Expresionismus Expresionismus - evropský umělecký směr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HUDBA PŘELOMU 19. A 20. ST..
Advertisements

Impresionismus v českých zemích
Významný avantgardní malířský a sochařský směr z počátku XX. století
KUBISMUS a Pablo Picasso.
Pohled do historie vydávání odborné literatury v Českých zemích
Hudba 20. století.
Výtvarné umění v 19. století II.
Umění 20. Století Malířské proudy a směry počátku 20. století
Vážná hudba první poloviny 20.století
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AVANTGARDNÍ UMĚLECKÝ SMĚR
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Přelom 19. a 20. století ve světové literatuře
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Dadaismus též Dada, byl avantgardní umělecký směr.
Olympijské hry Athény 1896 Na prvních letních olympijských hrách se soutěžilo ve 43 soutěžních disciplínách devíti sportů. LOH se účastnilo 245 sportovců.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
,,Vše je v neustálém pohybu. Nehybnost neexistuje.‘‘ Podle italského spisovatele Umberta Eka je to forma umění, v níž je pohyb barev, tvarů a ploch prostředkem,
(do začátku druhé světové války).  citlivost a dramatičnost ve skladbách  Richard Strauss Gustav Mahler.
filosofický a umělecký směr vznikl po první světové válce v Německu
Hudební skladatelé ovlivnění impresionismem
Abstraktní expresionismus
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Československo 20. let – 30. let
Toto přímé a živé umění dovoluje umělcům rozostřit hranice a dělící čáry mezi uměním a životem. Tento směr je útokem na smysly, který vzniká kombinací.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Moderní umělecké směry KUBISMUS
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
 století  Raná, vrcholná, pozdní  Dokonalost lidského těla Zachycení pocitů Pracuje s linií Důraz na rozum Kompozice je roztěkaná Renesance.
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_20_Opakování IV.
Zpracováno: Autor: Dobruše Fajkusová
Poezie ve světové literatuře
ČESKÝ STÁT - územní rozsah.
NĚMECKO A RAKOUSKO Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Surrealismus.
Evropské umění počátku 20. století
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_19_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Balet Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 2. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_10_HV7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Tanec a pohyb Základní škola Libina, příspěvková.
IMPRESIONISMUS Markéta Svobodová. IMPRESIONISMUS směr, který vznikl koncem 19. st. ve Francii Výraz imprese = dojem, vjem nebo otisk Výraz „prchavý okamžik“
POEZIE 1.POL. 20. ST. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPoezie 1.pol. 20. stol. Datum vytvoření
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY NA PŘELOMU 19. A 20. STOLETÍ - 2
Výtvarné umění I. Tematická oblast
Japonská Šumava expresionismus.
EXPRESIONISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
Kristýna Sadloňová, kvarta
DADAISMUS.
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Transkript prezentace:

Expresionismus Expresionismus - evropský umělecký směr. Vznikl jako protiklad impresionismu a naturalismu tzn. odmítl umění zobrazující skutečnost i umění snažící zprostředkovat skutečnost pomocí dojmů. Význam: avantgardní umělecký směr z počátku 20. století zdůrazňující subjektivní výrazovou složku

Charakteristika zaměření na vnitřní psychické stavy vyjádření vlastních prožitků Vyjádřit vlastní pocity bez ohledu na jakékoli konvence. projevuje se deformací barev a tvarů. vztah k věčnosti Deformace reality

Historie Vývoj expresionismu započal kolem roku 1880, jeho popularita začala stoupat během a především po první světové válce, kdy se rozvíjel především v Německu. Zde totiž nastaly pro rozvoj tohoto hnutí mimořádně příznivé podmínky, Německo se jako poražená země potýkala nejen s finanční, ale i psychickou krizí, kterou mohl expresionismus velmi dobře vystihovat. Největší rozmach tohoto hnutí nastal mezi léty 1910 - 1920, proto toto desetiletí bývá nazýváno expresionistickým.

Architektura prosadil pouze v Německu a to pouze ve 20. V architektuře se expresionismus prosadil pouze v Německu a to pouze ve 20. letech 20. století, lze říci, že v architektuře byli průkopníky používání kombinací skla, kovů a betonu.

Hudba Světoví hudební skladatelé Alban Berg - Rakušan Hudba ovlivněná expresionismem byla populární především v Rakousku a Německu, skladatelé odmítali tradiční hudební prostředky a snažili se je nahrazovat novými. Světoví hudební skladatelé Alban Berg - Rakušan Ernst Křenek - Rakušan Arnold Schönberg - Rakušan Alois Hába - Čech Paul Hindemith - Němec Alexandr Nikolajevič Skrjabin - Rus Béla Bartók - Maďar

Konec