultrazoom, skoro.
Úprava fotografie na počítači
Formáty grafických souborů
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.13/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Snímky v počítači Digitální podoba obrazu
Počítačová.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen v projektu Pořadové.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
Technika pořizování digitální fotodokumentace
Stopařův průvodce digitální fotografií. Digitální fotoaparát se představuje digitální zrcadlovka, nejblíže klasice kompaktní fotoaparáty EVF: zrcadlovky.
INFORMATIKA 9. ročník.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Digitální fotografie. Digitál se představuje:  digitální zrcadlovka – nejblíže klasice  kompaktní fotoaparáty  EVF: zrcadlovky bez zrcadla  3 základní.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Lotus NotesJiří Beran Počítačová grafika. Lotus NotesJiří Beran Základní dělení počítačové grafiky: 1) Vektorová grafika – obrázek bereme jako množinu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Počítačová grafika.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
Počítačová grafika a prezentace
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Digitální fotografie 1.část ZS 2009 Pojem digitální fotografie Barevné modely Formáty digitálního obrazu Typy digitálních fotoaparátů Základní úpravy digitální.
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Analýza obrazu Přehled programů  Sigmaimage (Mocha)  NIH-image, NCSA-image, ImageJ  Lucia  Gelmanager, Gelcompare,
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Multimedia – Obrázky, Video a Hudba.
Počítačová grafika a CAD 1 Ukládání obrázků do různých formátů.
BMP – bitová mapa bez komprese Dnes se už nepoužívá TIFF – bezztrátový formát Používá se, když je potřeba uložit celý obrázek v maximální velikosti (publikace)
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Digitální fotografie 1. semestr
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Fyzika v digitální fotografii Část 4 : Detekce světla – film a CCD Stanislav Hledík
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Tvorba HDR fotografií Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafické programy - opakování
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Inf Formáty grafických souborů
Barvy v počítačové grafice
Transkript prezentace:

F IREMNÍ GRAFIKA ( ŠKOLA FOCENÍ ) Tomáš Mucha

Z ÁKLAD ÚSPĚCHU – „ HEZKÁ “ FOTOGRAFIE Pravidlo třetin Zlatý řez Perspektiva - prostor Linie a diagonály – dynamika, prostor Světlo Levé a pravé strany

P RAVIDLO TŘETIN

Z LATÝ ŘEZ

P ERSPEKTIVA - PROSTOR

L INIE A DIAGONÁLY – DYNAMIKA, PROSTOR

L EVÉ A PRAVÉ STRANY

J AK VOLIT FORMÁTY FOTOGRAFIÍ Jpg Raw Zpracování Výstup pro tisk Výstup pro webovou prezentaci

J PEG Dnes nejběžnější formát digitální fotografie Malá velikost - komprimovaný Již upravený soubor – degradace kvality pro následnou úpravu 8bit – chybí barvy při tonálních úpravách

RAW „D IGITÁLNÍ NEGATIV “ Nejednotnost formátů – každý výrobce vlastní Data, co přesně „viděl“ senzor, a okolnosti pořízení snímku Větší barevná hloubka (12bit) - vhodné úpravy

Z PRACOVÁNÍ OBRAZU VE FOŤÁKU Beyerova interpolace Jpeg komprese Data ze senzoru Zesílení citlivosti ISO A/D převodník Parametry obrazu Vyvážení bílé RAW TIFF JPEG

R AW VS. J PEG

R AW ÚPRAVY Nejlepší software – PS Camera Raw Kompenzace expozice Nastavení vyvážení bílé Opravy chyb objektivů

R AW ÚPRAVY – WHITE BALANCE

R AW ÚPRAVY - EXPOZICE

U KLÁDÁNÍ OBRAZU PRO WEB Nejlépe 1600 x 1200 (default pro Picasa-upload) Jpg – cca 300kB rychlý upload ochrana proti krádežím copyrightů

U KLÁDÁNÍ OBRAZU PRO TISK Maximální kvalita, kterou foťák dovoluje Jpeg s nejvyšší kvalitou – min. komprese Nejlépe fotit do raw – poté upravit a uložit do tiff (16bit) POZORvelký objem dat pomalý přenos do fotolabu né všechny fotolaby akceptují tiff

Z KRÁŠLENÍ FIREMNÍ FOTKY - HDR

D ĚKUJI ZA POZORNOST Fotografie použité v této prezentaci jsou vlastní tvorbou autora © Tomáš Mucha